کف گیر غذاخوری های شیراز به ته دیگ خورد ، احتمال افزایش قیمت فست فود در روزهای آینده

به گزارش دکتر برای تو، خبرنگاران : اصلاح سیستم یارانه ها و در پی آن افزایش قیمت محصولات باعث شده تا در روزهای اخیر بسیاری از مشاغل در یک بهت فرو فرایند و صنوفی مانند ساندویچی ها و رستوران داران شیراز برای ادامه فعالیت سر درگم شوند.

کف گیر غذاخوری های شیراز به ته دیگ خورد ، احتمال افزایش قیمت فست فود در روزهای آینده

گزارش: محمدرضا طاهری

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ایلنا ، این روزها با گذر در مراکز و میادین خرید شهر به راحتی می توان در چهره شهروندان بهت و تعجب شان را از بالا رفتن یک شبه قیمت بسیاری از اجناس دید. مردمی که از ترس تمام شدن روغن و مرغ ساعت ها برای دریافت نان در نانوایی ها منتظر می مانند، از سوی دیگر گرانی های یکباره باعث می گردد تا کم کم بسیاری از احتیاجهای ثانویه مردم نیز از سبد کالای خریدشان حذف گردد.

آن طور که احمد پناه رئیس اتحادیه پیتزا فروشان و اغذیه شیراز می گوید: در حال حاضر شرایط مغازه های ساندویچی و فست فود در شهر شیراز بسیار خراب و بد تر از قبل شده و با توجه به اینکه گوشت، مرغ، سیب زمینی، آرد، روغن و ……. مواد اصلی ساندویچی ها و فست فود ها به شمار می رود بنابراین افزایش قیمت این مواد مسائلی را برای مغازه داران این صنف ایجاد نموده است.

رستوران ها و فست فودها هدف بعدی ترکش گرانی ها

محمدرضا احمدپناه در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه در حال حاضر مغازه داران و ساندویچی ها برای متضرر نشدن از افزایش قیمت باید نرخ ساندویچ و فست فود را با شیب ملایم گران نمایند می افزاید: متاسفانه فعالیت با قیمت های روز گذشته به هیچ وجه ارزان نیست و در شرایط فعلی فعالیت ساندویچی ها در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

رئیس اتحادیه پیتزا فروشان و اغذیه شیراز با اشاره به اینکه طی جلسه ای که روز گذشته برگزار گردید مسئولان اعلام کردند که قیمت اقلام و محصولات فست فود ها و ساندویچی ها حدود 70 الی 100 درصد افزایش یافته است می گوید: ذکر این نکته لازم است که نرخ نهایی ساندویچ و فست فود در شیراز در این هفته تعیین خواهد شد.

رئیس اتحادیه پیتزا فروشان و اغذیه شیراز در ادامه با اشاره به اینکه قطعا افزایش قیمت ها باعث می گردد تا تنها 20 الی 30 درصد مردم از خرید فست فود و ساندویچ استقبال نمایند ادامه می دهد: امیدواریم که دولتمردان همیشه به فکر مغازه داران باشد.احمدپناه در ادامه با اشاره به اینکه هنوز تاثیرات گرانی ها بر مغازه داران ساندویچی ها و فست فود به صورت کامل تعیین نشده است.

شوک عجیب گرانی به صنف رستوران داران شیراز

نائب رئیس اتحادیه رستوران ها و سفره خانه های سنتی شیراز در ادامه با بیان اینکه قطعا زمانی که قیمت مواد اولیه افزایش می یابد نرخ غذا هم گران می گردد،می گوید: با توجه به اینکه حدود 20 هزار کارگر در سطح رستوران های شیراز فعالیت می نماید اما ذکر این نکته لازم است که نیروی کار و مواد اولیه دو مؤلفه مهم در رستوران داری و سالن های غذا خوری است.

علی اکبر قوی پنجه در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه بی شک مصرف غذای خوب تاثیر مستقیمی بر سلامت مردم و شهروندان دارد ادامه می دهد: زمانی که مردم تغذیه مناسب مصرف نمایند به مراتب کمتر به دکتر احتیاج پیدا می نمایند و عدم تغذیه مناسب سبب شده تا مردم روز به روز سرو کارشان به پزشک ها بیفتد و برای مراجعه باید زمان و پول زیادی هزینه نمایند.

نائب رئیس اتحادیه رستوران ها و سفره خانه های سنتی شیراز با بیان اینکه در حال حاضر برخی از رستوران های سطح شهر به صورت غیر قانونی و بدون مجوز فعالیت می نمایند ادامه می دهد: قطعا برخی از رستوران ها با هدف استفاده از مواد اولیه درجه دو و سه از دریافت پروانه کسب و مجوز خودداری می نمایند.

نرخ دوبرابری سینه مرغ

قوی پنجه با اشاره به اینکه افزایش مواد اولیه بی شک بر قیمت تمام شده تاثیر می گذارد می گوید: اگرچه قیمت استیک و سینه مرغ در روزهای گذشته کیلویی 67 هزار تومان بود اما متاسفانه نرخ این محصول در روز گذشته دو برابر و به رقمی بالغ بر کیلویی 122 هزار تومان افزایش یافته است.

قوی پنجه در ادامه با اشاره به اینکه افزایش قیمت رستوران داران را در یک شوک عجیب فرو برده است و مغازه داران نمی دانند که محصولات شان را باید با چه قیمتی در اختیار مردم و مشتریان قرار دهند، بیان می نماید: به نظر می رسد مغازه داران در روزهای آینده با مسائل متعدد روبرو می شوند.

نائب رئیس اتحادیه رستوران ها و سفره خانه های سنتی شیراز در ادامه با انتقاد از موضوع مالیات بر ارزش افزوده از رستوران ها می گوید: متاسفانه سازمان مالیاتی به هیچ وجه نمی پذیرد که رستوران ها و غذا خوری ها محصولات شان را با سود اندک به مردم می فروشند و این در حالی ست که در هیچ کجای جهان از صنف غذا 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافت نمی نمایند.

قیمت هر پرس چلو کباب به90 تا 130 هزار تومان رسیده

قوی پنجه در ادامه با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده زمانی بر رستوران ها اعمال شد که قیمت هر پرس چلو کباب حدود 18 هزار تومان بود می گوید: اما در حال حاضر که قیمت هر پرس چلو کباب به90 تا 130 هزار تومان رسیده باعث می گردد تا فشار زیادی بر مردم و مشتریان بیاید.

وی با اشاره به اینکه برای تعادل قیمت ها از مسئولان تقاضا کردیم هر چه زودتر جلسه ای را تشکیل دهند ، می گوید: قطعا افزایش قیمت برای رستوران داران و مغازه داران به مراتب بد تر از این گرانی ها است . چون بالا رفتن قیمت ها بازار ما را کسادتر از قبل می نماید.نائب رئیس اتحادیه رستوران ها و سفره خانه های سنتی شیراز با اشاره به اینکه اخذ مالیات بر ارزش و افزوده، نداشتن بازگشت سرمایه و… باعث شده تا رستوران داری برای افراد صرفه مالی نداشته باشد، خاطر نشان می نماید: امیدوارم آینده پر خطری در انتظار رستوران و غذاخوری های شیراز نباشد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2094

به "کف گیر غذاخوری های شیراز به ته دیگ خورد ، احتمال افزایش قیمت فست فود در روزهای آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کف گیر غذاخوری های شیراز به ته دیگ خورد ، احتمال افزایش قیمت فست فود در روزهای آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید