آشنایی با سفر به کانادا

به گزارش دکتر برای تو، کانادا یک کشور در آمریکای شمالی است که ایالات متحده همسایه جنوبی آن و قطب شمال همسایه شمالی آن است.5 شهر از شهرهای عظیم و معروف کانادا، تورنتو، مونترال، ونکوور، اتاوا و کبک هستند. کانادا به نام کشور آبشارهای نیاگارا، معروف است.

آشنایی با سفر به کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور تفریحی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

طبیعت دست نخورده و مناطق شهری بسیار پرتحرک و فعال از دلایل مهم سفر به کانادا و بازدید از این کشور پهناور است . کانادا که به اصطلاحِ The Great White North یا شمال سفید عظیم معروف است، کشوری گسترده می باشد که فرصت های متنوع نامحدود زیادی به بازدید نمایندگان خود ارائه می دهد.

کانادا به عنوان دومین کشور عظیم جهان از نظر تنوع جغرافیایی، چیزهای زیادی برای عرضه دارد. کانادا به معنای واقعی کلمه از دریا به دریا امتداد دارد؛ یعنی توسط اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام احاطه شده است و در شمال آن نیز به اقیانوس قطب شمال دسترسی دارد.

کانادا به دلیل وسعت و گوناگونی که دارد یکی از بهترین مکان های جهان برای سفر جاده ای بین شهرهای مختلف کشور است. در حقیقت می توان گفت سفرهای جاده ای با ماشین های سواری یا اتوبوس و سفر با قطار در کانادا، تنها راه های عبور و مرور ساده و سریع درون کشور است.

هر یک از ده استان و سه منطقه کانادا دارای جذابیت ها و جاذبه های بی نظیر مخصوص به خود است. به همین دلیل راهنمای ارائه شده ما برای سفر به کانادا می تواند تمام اطلاعات مورداحتیاج شما برای برنامه ریزی سفرتان، در اختیار شما قرار دهد.

اطلاعات کلی کانادا

واحد پولی: دلار کانادا

پایتخت: اتاوا (Ottawa) - انتاریو

زبان: انگلیسی (حدود 60%) و فرانسوی (حدود 20%)

جمعیت: 37,067,011 نفر

مساحت: 9,984,670 کیلومتر مربع

ولتاژ برق: در کانادا ولتاژ استاندارد 120 ولت است در حالی که فرکانس استاندارد 60 هرتز است.

سوکت های برق: پریز و سوکت های برق از نوع A و B هستند.

مقدمه سفر به کانادا

از آنجا که کانادا یکی از پیشرفته ترین کشورهای غربی است، راه های مختلفی برای سفر به کانادا وجود دارد که انتخاب یکی از این را ه ها بستگی به احتیاج، اهداف و بودجه شما دارد. بهترین و ساده ترین راه سفر به کانادا از ایران به وسیله هواپیما می باشد. کانادا حدود 20 فرودگاه عظیم بین المللی دارد که این امر باعث می گردد پرواز به کانادا سریع ترین و راحت ترین راه ورود به کشور باشد. عظیم ترین و شلوغ ترین فرودگاه کانادا نیز فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو (Toronto Pearson International Airport) است. همچنین پروازهای مستقیم به تورنتو از مبدا بسیاری از شهرها در سراسر جهان در این فرودگاه در دسترس است.

نکته ای که باید درنظر بگیرید این است که بهتر است از چند ماه قبل از تاریخ تعیین شده برای آغاز سفر خود اقدام به خریداری بلیط هواپیما کنید تا مناسب ترین گزینه ها را پیدا کنید. همچنین اگر می توانید، بلیط های پرواز خود را در فصول مخالف خریداری کنید. بعنوان مثال برای سفر در فصل تابستان، بهتر است پرواز خود را در طول زمستان رزرو کنید.

5 واقعیت جالب درباره کانادا

  1. کانادا دریاچه های بیشتری نسبت به سایر نقاط جهان دارد؛ در کل بیش از 31,000 دریاچه به وسعت بیش از از 3 کیلومتر مربع و حدود 500 دریاچه با وسعت بیش از از 100 کیلومتر مربع در کانادا وجود دارد!
  2. مونترالِ کانادا دومین شهر عظیم فرانسوی پس از پاریس است.
  3. بیش از نیمی از کانادایی ها دارای مدرک دانشگاهی هستند که این باعث می گردد کانادا تحصیل نموده ترین کشور در کل جهان باشد!
  4. 30٪ قلمرو کانادا از جنگل های انبود تشکیل شده است.
  5. کلمه معروف و اصیل کانادایی eh در واقع در فرهنگ لغت آکسفورد کانادا است!

مهم ترین مکان های دیدنی در سفر به کانادا

در این بخش تعدادی از جاهای مهم و دیدنی که باید قبل از سفر به کانادا برای بازدید از آنها برنامه ریزی کنید را به شما معرفی می کنیم:

شهر کبک کانادا (Quebec City)

شهر قدیمی فرانسوی کبک در کانادا با داشتن پیاده روهای سنگفرش، معماری اصیل قرن هفدهم ، فرهنگ کافه و تنها قلعه آمریکای شمالی که هنوز وجود دارد، یکی از مکان های دیدنی مهم در سفر به کانادا است که حتما باید از آن دیدن نمایید.

استان های آتلانتیک در کانادا (The Atlantic Provinces)

نیوفاندلند(Newfoundland)، جزیره پرنس ادوارد(Prince Edward Island)، نوا اسکوشیا(Nova Scotia) و نیوبرانزویک(New Brunswick) شهرهای عالی کانادا برای اکتشاف به ویژه در طول تابستان هستند. اگر می خواهید روزهای خود را در کوهنوردی، قایقرانی، استراحت کنار اقیانوس و تماشای نهنگ بگذرانید، این مکان ها بهترین گزینه ها برای این کارهاست.

شهر تورنتو کانادا (Toronto)

تورنتو نه تنها عظیمترین شهر در کانادا بلکه یکی از خیره نماینده ترین شهرهای جهان است. این شهر به دلیل تنوع آن مشهور است و سفر به تورنتو کانادا فرصت خوبی برای یادگیری فرهنگ های مختلف خواهد بود! مردم تورنتو بسیار خوش رفتار و مناظر تورنتو زیبا هستند، تنها چیزی که باید مراقب آن باشید هوای تورنتو است!

شهر مونترال کانادا (Montreal)

شهر مونترال ترکیبی جالب از اروپا و آمریکای شمالی است. این تعریفی از یک شهر پر جنب و جوش است که پر از فستیوال، موزه و رستوران های دیدنی است. اما توجه کنید که قبل از سفر به مونترال کانادا باید زبان فرانسوی خود را تقویت کنید!

آبشارهای نیاگارا (Niagara Falls)

آبشارهای نیاگارا را می توان هم از سمت مرز ایالات متحده و هم مرز کانادا مشاهده کرد و این بحث وجود دارد که کدام یک از این سمت ها برای دیدن نیاگارا بهتر است. آبشارهای نیاگارا نمونه ای عالی از نیروی باورنکردنی و زیبایی طبیعت است که در سفر به کانادا باید از آن دیدن کنید.

دریاچه لوییس(Lake Louise)

این دریاچه یکی از معروف ترین دیدنی های پارک ملی بنف کاناد (Banff National Park) است. آب این دریاچه فوق العاده فیروزه ای و چشم نواز است. علاوه بر آن می توانید به پیاده روی های جذاب، دوچرخه سواری و حتی قایقرانی در اطراف دریاچه لوییس نیز بپردازید. شما می توانید در تمتم فصول از این منطقه در سفر خود به کانادا دیدن کنید و از آن لذت ببرید.

شهر ونکوور کانادا (Vancouver)

وقتی صحبت از کیفیت زندگی باشد، شهر ونکوور همواره در بین پنج کشور برتر جهان قرار می گیرد. ونکوور توسط طبیعت زیبایی احاطه شده است دارای زندگی شبانه پر جنب و جوش و از نظر فرهنگی بسیار متنوع است! شهر ونکوور یک پله برای شناسایی و اکتشاف بریتیش کلمبیا و جزیره ونکوور است.

هزینه های سفر به کانادا

  • هزینه بلیط هواپیما و ویزای سفر به کانادا

این هزینه ها بسته به زمان سفر شما متغیر خواهد بود و باید برای استعلام قیمت آن، هر زمان که تصمیم قطعی برای سفر گرفتید اقدام نمایید.

  • هزینه اسکان در سفر به کانادا

قیمت های اسکان در کانادا بسته به اینکه در کدام شهر اقامت داشته باشید می تواند بسیار متفاوت باشد. به طور متوسط هزینه اجاره یک اتاق در خوابگاه حدود شبی 30 دلار کانادا، هزینه اجاره یک اتاق هتل در کانادا حدود شبی 65 دلار کانادا و هزینه اجاره یک سوییت کامل حدود شبی 80 دلار کانادا می باشد. همچنین انتظار می رود که این قیمت ها در شهرهای عظیم کانادا (بخصوص ونکوور ، تورنتو و اتاوا) به شدت افزایش یابد. فقط بخاطر داشته باشید که بسیاری از شهرهای کوچک تر کانادا اگرچه که معمولاً دارای هتل های محلی یا متل هایی هستند که بسیار ارزان هستند اما بطور کلی گزینه های زیادی برای اسکان و اقامت شما در این شهرها وجود ندارد.

اگر در سفر به کانادا قصد کمپ زدن را داشته باشید نیز در سراسر کشور گزینه های زیادی برای انجام این کار پیش رو خواهید داشت؛ هزینه مورد احتیاج برای کمپ زدن هم بسته به نوع محیط کمپینگ متفاوت خواهد بود اما انتظار می رود بطور پایه ملزم باشید که چیزی بین 10 تا 30 دلار کانادا در هر شب پرداخت کنید.

هزینه غذا در سفر به کانادا

اگر قرار باشد برای خورد و خوراک به خودتان متکی باشید و آشپزی کنید تا حدی می توانید کمتر هزینه کنید و انتظار می رود هفته ای بین 50 تا 75 دلار کانادا بپردازید. اما در مقابل، صرف یک وعده غذایی در رستوران حدود 20 تا 35 دلار کانادا برایتان هزینه دارد! ساندویچ فروشی ارزان و فست فود ارزان ترین گزینه شماست و کمتر از 13 دلار کانادا در هر وعده غذایی برایتان هزینه خواهد داشت.

فعالیت ها و تفریحات در سفر به کانادا

کانادا تفریحات زیادی در فضای باز دارد که از جمله آنها می توان به قایق رانی، پیاده روی، اسکی و اسنوبورد و white-water rafting اشاره نمود. مهم نیست که در کدام شهر کانادا و در چه فصلی از سال هستید زیرا همواره تفریح و فعالیتی برای انجام دادن در کانادا خواهید داشت. همچنین هزینه های مربوط به تفریحات از 20 تا 100 دلار کانادا تخمین زده می گردد. همچنین هزینه ورودی موزه ها از حدود 15 دلار کانادا آغاز می گردد.

راه هایی برای کاهش هزینه ها در سفر به کانادا

با توجه به وسعت کشور کانادا هنگام سفر به کانادا، روش های زیادی برای پس انداز کردن وجود دارد اما این امر در هر منطقه متفاوت است. نکات کلی زیر می تواند در این زمینه به شما یاری کند.

از سایت های کوپن بهره ببرید: اگر قبل از موعد از توقف های خود خبر دارید، سایت هایی مانند Living Social و Groupon را برای معاملات محلی و پس انداز نگاه کنید. همواره لیست های خوبی در برخی از رستوران ها و جاذبه های برتر وجود دارد.

جشنواره های تابستانی در فضای باز : از آنجا که کانادایی ها در تمام زمستان در داخل خانه هستند، دوست دارند با برگزاری بسیاری از جشنواره ها در تابستان کوتاه، از روزهای گرم بیشترین استفاده را ببرند. بسیاری از این موارد مانند Heritage Days (ادمونتون) ، کیت روز (ونکوور) و Caribana (تورنتو) رایگان هستند.

فعالیت های خارج از منزل در سفر به کانادا: کشوری وسیع با جمعیت نسبتاً کم پتانسیل های زیادی را برای قرار دریافت در معرض فضای باز در اختیار شما می گذارد. در زمستان یک جفت اسکی یا کفش زمستانی اجاره کنید ، از استفاده رایگان بسیاری از جهتهای پیاده روی (در مقابل پیست های اسکی گران قیمت)، دوچرخه، پیاده روی، کایاک یا قایق رانی در تابستان لذت ببرید. هزینه بیشتر اجاره تجهیزات برای یک روز کمتر از 80 دلار کانادا خواهد بود و شما می توانید بسیاری از مناطق را بدون هیچ هزینه دیگری کاوش کنید.

از مگاباس ها (megabus) بهره ببرید: مگاباس در انتاریو و کبک (با اتصال به ایالات متحده) حرکت می نماید. اگر از قبل رزرو کنید می توانید بلیط هایی با قیمت 1 دلار پیدا کنید. این مقرون به صرفه ترین راه برای رسیدن به تورنتو و مونترال (یا به آمریکا) است.

از خدمات اشتراک گذاری ماشین های سواری بهره ببرید : اگر قصد مسافرت بین شهرها یا استان ها را دارید ، از افرادی که وسایل نقلیه خود را به اشتراک می گذارند ، ماشین تهیه کنید. Craigslist ، Couchsurfing ، Kangaride و Facebook همه صفحات اشتراک گذاری برای بیشتر شهرهای عظیم را دارند. اگر می توانید، شخصی را در جهت خود پیدا کنید و هزینه بنزین را میان خود تقسیم کنید.

غذای مغازه های خیابانی را بخورید : در هر شهر اصلی کانادا تعداد زیادی از فروشندگان خیابانی هستند که هات داگ و کالباس های گیاهی را با قیمت کمی نظیر 2.50 دلار کانادا می فروشند که بسیار ارزان است.

به یک تور پیاده روی رایگان بروید : بیشتر شهرهای عظیم کانادا تور پیاده روی رایگان ارائه می دهند که یک روش عالی برای کشف و دیدن جاذبه های کاناداست، چند ساعت بیشتر طول نمی کشند و احتیاجی به رزرو از قبل نیست.

بنزین را از ذخایر بومی بخرید : اگر در سراسر کشور کانادا با ماشین شخصی تردد می کنید، به دنبال ذخایر بومی برای سوختگیری بگردید زیرا آنها ارزان ترین مکان برای خرید بنزین در کانادا هستند. با مالیات کمتر ، قیمت بنزین را به طور قابل توجهی ارزان تر از هر جای دیگر خواهید یافت.

چگونه در سفر خود به نقاط مختلف کانادا تردد کنیم؟

حمل و نقل عمومی در کانادا

در محدوده شهر ، شبکه های حمل و نقل عمومی عالی پیدا خواهید کرد. تورنتو و مونترال تنها دو شهر کانادا با سیستم های مترو هستند (اگرچه ونکوور دارای قطار هوایی است) ، اما حتی کوچک ترین شهرهای کانادا جهتهای اتوبوس گسترده ای دارند. هزینه بلیط در حدود 2.50-3 دلار کانادا برای بلیط یک طرفه است.

شهرهای عظیم تر دارای گذرهایی هستند که برای استفاده گردشگران از سیستم مترو نیز استفاده می گردد. به عنوان مثال ، در تورنتو می توانید برای مسافرت نامحدود با قیمت 43.75 دلار کانادا یک بلیط هفتگی دریافت کنید.

تاکسی ها هم در این میان می توانند به عنوان وسیله نقلیه محسوب شوند اما ارزان نیستند و از حدود 3/50 دلار کانادا به اضافه 1.75 دلار کانادا در هر کیلومتر آغاز می نمایند. Uber در تعداد انگشت شماری از شهرهای کانادا مانند تورنتو ، مونترال ، کلگری ، ادمونتون و کبک سیتی موجود است.

اتوبوس: با بیرون رفتن Greyhound از غرب کانادا، دیگر یک سیستم واحد اتوبوس در سطح کشور وجود ندارد. در عوض، اپراتورهای منطقه ای در هر مکان متفاوت هستند. مگاباس ارزان ترین گزینه در هنگام مسافرت بین شهرهای آنتاریو و کبک است زیرا کرایه بلیط در صورت رزرو از قبل ممکن است حداقل 1 دلار کانادا (0.75 دلار USD) باشد! Greyhound همچنین در انتاریو و کبک فعالیت می نماید در حالی که Red Arrow در درجه اول برای خطوط مسافربری آلبرتا است. در ساحل شرقی ، Maritime Bus شرکت اصلی برای خطوط مسافربری است (به جز در نیوفاند لند جایی که گروه DRL عهده دار است). سفر از تورنتو به اتاوا حدود 40 دلار کانادا برای شما هزینه دارد در حالی که اتاوا به مونترال فقط 24 دلار کانادا (18 دلار) است.

قطار : یک سرویس قطار (VIA Rail) وجود دارد که از یک ساحل به ساحل دیگر می رود و بسیار منظره جذابی دارد اما ارزان نیست. از Halifax به اتاوا برای شما 14 ساعت زمان خواهد برد و 160 دلار کانادا هزینه دارد. از طرف دیگر ، جهتهای کوتاه تر مانند مونترال و کبک سیتی مقرون به صرفه تر است و فقط 30 دلار کانادا برای شما هزینه دارد.

هواپیما : به عنوان آخرین گزینه شما، می توانید از هواپیما بهره ببرید اما از آنجا که این کشور تنها دو شرکت هواپیمایی اصلی (WestJet و Air Canada) دارد ، قیمت های سفرهای هوایی اغلب بسیار بالا هستند. پروازهای تورنتو به ونکوور معمولاً از حدود 200 دلار کانادا آغاز می گردد، در حالی که اتاوا به کلگری حدود 270 دلار کانادا است.

پرواز فقط درصورتی ارزشمند است که واقعاً بخواهید شهرهای خاصی را ببینید و زمان کافی برای انجام این کار نداشته باشید. برای جهتهای کوتاه تر (مانند مونترال به اتاوا) اگر فقط از اتوبوس یا قطار بهره ببرید، پول زیادی پس انداز خواهید کرد.

اجاره اتومبیل: اگر می خواهید بین استان های کانادا سفر کنید یا مدتی در کشور بمانید ، کرایه اتومبیل را بین 35 تا 80 دلار کانادا در روز در نظر بگیرید. این یکی از بهترین و راحت ترین راه ها برای تردد به سراسر کشور کانادا است، به خصوص اگر شما علاقه مند هستید از شهرها خارج شوید و به طبیعت کانادا بروید.

هیچهایک: دریافت سواری در کانادا معمول ، بسیار ایمن و قانونی است. برای دوره های طولانی و بدون سواری دریافت آماده باشید ، به ویژه اگر در مناطق روستایی بیشتری سفر می کنید. مقدار زیادی آب و یک وعده غذایی سبک یا دو ، مانند ساندویچ و میوه برای سفر هیچهایک خود بسته بندی کنید.

چه زمانی برای سفر به کانادا مناسب است؟

از آنجا که کانادا کشور عظیمی است، تغییر آب و هوا و دما به شدت از سواحل مختلف آن تغییر می نماید. کانادا فصول بسیار تعیینی دارد و زمستان در برخی از مناطق سخت و طاقت فرسا است. به عنوان مثال، زمستان ها در مناطق شمالی خیلی زود آغاز می گردد و خیلی دیر به خاتمه می رسد و مکان هایی مانند نیوفاندلند و لابرادور می توانند برف را تا اواخر ماه مه تجربه نمایند.

از طرف دیگر، زمستان در Rockies کانادا بسیار زیباست و مردم از سراسر جهان به سمت کلمبیا و آلبرتا بریتانیا هجوم می آورند تا به دامنه های اطراف ویستلر ، بانف و ریولستوک بروند. در برخی از مناطق مانند دشت های خاکی دمای هوا می تواند تا 40- درجه فارنهایت (-40 درجه سانتیگراد) سرد باشد.

تابستانها در کانادا بسیار زیبا است اما شلوغ ترین فصل سال نیز می باشد. ژوئن تا خاتمه ماه سپتامبر فصل اصلی گردشگری است، بنابراین قیمت های بالا و جمعیت زیادی را مشاهده خواهید کرد. از طرف دیگر، دمای هوا همواره لذتبخش و مطلوب و اغلب در دمای بالای 70 درجه فارنهایت (20 درجه سانتیگراد) می باشد. جشنواره های موسیقی و هنری زیادی نیز در کانادا وجود دارد و تمام شهرها خاتمه زمستان را جشن می گیرند. تابستان در کانادا همچنین زمان بسیار خوبی برای پیاده روی، دوچرخه سواری و تفریح در دریاچه های عظیم است.

فصل های بهار و پاییز نیز یک زمان خارق العاده برای بازدید از کانادا است، اگرچه هوای بهار (مارس-ژوئن) می تواند کاملاً مرطوب و شرجی باشد اما پاییز (سپتامبر - دسامبر) نیز فصل مناسبی برای سفر به کانادا است زیرا هوا هنوز گرم است و شاخ و برگ های پاییزی مناظر دیدنی و زیبایی را در کانادا ایجاد می نماید. کبک و استان های آتلانتیک از نظر ارزش سفر پاییزی بسیار ارزشمند هستند.

چگونه در سفر به کانادا ایمن بمانیم؟

کانادا مکانی امن برای گردشگری و مسافرت است، حتی اگر به صورت انفرادی سفر کنید. حملات خشونت آمیز محدود به مناطق خاصی است، اما شما ممکن است جرم هایی مانند سرقت به خصوص در اطراف نقاط دیدنی گردشگری محبوب و خرده فروشی را شاهد باشید. بطور کلی در تمام اوقات به خصوص هنگام حمل و نقل عمومی، از وسایل همراه خود مراقبت کنید.

همواره به غریزه خود اعتماد کنید. اگر یک راننده تاکسی عجیب به نظر می رسد، سفر را متوقف کنید و بیرون بروید. اگر هتل شما به اندازه کافی محبوب نیست از آنجا خارج شوید. از مدارک شخصی خود، از جمله گذرنامه و شناسنامه خود کپی بگیرید.

توجه: قانونی شدن جدید حشیش در کانادا قوانین و محدودیت های کاملی دارد. CBC طرح کلی خوبی درباره همه چیزهایی که باید در رابطه با مصرف حشیش در کانادا بدانید ارایه می نماید.

با توجه به نکات ذکر شده مهم ترین چیزی که قبل از سفر به کانادا باید تهیه کنید خرید بیمه سفر مناسب است. بیمه مسافرتی از شما در مقابل بیماری، آسیب، سرقت و موارد مشابه محافظت می نماید. این محافظت بصورت جامع است و حتما باید در سفر خود به کانادا از بیمه بهره ببرید.

منبع: اینترنت
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1233

به "آشنایی با سفر به کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با سفر به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید