گلکسی S10 لایت؛ گوشی کهکشانی سامسونگ با قیمت پایین تر، مقدار بزرگتر و قابلیت های سطح بالا

به گزارش دکتر برای تو، خبرنگاران، حسین باباپور- یک سال پیش بود که شرکت کره ای سامسونگ از سری نو گوشی های پرچم دار خود با نام گلکسی اس 10 (galaxy s10) رونمایی کرد.

گلکسی S10 لایت؛ گوشی کهکشانی سامسونگ با قیمت پایین تر، مقدار بزرگتر و قابلیت های سطح بالا

به گزارش خبرنگاران، این خانواده در ابتدا شامل دو مدل اس 10 و اس 10 پلاس بود که پس از مدتی مدل S10e با ابعاد کوچکتر و گوشی S10، 5G با سایز بزرگتر به جمع اعضای این خانواده اضافه شدند.

بعلاوه در اوایل سال 2020 شرکت سامسونگ از عضو نو خانواده S10 با اسم گلکسی اس 10 لایت (S10 Lite) رونمایی کرد و آن را در حکم مقدمه ای برای استقبال از نسل نو محصولات پرچم دار خود یعنی سری S20 روانه بازار کرد تا مشتریان با توانایی اقتصادی کمتر هم قادر به چشیدن نسبی طعم شیرین برخورداری از یک گوشی پرچم دار بالارده از سری گلکسی اس 10 باشند؛ هر چند که قیمت گلکسی اس 10 لایت هنوز هم برای بسیاری از مشتریان ایرانی زیاد به نظر می رسد، اما با این حال می توان آن را به اسم یکی از محصولات بالارده و خوش قیمت بازار (نسبت به سطح امکانات و قابلیت هایش) مد نظر قرار داد.

در ادامه این مطلب به آنالیز ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری این گوشی نسبتا تازه وارد خواهیم انداخت. لطفا با خبرنگاران همراه باشید.

محتویات درونی جعبه سامسونگ گلکسی اس 10 لایت (Samsung galaxy s10 Lite)

هنگام خرید یک دستگاه گوشی موبایل گلکسی اس 10 لایت، فروشنده جعبه ای حاوی اقلام زیر را پیش روی شما قرار خواهد داد: گوشی تلفن همراه، شارژر 25 واتی، کابل اتصال USB-C به USB-C، هدفون سیمی USB-C با برند AKG و دفترچه راهنما.

طراحی ظاهری سامسونگ گلکسی اس 10 لایت

سبک و سیاق طراحی گلکسی S10 Lite به طور کلی شباهت زیادی به فرم عمومی محصولات سامسونگ دارد، اما تغییراتی نسبت به سایر اعضای خانواده اس 10 هم بر آن اعمال شده است؛ بارزترین تفاوت ظاهری سامسونگ گلکسی S10 Lite نسبت به سایر اعضای خانواده اس 10، به حضور ماژول مربعی حاوی 3 لنز دوربین و یک عدد فلش LED در پنل پشت این گوشی مربوط می گردد که البته در نوع خود مجذوب نماینده و شیک به نظر می رسد؛ در قسمت جلو هم شاهد حضور یک حفره دایره ای کوچک در میانه بخش فوقانی صفحه نمایشگر هستیم که دوربین سلفی را درون خود جای داده است.

فریم جانبی از جنس آلومینیوم رنگی براق ساخته شده و از جلوه ای هماهنگ با سایر بخش ها برخوردار است؛ با این حال قاب پلاستیکی پشت دستگاه دارای کیفیتی کمتر از حد انتظار بهره بوده و چندان دلچسب احساس نمی گردد. انحنای مناسب گوشه ها هم مقدار خوش دستی گلکسی اس 10 لایت را ارتقا بخشیده و احساس خوبی از به دست گرفتن آن در انسان پدید می آید؛ البته لغزنده بودن بدنه می تواند برای افرادی که از تعریق شدید کف دست رنج می برند، مشکل آفرین باشد و استفاده از یک گارد مناسب را اجتناب ناپذیر کند.

در حالی که اسلات سیم کارت در سمت چپ فریم آلومینیومی تعبیه شده است، دکمه های تغییرات ولوم صدا و پاور در سمت راست جا خوش نموده اند. پورت USB-C و میکروفون هم طبق معمول در قسمت پایین و اسپیکر در بخش فوقانی فریم جاسازی شده اند.

فشردگی مناسب ابعاد صفحه نمایشگر نسبت به سایز بدنه سبب شده تا شاهد نوعی طراحی کامپکت در پنل جلو باشیم، تا جایی که 87.8 درصد از این بخش دستگاه به صفحه نمایشگر اختصاص یافته است. بعلاوه با توجه به ابعاد 162.5 x. 75.6 x. 8.1 میلیمتری سامسونگ گلکسی اس 10 لایت، وزن 186 گرمی این گوشی معقول و نه چندان سنگین به نظر می رسد.

مقایسه A50 با A50s و A51؛ سه قلو های افسانه ای سامسونگ

صفحه نمایش سامسونگ Galaxy S10 Lite

صفحه نمایشگر یکی از مهم ترین اجزای گوشی های هوشمند به تعداد رفته و کیفیت آن همیشه به اسم معیاری مهم برای خرید یک تلفن همراه در نظر مشتریان مطرح بوده است. گلکسی اس 10 لایت از نمایشگر 6.7 اینچی Super AMOLED Plus با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ بهره می برد. این نمایشگر دارای رزولوشن فول اچ دی پلاس 1080 در 2400 با نسبت تصویر 20:9 و تراکم پیکسلی 394 ppi است که در نوع خود و با توجه به رنج قیمت گلکسی اس 10 لایت، کیفیت تقریبا قابل قبول و رضایت بخشی را به کاربران خود ارائه می دهد؛ هرچند که وضوح تصویر آن نسبت به بعضی رقبا پایین تر است.

ناگفته نماند که نمایشگر این گوشی از فناوری HDR10+ پشتیبانی می نماید که باعث افزایش کیفیت تصویر آن خواهد شد. بعلاوه فناوری صفحه نمایش همیشه روشن هم جزو دیگر ویژگی های این پنل نمایشگر است. یک حسگر اثر انگشت اپتیکال با قابلیت عملکرد سریع و دقیق هم در بخش پایینی نمایشگر تعبیه شده تا کاربر بتواند با سرعت هر چه بیشتر و امنیت بالاتر به سیستم عامل و رابط کاربری One UI 2.0 دسترسی داشته باشد.

سخت افزار سامسونگ Galaxy S10 Lite

گلکسی اس 10 لایت به چیپست کوالکام SM8150 اسنپدراگون 855 با فناوری ساخت 7 نانومتری مجهز شده است. این چیپست یک پردازنده 8 هسته ای شامل: یک هسته با حداکثر سرعت 2.84 گیگاهرتز، سه هسته با حداکثر سرعت 2.42 گیگاهرتز و 4 هسته با بیشینه سرعت 1.78 گیگاهرتز که همگی از نوع Kryo485 هستند را درون خود جای داده است. بعلاوه پردازشگر گرافیکی Adreno 640 وظیفه پردازش عملیات گرافیکی را بر عهده دارد.

با توجه به مشخصات فنی چیپست گلکسی اس 10 لایت، باید بدانید که با یکی از سریعترین پردازنده های گوشی در شرایط فعلی طرف هستید که عملکردی بسیار سریع و رضایت بخش را حین اجرای برنامه های سنگین و بازی های مدرن از خود به نمایش می گذارد. بعلاوه رم های 6 یا 8 گیگابایتی در کنار حافظه داخلی 128 گیگابایت، این چیپست قدرتمند را همراهی می نمایند. در این میان فقدان جک 3.5 میلیمتری می تواند به اسم یک نقطه ضعف برای این دستگاه تلقی گردد.

دوربین سامسونگ Galaxy S10 Lite

سامسونگ گلکسی اس 10 لایت در مجموع دارای چهار دوربین بوده که سه عدد از آن ها در پشت دستگاه جانمایی شده اند و دیگری در پنل جلو، داخل حفره کوچک روی صفحه نمایشگر آرام گرفته است. ماژول سه گانه پشت شامل یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی قدرتمند با ضریب f/2.0 و فناوری تثبیت اپتیکال تصاویر Super Steady OIS است که ویدیو های باکیفیتی را به ثبت خواهد رساند.

هم چنین یک لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی با ضریب F/2.2 و پوشش 123 درجه و یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی هم در کلکسیون دوربین های پشت دستگاه جا داده شده اند. به نظر بعضی از کارشناسان بهتر بود که سامسونگ از لنز تله فوتو با قابلیت زوم 2 برابری اپتیکال به جای لنز ماکرو بهره می برد که متاسفانه چنین نشده است. دوربین جلو که درون حفره نمایشگر جای گرفته هم از نوع 32 مگاپیکسلی با ضریب F/2.2 بوده و قادر به ثبت تصاویر HDR است.

بعلاوه وضوح ویدیو های ثبت شده به وسیله دوربین اصلی پشت از نوع 4K با سرعت 30 و 60 فریم بر ثانیه بوده و دوربین جلو هم ویدیو هایی با وضوح 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه را به شما ارائه خواهد داد. به طور کلی می توان گفت: کیفیت رنگ، دقت و دامنه پویایی تصاویر ثبت شده با اس 10 لایت بسیار راضی نماینده و قابل قبول به نظر می رسند، اما با این حال نمی توان عملکرد دوربین اس 10 لایت را در قیاس با بعضی رقبا ایده آل دانست.

A10 یا A10s؛ خرید کدام گوشی سامسونگ عاقلانه است؟

نرم افزار سامسونگ Galaxy S10 Lite

عضو نو خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ به صورت استاندارد از سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری one UI 2.0 بهره می برد. با توجه به عملکرد روان و قابلیت های فراوان رابط کاربری one UI 2.0 به جرات می توان آن را یکی از مجذوب نمایندهترین و مناسب ترین اینترفیس های کاربری حال حاضر دنیای آندروید قلمداد کرد.

باتری سامسونگ Galaxy S10 Lite

باید به اطلاع شما عزیزان برسانیم که سامسونگ یک باتری قدرتمند 4500 میلی آمپری را در کالبد اس 10 لایت قرار داده که قادر به پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 45 واتی است. البته شارژر این محصول از نوع 25 وات بوده و قادر است ظرف مدت 62 دقیقه مقدار انرژی ذخیره شده در باتری را از 0 به 100 درصد برساند؛ بعلاوه طی مدت نیم ساعت 63 درصد از ظرفیت باتری شارژ خواهد شد. دوام شارژ باتری در حالت استندبای معادل 110 ساعت، در حین صحبت کردن (3G) 34 ساعت و 29 دقیقه، در وبگردی 13 ساعت و 35 دقیقه و حین پخش ویدئو به صورت مداوم برابر 19 ساعت و 7 دقیقه خواهد بود. با توجه به مشخصات باتری لیتیوم-پلیمری گلکسی اس 10 لایت، به نظر می رسد افرادی که احتیاج به شارژ باتری مداوم دارند رضایت نسبتا بالایی از بابت عملکرد باتری این محصول داشته باشند.

جمع بندی درباره سامسونگ Galaxy S10 Lite

سامسونگ گلکسی اس 10 یک گوشی بالارده با قیمت میانه 9 تا 10 میلیون تومان و بهای کمتر نسبت به سایر اعضای خانواده اس 10 است که از بسیاری جهات رفتاری شبیه به یک پرچم دار را از آن شاهد هستیم. قدرت پردازش بالا، دوربین باکیفیت، نمایشگر با وضوح قابل قبول، باتری قدرتمند و سرعت شارژ بالا از جمله نقاط قوت این گوشی به تعداد می آیند. با این حال مواردی همانند فقدان جک 3.5 میلیمتری، عدم استفاده از لنز تله فوتو و رزولوشن پایین تر صفحه نمایشگر آن نسبت به بعضی رقبا، تردید ها را مبنی بر خرید یا عدم خرید این محصول برخواهد انگیخت.

در صورتی که هنوز تصمیم خود مبنی بر تصاحب سامسونگ گلکسی اس 10 لایت را قطعی ننموده اید، توصیه می کنیم ابتدا به آنالیز بعضی رقبای دیگر نظیر سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با قیمت 11.400 تا 13.200 میلیون تومان و یا شیائومی می نوت 10 با بهای حدودی 7 تا 8 میلیون تومان پرداخته و سپس با توجه به نوع احتیاجتان اقدام به انتخاب گزینه مورد نظر خود نمایید.

مزایا: نسبت مناسب وزن به سایز، سرعت و دوام بالای شارژ باتری، ضبط ویدیو های 4K با کیفیت بسیار بالا، صفحه نمایش آمولد با پشتیبانی از HDR10+، حسگر اثر انگشت بسیار دقیق و سریع.

معایب: فقدان لنز تله فوتو، نبود جک 3.5 میلیمتری، عدم ضد آب بودن کامل دستگاه.

منبع: فرارو
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1811

به "گلکسی S10 لایت؛ گوشی کهکشانی سامسونگ با قیمت پایین تر، مقدار بزرگتر و قابلیت های سطح بالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S10 لایت؛ گوشی کهکشانی سامسونگ با قیمت پایین تر، مقدار بزرگتر و قابلیت های سطح بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید