شیائومی 12 اولترا ممکن است با بدنه های چرمی، شیشه ای و سرامیکی عرضه شود

به گزارش دکتر برای تو، بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده، شیائومی 12 اولترا قرار است با بدنه های مبتنی بر جنس های مختلف راهی بازار شود. طی هفته های گذشته گزارش های زیادی در مورد جدیدترین پرچم دار شیائومی منتشر شده و حالا می توانیم به جنس بدنه این گوشی هم بپردازیم.

شیائومی 12 اولترا ممکن است با بدنه های چرمی، شیشه ای و سرامیکی عرضه شود

سال گذشته شیائومی می 11 اولترا صرفا با بدنه سرامیکی عرضه شد و همین بدنه مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفت. حالا این شرکت تصمیم گرفته برای نسل بعدی گوشی موردنظر، حق انتخاب های بیشتری را برای بدنه ارائه دهد. به طور مشخص، به نظر می رسد کاربران برای خرید این گوشی می توانند از بین بدنه های شیشه ای، سرامیکی و چرمی دست به انتخاب بزنند.

گفته می گردد بدنه شیشه ای با رنگ های متنوعی راهی بازار می گردد و برای بدنه سرامیکی هم فقط دو رنگ سفید و مشکی آماده شده است. در مورد رنگ های بدنه چرمی هم هنوز اطلاعات موثقی منتشر نشده است. بدون شک مدل های دارای بدنه های سرامیکی و چرمی گران تر از مدل مبتنی بر بدنه شیشه ای خواهند بود ولی از طرف دیگر مجذوب کنندهیت بیشتری هم خواهند داشت.

در ابتدا به نظر می رسید شیائومی برای این گوشی 5 یا 6 دوربین اصلی در نظر گرفته است ولی بر اساس اعلام افشاگران، ظاهرا باید انتظار بهره گیری از سه دوربین را داشته باشیم. گفته می گردد دوربین اصلی از سیستم لرزشگیر دوگانه بهره می برد که می تواند لرزش دست کاربران را تا حد زیادی کاهش دهد. همچنین احتمالا در این ماژول یک یا دو سنسور سه بعدی هم تعبیه شده تا در زمینه فوکوس و دیگر قابلیت های مربوط به این موضوع حرف بیشتری برای گفتن داشته باشند. برخی منابع بر این باور هستند که شیائومی برای گوشی 12 اولترا از دوربین اصلی مبتنی بر سنسور Exmor IMX800 سونی استفاده کرده است.

این سنسور رزولوشن 50 مگاپیکسلی ارائه می دهد و اندازه آن هم به 1/1.1 اینچ می رسد و به همین علت بزرگ ترین سنسور مختص گوشی های هوشمند محسوب می گردد. روی هم رفته شیائومی برای گوشی های اولترا خود به بهره گیری از سنسورهای موبایل غول پیکر علاقه زیادی دارد و مثلا سال گذشته شیائومی می 11 اولترا با سنسور GN2 سامسونگ عرضه شد که البته اندازه آن اندکی از Exmor IMX800 کوچک تر است. احتمالا در کنار دوربین اصلی، شیائومی 12 اولترا از دو دوربین 48 مگاپیکسلی هم استفاده می کند.

باید خاطرنشان کنیم شیائومی اوایل 2022 از چند گوشی سری 12 رونمایی کرد. به طور مشخص باید به گوشی های شیائومی 12، 12 پرو و 12X اشاره کنیم در این میان مدل پرو از قابلیت های بسیار مجذوب کننده تر نظیر نمایشگر با کیفیت +QHD، باتری قدرتمندتر و شارژر سریع تر بهره می برد. البته هر سه گوشی از لحاظ قدرت پردازشی واقعا در سطح بالایی قرار می گیرند با این تفاوت که شیائومی 12X به خاطر استفاده از تراشه نسبتا قدیمی اما همچنان قدرتمند اسنپدراگون 870 در مقایسه با دو مدل دیگر که اسنپدراگون 8 نسل 1 را به عنوان قلب تپنده در خود دارند، عملکرد ضعیف تری دارد.

قلب تپنده این گوشی، چیپست پرچم دار اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس که برخلاف مدل اصلی، از طریق شرکت تایوانی TSMC تولید شده است. همانطور که احتمالا می دانید، مدل اصلی این تراشه را سامسونگ تولید کرده که ظاهرا فرایند ساخت این شرکت نتوانسته انتظار مدیران کوالکام را برآورده کند. از طرف دیگر برخی کارشناسان بر این باور هستند که ضعف های این تراشه، به فرایند ساخت سامسونگ برمی گردد. به همین علت مدل پلاس در کنار ارائه سرعت بیشتر، احتمالا به لطف فناوری ساخت TSMC انرژی کمتری مصرف خواهد کرد. در کنار این موضوع، باید به بهره گیری از نمایشگر 6.73 اینچی QHD با رفرش ریت 120 هرتز اشاره کنیم. انرژی این گوشی از طرف باتری 4900 میلی آمپر ساعتی تامین می گردد که از شارژ 120 واتی هم پشتیبانی می کند.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2070

به "شیائومی 12 اولترا ممکن است با بدنه های چرمی، شیشه ای و سرامیکی عرضه شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی 12 اولترا ممکن است با بدنه های چرمی، شیشه ای و سرامیکی عرضه شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید