چگونه سفری خاطره انگیز داشته باشیم؟

به گزارش دکتر برای تو، راه های داشتن سفری خاطره انگیز برای افراد مختلف، متفاوت بوده و هر فرد باید متناسب با روحیات خود و هدفش از سفر به این نکته ها توجه کرده و آن ها را بکار بگیرد.

چگونه سفری خاطره انگیز داشته باشیم؟

کوله پشتی به جای چمدان

به همراه داشتن بار اضافی برای شما دردسرهای زیادی به همراه دارد. شما می توانید وسایل مورد احتیاج خود را در یک کوله پشتی جا دهید تا در صورت لزوم به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید. شما نمی دانید چه اتفاقاتی ممکن است در سفر برایتان رخ دهند. انتخاب یک کوله پشتی مناسب و قرار دادن لوازم ضروری در آن باعث می گردد تا در هر شرایطی آمادگی لازم را داشته باشید. قبل از سفر و در یک فرصت کافی کوله پشتی خود را تکمیل نموده و لوازمی که فکر می کنید به آنها احتیاج پیدا خواهید کرد، در آن قرار دهید. در جمع آوری لوازم، به مکانی که به آن سفر می کنید و احتیاجات آن توجه داشته باشید.

بازدید از مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری

وقتی به شهر یا کشوری سفر می کنید، دوست دارید تا جایی که امکان دارد از مکان های دیدنی مقصدتان بازدید نمایید تا بعدها حسرت آن را نخورید. با توجه به اینکه مدت زمان سفر محدود بوده، بهتر است تمام مکان های دیدنی که قصد بازدید از آن ها را دارید در یک لیست جمع آوری نموده و به همراه یک نقشه، بازدید خود را شروع کنید. طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید در کمترین زمان ممکن بیشترین بازدیدها را داشته باشید.

این توصیه یکی از راه های داشتن سفری خاطره انگیز برای افرادی است که به بازدید از مکان های دیدنی و گردشگری علاقمندند و دلشان نمی خواهد حتی یکی از آن ها را نیز از قلم بیندازند. اما اگر هدف شما از سفر استراحت کردن و رسیدن به آرامش باشد، قطعا بازدید از تمام مکان های گردشگری مقصد و سفر ماجراجویانه شما را خسته خواهد نمود. در این صورت، پیشنهاد می گردد تا دست کم دو هفته را مرخصی گرفته و در قصد اقامت داشته باشید تا بتوانید با فرصت کافی، از مکان های مورد نظر خود بازدید نمایید. بهترین مورد در بین راه های داشتن سفری خاطره انگیز این است که در یک شهر ساکن شوید و سفرهای یک روزه ای برای بازدید از دیگر مناطق ترتیب دهید.

آشنایی با فرهنگ مردم محلی

هدف از سفر بسیار مهم است. بعضی از افراد به بازدید از مکان های دیدنی علاقمندند و بعضی دیگر ترجیح می دهند تا در کنار مردم محلی باشند و با فرهنگ و آداب و رسوم آن ها آشنا شوند. شما در سفر زمان زیادی ندارید، پس باید از همان ابتدا هدف خود را مشخص نمایید. آشنایی با فرهنگ مردم محلی و قرار دریافت در کنار آن ها فرصت بازدید از تمام جاذبه های گردشگری را از شما خواهد گرفت. به علاقمندی های خود فکر کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. این خود جز نکاتی برای داشتن سفری خاطره انگیز محسوب شده که گاه نادیده گرفته می گردد.

برنامه ریزی در سفر

شاید شما نیز از جمله افرادی باشید که برای تمام کارهای روزانه خود برنامه ریزی دارند. اگر این گونه است، برنامه ریزی را در طول مدت سفر خود فراموش کنید. در این مدت کاری را انجام دهید که دوست دارید و از آن لذت می برید. شما آمده اید تا استراحت کنید و خوش بگذرانید. ممکن است به رستورانی بروید و از محیط و غذای آن بسیار خوشتان آمده باشد و با افرادی آشنا شوید که دوست دارید دوباره آن ها را ببینید. در این موارد برنامه ریزی دست و بالتان را می بندد، پس سخت نگیرید.

برای افرادی که سفر کوتاهی دارند، برنامه ریزی لازم و لازم است. این برنامه برای سفرهای کوتاه آخر هفته بسیار پیشنهاد می گردد. سعی کنید صبح زود از خواب بیدار شده و پس از ورزش به گشت و گذار بپردازید. در این موارد زمان استراحت، غذا خوردن و تفریحات شما باید از قبل مشخص شده باشد. اگر سفر شما کاری است، می توانید بعد از انجام کارهای مورد نظر زمانی را نیز به تفریح اختصاص دهید و خوش بگذرانید. قرار نیست در تمام طول روز فقط کار کنید.

تلفن همراه و دستگاه های الکترونیکی

در دنیا امروز وسایل بسیاری هستند که تقریبا ضروری به نظر رسیده و همه جا همراه ما هستند. اسمارت فون، تبلت، دوربین و GPS لوازمی هستند که نه تنها در خانه، بلکه در سفر نیز از ما جدا نمی شوند. دنیای امروز دنیای تکنولوژی است. شاید دوست داشته باشید به هرجایی که می روید دوربین خود را به همراه داشته و چند عکس فوق العاده بگیرید.

یا اینکه دوست دارید تا در لحظه از خودتان عکس و فیلم گرفته و برای دوستانتان ارسال نمایید. این کار را به راحتی می توانید به وسیله گوشی موبایل یا تبلت انجام دهید و کافیست به اینترنت وصل شوید و اینستاگرام خود را باز کنید. در هر حال، اینکه انتظار داشته باشیم این وسایل را در سفر کنار بگذارید، چیز عجیبی است و می توان گفت برای اغلب افراد ممکن نیست.

پس خوب از آن ها مراقبت کنید، چون در غیر این صورت دیگر به آنها دسترسی نخواهید داشت. برای افرادی که به دنبال آرامش بیشتر در سفر خود هستند، در بین راه های داشتن سفری خاطره انگیز پیشنهاد دیگری داریم. تمام وسایل الکترونیکی خود را کنار بگذارید و ارتباطتان را با شبکه های اجتماعی مختلف قطع کنید. سعی کنید از سفر خود لذت ببرید و از تمام دقایق خود به طور متفاوت تری استفاده نمایید. می توانید برای پر کردن وقت های خالی مثلا وقتی در قطار یا اتوبوس هستید، کتاب بخوانید یا با هم سفرهایتان ارتباط برقرار کنید و بیشتر آشنا شوید.

کتاب راهنمای جاذبه های گردشگری

شاید به این فکر کنید که اطلاعات کافی در خصوص جایی که به آن سفر می کنید، دارید یا اینکه می توانید به وسیله اینترنت به هرچه که می خواهید دست پیدا کنید، اما توجه داشته باشید که در همه مکان ها امکان دسترسی به اینترنت وجود ندارد و این ممکن است برایتان مشکل ساز گردد. پس، حتما یک کتاب راهنمای چاپ شده از مقصد مورد نظر خود به همراه داشته باشید.

داشتن کتاب راهنما به افرادی توصیه می گردد که دوست دارند تا از مکان های دیدنی بازدید نموده و نهایت استفاده را از سفر خود ببرند یا آنهایی که دوست دارند تا در بهترین رستوران غذا بخورند و در بهترین هتل اقامت داشته باشند. افرادی که سفر آسوده تر را ترجیح می دهند و با اهداف ماجراجویانه سفر می نمایند، احتیاج به این کتاب ندارند. برای آن ها بهترین انتخاب گزینه هایی است که مردم محلی به آن ها معرفی می نمایند.

پس کتاب را فراموش کنید و در خصوص دیدنی ها، غذاها، رستوران ها، فعالیت های تفریحی از مردم محلی سوال کنید یا از کتاب های هدایت استفاده نمایید که توسط گردشگران جمع آوری شده است. محلی ها هیچگاه در رستوران های لوکس و گران غذا نمی خورند، رستوران هایی که فقط هزینه بالایی از شما می گیرند و شاید حتی غذای باکیفیتی نیز برایتان سرو ننمایند. شما می توانید خوشمزه ترین غذاها را در ارزان ترین رستوران ها یا غذاخوری های خیابانی نوش جان کنید و با کمترین هزینه فعالیت های تفریحی فوق العاده ای انجام دهید. فقط به نکاتی برای داشتن سفری خاطره انگیز توجه کنید و کافیست گول کتاب های راهنما را نخورید!

رفت و آمدها و وسایل حمل و نقل عمومی

اینکه چگونه راستاهای مورد نظر خود را طی می کنید، بستگی به هدف شما از سفر، روحیات شما و هزینه ای که به این کار اختصاص می دهید، دارد. هرچند پیاده روی مسائل خاص خود را دارد، اما برای افرادی که به این کار علاقه مند هستند، پیشنهاد می گردد. با پیاده روی می توانید در کوچه پس کوچه های شهر قدم زده و بخش های مختلف آن را ببینید.

برای پیدا کردن راستا می توانید از نقشه گوگل بهره ببرید یا با تورهای پیاده روی در شهر همراه شوید. یکی از مزایای پیاده روی و این نوع گردش، رایگان بودن آن است. علاوه بر این، دوستان جدیدی نیز پیدا می کنید و می توانید اطلاعاتی در خصوص تاریخ شهر و فرهنگ مردم آن منطقه کسب نمایید. استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای افرادی که قصد دارند تا در بین محلی ها باشند و با فرهنگ آن ها بیشتر آشنا شوند، انتخاب خوبی است. ضمن اینکه هزینه این وسایل نسبت به هزینه تاکسی یا اتومبیل های کرایه ای بسیار ارزان تر در می آید.

مسئله ای که ممکن است با اتوبوس یا مترو داشته باشید، این است که با افرادی برخورد خواهید داشت که زبان شما را به درستی نمی دانند و در صورتیکه در پیدا کردن راستا خود دچار مشکل شوید، نمی توانند کمکی به شما بنمایند. در این مواقع بهترین انتخاب تاکسی یا اتومبیل های کرایه ای است. قطعا هزینه حمل و نقل یکی از اصلی ترین هزینه های سفر محسوب می گردد، اما با یک برنامه ریزی درست می توانید آن را کنترل نموده و از نکاتی برای داشتن سفری خاطره انگیز باشد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 303

به "چگونه سفری خاطره انگیز داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سفری خاطره انگیز داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید