کاهش چین و چروک پوست صورت با خوردن بادام

به گزارش دکتر برای تو، سیناپرس/ نتایج یک تحقیق جدید که توسط پژوهشگران آمریکایی انجام شد، نشان می دهد که خوردن روزانه چندین بادام می تواند به کاهش چین و چروک صورت و همچنین کم کردن کک و مک هایی که روی پوست ظاهر می گردد، یاری کند.

کاهش چین و چروک پوست صورت با خوردن بادام

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

محققان دانشگاه کالیفرنیا در یک پروژه تحقیقاتی جدید، 49 زن یائسه سالم با پوست نوع 1 یا 2 فیتزپاتریک که زیر نور آفتاب دچار سوختگی می گردد را مورد مطالعه قرار داده و آنها را به طور تصادفی به دو گروه تقسیم کردند.

در گروه مداخله زنان بادام را به عنوان میان وعده مصرف می کردند که 20 درصد کل کالری دریافتی روزانه یا به طور متوسط 340 کالری در روز (حدود 60 گرم) را شامل می گردد. گروه کنترل میان وعده ای شامل یک عدد انجیر خشک، مقداری جو یاغلات غنی شده یا همان گرانولا و چوب شور یا بیسکویت شور را مطابق با همان میزان کالری مصرف کردند.

علاوه بر میان وعده ها، شرکت نمایندگان در این مطالعه رژیم های منظم خود را دنبال نموده و هیچ نوع آجیل یا مغز حاوی مواد مغذی را مصرف نکردند.

پوست شرکت نمایندگان در ابتدای مطالعه و سپس در هفته هشتم ، هفته شانزدهم و هفته بیست و چهارم مورد آنالیز نهاده شد. در هر یک از این ویزیت ها، چین و چروک صورت و شدت کک و مک های صورت با استفاده از تصویربرداری صورت با وضوح بالا ارزیابی شده و با مدل سازی و اندازه گیری سه بعدی (3D) معتبر صورت ارزیابی شده است. ضمناً آبرسانی به پوست، از دست دادن آب پوست یا ترانسپیدرمال (TEWL) و دفع ماده روغنی و مومی فراوری شده توسط غدد چربی بدن شرکت نمایندگان نیز توسط این تیم مطالعاتی مورد ارزیابی نهاده شد.

در نتیجه این آنالیز ها، محققان کاهش آماری معنی دار در شدت چین و چروک در گروه مصرف نماینده بادام مشاهده کردند که در هفته شانزدهم، کاهش 15 درصدی و در هفته بیست و چهارم کاهش شانزده درصدی را نشان می داد. به گزارش سیناپرس، از سوی دیگر و از نظر آماری نیز شاهد کاهش قابل توجهی در شدت کک و مک های صورت یا ناهمواری رنگ پوست در گروهی که بادام مصرف کردند، هستیم به طوری که 20 درصد کاهش در هفته شانزدهم مشاهده شده که این میزان در هفته بیست و چهارم به همین ترتیب باقی مانده است.

علاوه بر این، محققان متذکر شدند که وزن بدن هم برای گروهی که بادام مصرف کردند و هم برای گروه کنترل از ابتدا تا هفته بیست و چهارم ثابت مانده است.

راجا سیوامانی از متخصصان پوست و محقق اصلی این پروژه در این رابطه گفت: مصرف روزانه بادام ممکن است ابزاری موثر در بهبود چین و چروک صورت و رنگ پوست در زنان یائسه با پوست نوع 1 و 2 فیتزپاتریک باشد. مصرف نمایندگان ممکن است این کاهش رنگدانه یا کک و مک را به عنوان یکنواختی رنگ پوست توصیف نمایند.

وی همچنین گفت که یافته های ما بر لزوم آنالیز بادام به عنوان یک ماده غذایی کامل با چندین عنصر مغذی از جمله آلفا توکوفرول (ویتامین E) و چربی های اشباع نشده خوب تأکید دارد. به گفته سیوامانی، بادام سرشار از آلفا توکوفرول است که عملکرد آنتی اکسیدانی داشته و ممکن است تا حدی مسئول اثراتی باشد که هم در چین و چروک و هم در رنگ پوست در زنان یائسه مشاهده می گردد.

محققان خاطرنشان کردند: محدودیت های این مطالعه شامل مدت زمان 24 هفته ای آن است و به همین دلیل نتایج درستی از تأثیرات بالقوه مصرف بادام در طولانی مدت ارائه نمی دهد. علاوه بر این، شرکت نمایندگان در مطالعه زنان یائسه با پوست فیتزپاتریک نوع 1 و 2 که بیشتر در معرض سوختن توسط آفتاب بودند بنابراین محققان خاطرنشان کردند که تحقیقات بیشتری برای آنالیز تأثیر مصرف بادام در سایر مردم با خصوصیات پوستی دیگر لازم است.

توضیح کامل این پژوهش و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله مواد مغذی (Nutrients) به چاپ رسیده و قابل دسترس است.

منبع: همگردی
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1586

به "کاهش چین و چروک پوست صورت با خوردن بادام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش چین و چروک پوست صورت با خوردن بادام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید