تور ارزان هند: سقوط جنگنده میگ نیروی هوایی هند و کشته شدن خلبان

به گزارش دکتر برای تو، نیروی هوایی هند از سقوط یک فروند جنگنده میگ خود و کشته شدن خلبان آن حین یک ماموریت آموزشی اطلاع داد.

تور ارزان هند: سقوط جنگنده میگ نیروی هوایی هند و کشته شدن خلبان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع خبری بعد از ظهر شنبه به وقت تهران بیان کردند که یک فروند جنگنده میگ نیروی هوایی هند عصر آدینه نزدیک منطقه جیسالمر در راجستان سقوط کرد و خلبان آن کشته شد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری ان تی دی وی مقام رسمی نیروی هوایی هند با تایید این خبر در توییتی نوشت: عصر آدینه حوالی ساعت 20:30 به وقت محلی یک فروند هواپیمای میگ-21 نیروی هوایی ارتش حین یک پرواز آموزشی در یک سانحه روبرو شد. نیروی هوایی هند نیز در توییتی مرگ خلبان این جنگنده را تایید کرد.

دولت هند در ماه می 2012 به مجلس این کشور گفته بود که از سال 1971 تا آوریل 2012، 482 هواپیمای میگ با حوادثی روبرو شده که منجر به کشته شدن 171 خلبان، 39 غیرنظامی، هشت پرسنل خدماتی و یک خدمه هواپیما شده است.

اخیرا نیز رسانه های هندی گزارش دادند که یک فروند جنگنده نیروی هوایی هند در روزهای گذشته سقوط نموده است. به نوشته وبگاه دیفنس نت یک فروند جنگنده میراژ-2000 نیروی هوایی هند در نزدیک استان مادهایا پرادش سقوط کرد. نیروی هوایی هند بیان کرد که این جنگنده حین ماوریت آموزشی دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.

برآوردهای تازه نیروی هوایی هند نشان می دهد که این کشور برای تقابل با رقبای منطقه ای، به صدها جنگنده تازه و پیشرفته احتیاج دارد. نیروی هوایی هند در حال حاضر دارای 30 اسکادران جنگنده برای مقابله با تهدیدهای چین و پاکستان است. از آنجا که این نیرو قبلاً بازنشستگی جنگنده های میگ-21 خود را در چند سال آینده اعلام نموده است، بنابر این برای حفظ قدرت خود احتیاج به صدها جنگنده دارد.

راکش کومار سینگ بهادوریا فرمانده نیروی هوایی هند در پاسخ به کمبود شدید جنگنده گفته است که این نیرو در پی خرید 350 فروند جنگنده دیگر از جمله 83 فروند تجاس فراوری داخل در 20 سال آینده است.

او که در اجلاس مهندسی صنایع هوافضای هند حضور داشت گفت که در حال حاضر، این نیرو با کمبود 12 اسکادران (هر اسکادران متشکل از 18 تا 20 جنگنده است) برای مقابله با تهدیدهای ادعایی ناشی از چین و پاکستان روبرو است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2024

به "تور ارزان هند: سقوط جنگنده میگ نیروی هوایی هند و کشته شدن خلبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هند: سقوط جنگنده میگ نیروی هوایی هند و کشته شدن خلبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید