عمیدی جا پای بزرگان وزن هفتم می گذارد

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران، امید عمیدی برای دومین دوره متوالی است که فرصت حضور در رقابتهای جهانی را پیدا می کند. تکواندوکاری که دوره قبل در وزن ششم توفیقی در رقابتهای جهان نداشت این بار در یک وزن بالاتر شانس خود را آزمایش می کند.

عمیدی جا پای بزرگان وزن هفتم می گذارد

تکواندکار 23 ساله تیم ملی هشت مدال رنگارنگ از تورنمنت های مختلف کسب کرده که طلای ارتش های دنیا مهم ترین آن است و این بار روی شی هاپ چانگ دنیای به دنبال مدالی ارزشمند است.

اما وزن هفتم را باید پرمدال ترین وزن ایران در رقابتهای دنیای نامید. در طول سال های حضور تیم ملی در رقابتهای قهرمانی دنیا سه طلا ، یک نقره و سه برنز حال تلاش سه تکواندوکار کشورمان در این وزن از رقابتهای دنیای بوده است. حسن زاهدی یک نقره و یک برنز ، مجید افلاکی یک طلا ، یوسف کرمی هم دو طلا و دو برنز به خود اختصاص داده است.

یوسف کرمی با کسب چهار مدال از رقابتهای قهرمانی دنیای پرافتخار ترین تکواندکار ایرانی در این وزن بوده است. وی در مورد این مسابقات به مهر گفت: سطح فنی رقابتهای دنیای بالاتر از المپیک است. من هر دو میدان را تجربه کرده ام. در مسابقات دنیای همه مدعیان با آمادگی بالا به میدان می آیند و هر کسب بگوید سطح فنی پایین است بی انصافی کرده است.

وی ادامه داد: زمانی که ما در مسابقات دنیای حضور داشتیم شرایط کاملا متفاوت بود. در واقع با ورود تکنولوژی به این رشته ، نسل جدیدی به تکواندو دنیا معرفی گشت که با قد بلند و پاهای کشیده بهتر می توان نتیجه گرفت.

یوسف کرمی روی سکوی قهرمانی دنیا - سال 2003 آلمان

کرمی در مورد شرایط عمیدی هم گفت: امید یک تکواندوکار با آتیه است و اگر با مشکل تجربه روبرو نشود می تواند به مدال دست یابد. در واقع تکواندوکاری مانند او که ناشناخته است شرایط رقابت بهتری دارد تا نفراتی مثل نصر و مردانی. خیلی امیدوارم این تکواندکار بتواند نتیجه مطلوبی کسب کند.

قهرمان سابق تکواندو دنیا در پایان به تیم ملی هم اشاره کرد و گفت: تیم خوبی روانه مسابقات قهرمانی دنیا شده که با آمادگی بالا و تمهیدات کادر فنی احساس می کنم می توانیم بازهم عنوان قهرمانی را کسب کنیم.

عمیدی در مورد آخرین وضعیت خودش به خبرنگاران گفت: تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشته و برای حضور در میدان دنیای آماده ام. طلای عاشورزاده و مسابقات خوب مسعود (حجی زواره) خیلی به تیم روحیه داده و باعث شده تا انگیزه سایر نفرات هم برای کسب موفقیت و رسیدن به قهرمانی دوچندان شود.

وی در مورد سطح فنی رقابتها هم گفت: انگیزه حضور در المپیک باعث شده همه رقبا با قدرت و آمادگی بالا به میدان بیایند. مسابقات سختی پیش رو داریم و خدا را شکر وصعیت بدنی و روحی - روانی خوبی داریم و آماده برای کسب پیروزی در هر میدانی هستیم.

عمیدی در پایان در مورد رقبای خود گفت: حریفانی از کانادا ، ازبکستان ، کره و چین مطرح ترین نفرات هستند ولی اینجا قهرمانی دنیا است و هیچ حریفی را نمی توان دست کم گرفت.

این تکواندوکار کشورمان روز شنبه در پنجمین روز مسابقات دور نخست به دیدار نماینده کنیا می رود و در صورت برتری باید با کانگ از چین تاپیه پیکار کند.

عمیدی در صورت کسب دومین پیروزی رادیک عیسی اوف آذربایجانی را پیش رو خواهد داشت. این نماینده کشورمان در مرحله یک چهارم نیز به احتمال فراوان با ان دائه تکواندوکار سرشناس فرانسوی ها مبارزه خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 421

به "عمیدی جا پای بزرگان وزن هفتم می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمیدی جا پای بزرگان وزن هفتم می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید