هشدار اتحادیه اروپا درباره وقوع بحران پناهندگان جدید

به گزارش دکتر برای تو، یک هفته نامه آلمانی با استناد به یک گزارش محرمانه سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا درباره وقوع بحران پناهندگان جدید به دلیل تشدید درگیری ها در لیبی هشدار داد.

هشدار اتحادیه اروپا درباره وقوع بحران پناهندگان جدید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با ارزانترین قیمت تور ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا درباره یک بحران انسانی احتمالی در لیبی و افزایش چشمگیر شمار پناهندگان هشدار داده است.

هفته نامه اشپیگل این خبر را با استناد به گزارش داخلی نیم سالانه در جریان اجرای عملیات نجات سوفیا منتشر نموده است.

در این گزارش داخلی بازگشت کشتی های ناوگان دریایی اروپایی در چارچوب عملیات سوفیا توصیه شده، چرا که گارد ساحلی لیبی در صورت تشدید اوضاع در این کشور سریعا توان خود را از دست خواهد داد. بر اساس این گزارش یک واکنش سریع اروپا ضرورت دارد چرا که اوضاع لیبی به صورت فزاینده ای بی ثبات می گردد.

به نوشته هقته نامه اشپیگل، این گزارش داخلی در تاریخ 16 ژانویه توسط سرویس اقدام خارجی اروپا به کمیته سیاسی و امنیتی این اتحادیه ارسال شد. از آن موقع جنگ لیبی همچنان متشنج تر می گردد. از طرفی شرایط مهاجران و پناهندگان در اردوگاه های لیبی رو به وخامت است. در این اوضاع پناهندگان بیشتری با قایق و از راستا دریای مدیترانه به اروپا فرار می نمایند.

ارزیابی سرویس اقدام خارجی اروپا نشان می دهد که با توجه به تشدید ناآرامی ها در لیبی گارد ساحلی این کشور تا حد زیادی تضعیف خواهد شد.

دریای مدیترانه مرگبارترین راستا جهان برای پناهندگان بوده است. در سال 2019 حداقل 152 پناهنده در این راستا به سمت اروپا جان خود را از دست دادند.

وزرای کشور اتحادیه اروپا در حال حاضر در این باره بحث می نمایند که آیا عملیات نجات سوفیا با کشتی های اروپایی دوباره باید از سر گرفته گردد.

البته برای آغاز مجدد این عملیات دریایی به موافقت همه اعضای این اتحادیه احتیاج است. در حالی که وزیر کشور آلمان و رئیس کمیسیون سیاست خارجی اتحادیه اروپا با این مسئله موافقند، اما بعضی کشورها از جمله اتریش مخالف آغاز مجدد این عملیات نجات دریایی هستند.

این عملیات در اواخر ماه مارس سال 2019 متوقف شد چرا که ایتالیا از لنگر انداختن کشتی های حامل پناهندگان در سواحل خود اجتناب می کرد. علت اصلی این مناقشات این مسئله بود که پناهندگان نجات یافته در دریای مدیترانه باید توسط کدام کشور اروپایی پذیرفته شوند. اتحادیه اروپا تا به حال نتوانسته است درباره چگونگی تقسیم عادلانه پناهندگان در این اتحادیه به نتیجه ای دست یابد.

قرار است روز سه شنبه مجددا درباره آینده این عملیات نجات دریایی نشستی در بروکسل برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 643

به "هشدار اتحادیه اروپا درباره وقوع بحران پناهندگان جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار اتحادیه اروپا درباره وقوع بحران پناهندگان جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید