میمِسیس شاهکار اریش آورباخ منتشر شد

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران ، اریش آورباخ با اثر جسورانه اش میمِسیس در جهان شناخته می شود. تری ایگتون میمِسیس را از بزرگ ترین آثار کلاسیک در نقد ادبی برمی شمرد که پس از پنجاه سال هنوز خوانده می شود.

میمِسیس شاهکار اریش آورباخ منتشر شد

میمِسیس بین سال های 1942 تا 1945 در استانبول نوشته شد؛ جایی که آورباخ به عنوان یک یهودی آلمانی از ترس نازی ها به آنجا گریخته بود. کتاب در سال 1946 به آلمانی منتشر شد و هشت سال بعد از طریق ویلارد تراسک به انگلیسی ترجمه شد و پنجاه سال بعد به مناسبت پنجاه سالگی ترجمه انگلیسی آن با مقدمه پرفسور ادوارد سعید در آمریکا بازنشر شد. آورباخ در این میمِسیس به مانند میخاییل باختین که ضداستالین بود، او نیز ضدهیتلر و ضدفاشیسیم بود، و همین موجب شده تا اثر او پس از پنجاه سال، هنوز خواننده داشته باشد.

دامنه وسعتِ شاهکار آورباخ، آثار اصلی و مهمی از ادویسه هومر و کتاب مقدس تا ویرجینا وولف و مارسل پروست را دربرمی گیرد. موفقیتِ شاهکار آورباخ پس از نیم قرن به قول ادوارد سعید، این است که، مطالعه بازنماییِ ادبیِ فکرِ انسان در بابِ بازنمایی های ادبی تاریخ جهان تنها می تواند همان کاری را انجام دهد که نویسندگان ادبیب انجام داده اند.

میمِسیس یا محاکات نوشته اریش آورباخ با مقدمه هایی از تری ایگلتون و ادوارد سعید با ترجمه مسعود شیربچه در 950 صفحه از سوی نشر نقش جهان منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2077

به "میمِسیس شاهکار اریش آورباخ منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میمِسیس شاهکار اریش آورباخ منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید