کرایه اتوبوس و تاکسی های بین شهری 30 درصد گران شد

به گزارش دکتر برای تو، خبرنگاران- مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از افزایش 30 درصدی کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی از دیروز اول خرداد 1400 اطلاع داد.

کرایه اتوبوس و تاکسی های بین شهری 30 درصد گران شد

داریوش باقرجوان درباره افزایش نرخ کرایه اتوبوس، مینی بوس و سواری بین شهری گفت: از دیروز اول خرداد 1400 کرایه سفرهای بین شهری 30 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از این پس با تصویب شورای عالی ترابری، قیمت گذاری کرایه اتوبوس و ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری به یک فرآیند تبدیل شده و بر اساس نرخ اعلامی سالانه بانک مرکزی در مورد تورم بخش حمل و نقل و متناسب با آن انجام می گردد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر؛ مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با این حال ما در این سازمان اجازه نمی دهیم تا نرخ کرایه ها بر اساس ارقام اعلامی بانک مرکزی برای تورم حمل و نقل افزایش یابد؛ هر چند که در سال گذشته هزینه های فعالان حمل و نقل بسیار بالا و حتی از نرخ تورم حمل و نقل اعلامی از سوی بانک مرکزی هم بیشتر بود.

وی تأکید کرد: با این حال فعالان صنفی پذیرفتند چندان روی نرخ 87 درصد اعلامی از سوی بانک مرکزی مانور ندهند و به افزایش 30 درصدی کرایه ها اکتفا نمایند.

باقرجوان یادآور شد: این رقم 30 درصدی تنها می تواند جبران بخشی از هزینه های صنف حمل و نقل عمومی مسافری جاده ای باشد نه افزایش درآمدها؛ در حال حاضر شرایط هزینه ای صنف بسیار بالا بوده و از سوی دیگر، تعداد مسافر هم به حداقل ممکن رسیده است؛ اقتصاد بخش حمل و نقل مسافر با مشکل جدی روبه روست و فعالان این صنف می گویند به زودی این بخش از حمل و نقل از هم می پاشد.

مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: این افزایش 30 درصدی نسبت به کرایه های سال گذشته است؛ البته در نوروز سال جاری، از 15 اسفند 1399 تا 20 فروردین 1400 افزایش 20 درصدی کرایه ها را داشتیم که از 21 فروردین، بلیت اتوبوس و حمل و نقل عمومی به نرخ سابق بازگشت اما از دیروز 1 خرداد رشد 30 درصدی کرایه ها اعمال شده است.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1664

به "کرایه اتوبوس و تاکسی های بین شهری 30 درصد گران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرایه اتوبوس و تاکسی های بین شهری 30 درصد گران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید