گوترش خواستارکمک کشورهای توسعه یافته برای حل بحران آب وهوایی آفریقا شد

به گزارش دکتر برای تو، دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن قدرانی از کوشش های آفریقا در سازگاری با تغییرات آب و هوایی، راه چاره برون رفت از این بحران را حمایت های اقتصادی کشورهای توسعه یافته دنیا به خصوص افزایش بودجه تحصیص یافته به تغییرات اقلیمی دانست.

گوترش خواستارکمک کشورهای توسعه یافته برای حل بحران آب وهوایی آفریقا شد

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به نقل از تارنمای رسمی سازمان ملل، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد بحران آب و هوایی آفریقا گفت: تردیدی نیست که این قاره نیازمند تسریع پیشرفت در زمینه سازگاری آب و هوایی است.

به نوشته این منبع خبری، گوترش توصیه های پنج گانه ای برای برون رفت آفریقا از بحران آب و هوایی عنوان نمود که نیل به هدف فوق، مستلزم طی مراحلی به توضیح ذیل است:

1-ضروری است تا همه کشورهای G7، همچنین کشورهای توسعه یافته و بانک های مرتبط با توسعه چندجانبه، سهم بودجه اقلیمی اختصاص یافته به سازگاری و مقاومت اقلیمی را از 20 به 50 درصد افزایش دهند.

2- همه دولت ها و شرکت ها باید خطرات اقلیمی را در سیاست ها و تصمیمات مربوط به سرمایه گذاری از جمله تخصیص بودجه بگنجانند.

3- ضرورت تقویت ابزارهای اقتصادی ناشی از بلایای طبیعی

4- لزوم حمایت شرکای دوجانبه و چند جانبه از طرح های سازگاری و انعطاف پذیری منطقه ای مانند طرح دیوار عظیم سبز و ایجاد کمیسیون های حوزه ساحل و کنگو

5- ضروری است در کنفرانس بعدی تغییرات اقلیمی (کاپ 26) در گلاسگو در ماه نوامبر (آبان، آذر)، پیشنهادهای مشخصی برای سهولت دسترسی به منابع اقتصادی اقلیمی به خصوص برای کشورهای آفریقایی ارائه گردد.

گزارش توسعه جهانی آب سازمان ملل متحد نشان می دهد که بسیاری از مردم آفریقا با بدترین کمبود آب در دهه اخیر روبرو شده اند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1561

به "گوترش خواستارکمک کشورهای توسعه یافته برای حل بحران آب وهوایی آفریقا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش خواستارکمک کشورهای توسعه یافته برای حل بحران آب وهوایی آفریقا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید