لغو ممنوعیت صدور ویزا نشان از تمایل کشور برای حضور گردشگران بین المللی دارد

به گزارش دکتر برای تو، ایرنا/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور، لغو ممنوعیت صدور ویزا نشان از تمایل کشور برای حضور گردشگران بین المللی دارد.

لغو ممنوعیت صدور ویزا نشان از تمایل کشور برای حضور گردشگران بین المللی دارد

علی اصغر شالبافیان پس از بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از طرح های جهانگردی جزیره هرمز اظهار کرد: توقف 20 ماهه صدور ویزا وقفه ای در پذیرش جهانگرد خارجی ایجاد کرده بود و بطور طبیعی بازاریابی، برگزاری تورهای آشناسازی، اصول اطمینان از کیفیت خدمات ارائه دهندگان حوزه جهانگردی از مواردی است که در این حوزه مورد توجه واقع شده است.

وی ادامه داد: صنعت سفر و صنعت جهانگردی ذینفعان متعددی دارند که همه آنها باید نقش آفرینی کنند، بخشی از مسئولیت های اجرایی و سیاستگذاری این صنعت ها حوزه این وزارتخانه واقع شده است.

وی اضافه کرد: فعالان بخش حمل و نقل، نهادهای نظامی و امنیتی از جمله دینفعان این حوزه اند که خارج از این وزارتخانه قرار دارند و برای همین هم هماهنگی و انسجام و همکاری 27 دستگاه اهمیت دارد و شرایط جهانگردی را شکل می دهند.

برطرف ضعف های زیرساختی جزیره هرمز با همکاری بین بخشی قابل حل است

معاون جهانگردی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ضعف هایی در حوزه زیر ساختی جزیره جهانگرد پذیر هرمز وجود دارد که باید کمک کرد آنها برطرف شوند.

شالبافیان تاکید کرد: امیدواریم با برنامه ریزی که قرار شد در شورای برنامه ریزی هرمزگان انجام شود موارد با همکاری اداره های مختلف دولتی برطرف شود تا ضمانت توسعه پایدار جزیره هرمز باشد.

وی اضافه کرد: این با هماهنگی بین اداره های مختلف درون استان امکان پذیر است و امید می رود با هماهنگی بین دستگاه ها مشکل ها و کمبودهای این بخش کاهش یابد.

وی گفت: جزیره هرمز بطور معین جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار شاخصی داشته و مورد اقبال و توجه جهانگردان داخلی و خارجی در سالهای گذشته قرار گرفته است.

معاون جهانگردی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی شرح داد: فرایند اقبال برای سرمایه گذاری در این جزیره هم روبه افزایش است و عمده ترین موضوعی که باید در اینجا مورد توجه قرار گیرد، ظرفیت قابل تحمل آن و توجه به توسعه پایدار، بلند مدت و انتفاع بلند مدت مردم این جزیره از حوزه جهانگردی است.

منبع: همگردی
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2003

به "لغو ممنوعیت صدور ویزا نشان از تمایل کشور برای حضور گردشگران بین المللی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو ممنوعیت صدور ویزا نشان از تمایل کشور برای حضور گردشگران بین المللی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید