زیباترین جاده های دنیا

به گزارش دکتر برای تو، در سفرهای زمینی، هیچ لذتی بالاتر از رانندگی در یک جاده پوشیده از مناظر زیبا و چشم نواز نیست! در این مقاله نگاهی کوتاه به 10 جاده منتخب جهان از لحاظ مناظر زیبا و جلوه های طبیعی خواهیم داشت. پس با خبرنگاران همراه شوید...

زیباترین جاده های دنیا

لذت سفر محدود به جاذبه های مقصد نیست بلکه راستا سفر بویژه در سفرهای زمینی این زیبایی را دو چندان می نماید.

1. بزرگراه 101- ارگان، ایالات متحده آمریکا

امتداد این جاده از مرز کالیفرنیا آغاز شده و تا ابتدای حوزه استحفاظی واشنگتن ادامه می یابد. شما می توانید سفر در این راستا را با کرایه یک اتومبیل و اقامت در هتل سانفرانسیسکو آغاز نموده و در امتداد راستا از کمپ های گردشگری و سواحل بی نظیر اقیانوس آرام لذت ببرید.

2. جاده آفتاب- مونتانا، ایالات متحده آمریکا

اگر علاقه مند به بازدید از پرآوازه ترین یخچال طبیعی دنیا به ارتفاع 2000 متر هستید، سفر در این جاده را به شما پیشنهاد می کنیم. در طول رانندگی در این جاده شاهد مناظر زیبا و بکر، صخره های مرتفع، دامنه های وسیع و حتی خرس ها خواهید بود!

3. جاده ساحلی آمالفی- ایتالیا

این جاده به طول 80 کیلومتر در کنار Sorrento Peninsula واقع شده است و دارای چشم اندازهای بی نظیر، سواحل شنی سفید و شهرهای ساحلی است.

4. بزرگراه Icefields- آلبرتا، کانادا

این جاده به طول 231 کیلومتر در قلب کوه های راکی کانادا واقع شده است. در حین عبور از این راستا می توان از پارک های جنگلی Banff وJasper، مناطق حفاظت شده، یخچال های طبیعی، آب های زلال، حیات وحش و مناظر بکر طبیعی بازدید کرد.

5. بزرگراه Hana- هاوائی، ایالات متحده آمریکا

این بزرگراه به طول 83 کیلومتر از ساحل زیبا و مرکزی مائوی آغاز شده و دارای چشم اندازها و مناظر زیبای طبیعی و پوشیده از گل ها و گیاهان زیبای مناطق گرراستای است.

6. جاده Milford- نیوزلند

این جاده بدلیل برخورداری از چشم انداز زیبا و بی نظیر آن شهرت یافته است و در قلب کوه های آلپ در امتداد پارک ملی Fiordland واقع شده است. تماشای جنگل های بارانی و قلل پوشیده از برف برای رهگذران این راستا به یاد ماندنی و خاطره انگیز خواهد بود.

7. بزرگراه 12- یوتا، ایالات متحده آمریکا

طول این بزرگراه در حدود 200 کیلومتر بوده و با رانندگی در این جاده می توان ویژگی های ژئولوژیک و منحصربفرد منطقه از جمله صخره های قرمز و ناحیه Bryce Canyon را از نزدیک مشاهده کرد.

8. جاده اقیانوس کبیر- استرالیا

این جاده زیبا از تورکای تا وارنامبول واقع در ناحیه ویکتوریا امتداد یافته و در طول رانندگی در این راستا می توان هوای مرطوب دریا را استشمام نموده و جاذبه هایی نظیر پرندگان دریایی و حتی دسته پرندگان مهاجر را از نزدیک تماشا کرد. علاوه بر این، بخشی از صخره های مشهور استرالیا در کنار این جاده قرار دارند.

9. جاده Stelvio- ایتالیا

این جاده به عنوان یکی از خطرناکترین معابر در دنیا شناخته شده و رانندگی در چنین راستا خطرناکی بسیار هیجان انگیز است.

10. Col de Turini- فرانسه

این جاده شگفت انگیز در ارتفاع 1676 متری از سطح زمین و برفراز کوه های آلپ فرانسه واقع شده است. منبع: optimisticmommyمنبع: کجارو
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 733

به "زیباترین جاده های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین جاده های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید