مرور خاطرات میر رسول رئیسی با صدای خودش

به گزارش دکتر برای تو، برنامه اتاقی در حومه خاطرات رادیو ورزش به معرفی مرحوم میررسول رئیسی، پیشکسوت رشته وزنه برداری می پردازد.

مرور خاطرات میر رسول رئیسی با صدای خودش

به گزارش خبرنگاران به نقل روابط عمومی رادیو ورزش، برنامه اتاقی در حومه خاطرات به موضوع زندگینامه ورزشکاران و پیشکسوتان از زبان خودشان می پردازد.

مرحوم سید میررسول رئیسی، پیشکسوت وزنه برداری در چهارم مهر ماه سال 1303 همزمان با سالگرد ولادت حضرت رسول اکرم (ص) در محله اوچ دکان مسجد کبود شهر اردبیل متولد شد.

وی پس از 27 سال با کسب مدال برنز رقابت های دنیای وزنه برداری 1949 هلند نام خود را به عنوان نخستین ورزشکار مدال آور خطه اردبیل در تاریخ ورزش ایران به ثبت رساند.

نائب قهرمانی در اولین دوره مسابقات پرورش اندام قهرمانی دنیا در سال 1948 و مدال طلای وزنه برداری بازی های آسیایی 1951 دهلی نو نیز از دیگر افتخارات این وزنه بردار فقید به شمار می رود.

میر رسول رئیسی تنها بازمانده المپیک 1948 لندن، هم تیمی سلماسی و نامجو، که از حضور 10 ساله اش در پولاد سرد تنها دو مدال برنز و طلا و آلبومی از روزگاران قدیم برایش به یادگار ماند، در سن 91 سالگی رخ در نقاب خاک کشید. مردی از دیار اردبیل که وزنه برداری خود را مدیون نامجو می دانست.

در این برنامه که در سال 1387 با گویندگی مرحوم مهرداد محمدی ضبط شده است، می توانید مستمع خاطرات این ورزشکار باشید.

به گزارش خبرنگاران، برنامه اتاقی در حومه خاطرات آدینه، سوم دی ماه از ساعت 14 به مدت 55 دقیقه از رادیو ورزش موج اف ام ردیف 92 مگاهرتز پخش می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1982

به "مرور خاطرات میر رسول رئیسی با صدای خودش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرور خاطرات میر رسول رئیسی با صدای خودش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید