کم کاری در اجرای لغو ویزای ایران و روسیه

به گزارش دکتر برای تو، ایران و روسیه در تاریخ 1 جولای 2021 برابر با 10 تیر 1400 توافق کردند شهروندان دو کشور بدون ویزا برای اهداف توریستی در گروه هایی از 5 تا 50 نفر برای یک دوره حداکثر پانزده روزه از کشورهای یکدیگر تماشا نمایند. اجرای این توافق نامه اما تا سال 2023 (1402) طول کشید. اواخر شهریورماه سال جاری با سفر رسمی هیأت گردشگری از ایران به روسیه و متقابلا از روسیه به ایران، سفرهای گروهی بدون ویزا به دو کشور رسماً شروع شد. اکنون بعضی گزارش ها حاکی از این است که اجرای این دستورالعمل در مبادی ورودی و خروجی دو کشور و از سوی بعضی از شرکت های هواپیمایی با موانعی روبرو شده است.

کم کاری در اجرای لغو ویزای ایران و روسیه

از همین رو، دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نامه ای به تاریخ دوم آبان ماه، که در اختیار تمام تشکل های گردشگری قرار گرفته، دستورالعمل اجرای لغو ویزا گروهی گردشگران ایران و روسیه را بار دیگر به این توضیح یادآور شده است: اجرای لغو ویزا گروهی گردشگران ایران و روسیه از دهم مردادماه 1402 برابر با 1 آگوست 2023 به همراه جزییات اجرایی شدن آن ابلاغ شده است.

بعلاوه تاکید شده است: سفرهای انفرادی با هر هدفی اعم از گردشگری تجاری، تحصیلی و ... ملزم به دریافت ویزا به شیوه های متداول خواهد بود و دستورالعمل اجرای لغو ویزا گروهی گردشگران دو کشور شامل این دسته از گردشگران نمی گردد.

از سوی دیگر، بعضی شرکت های هواپیمایی داخلی با ابلاغ دوباره بخشنامه لغو ویزا گروهی گردشگران ایران و روسیه مطابق با اعلام وزارت امور خارجه، متذکر شده اند که با وجود ابلاغ قبلی، شماری از شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی این دستورالعمل را اجرا نکرده اند که تبعات نامطلوبی برای گردشگری داشته است و ضروری است مقررات یادشده هنگام پذیرش مسافران ایران و روسیه در مبادی ورودی و خروجی و از سوی شرکت های هواپیمایی اجرا گردد.

بنا بر دستورالعمل اجرای لغو ویزا گروهی گردشگری ایران و روسیه که از دهم مردادماه 1402 برابر با 1 آگوست 2023 ابلاغ شده است، اتباع دو کشور در صورتی که در قالب گروه های 5 تا 50 نفر و فقط به وسیله دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری منتخب دو طرف سفر نمایند به دریافت ویزا نیازی ندارند.

مسافران گروهی که با این شرایط به ایران و روسیه سفر می نمایند بعلاوه می توانند در هر بار ورود به خاک طرف مقابل به مدت 15 روز اقامت داشته باشند، مشروط به اینکه در هر دوره 180 روزه، مجموع اقامت این دسته از مسافران از 90 روز بیشتر نباشد.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 آبان 1402 بروزرسانی: 23 آبان 1402 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2314

به "کم کاری در اجرای لغو ویزای ایران و روسیه" امتیاز دهید

2 کاربر به "کم کاری در اجرای لغو ویزای ایران و روسیه" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کم کاری در اجرای لغو ویزای ایران و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید