روسیه خواستار توقف جنگ در لیبی شد

به گزارش دکتر برای تو، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور در دیدار با هیأتی از دولت وفاق ملی لیبی، طرف های درگیر را به گفت وگوی فراگیر دعوت کرده است.

روسیه خواستار توقف جنگ در لیبی شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه روسیه از طرف های درگیر در لیبی خواست هرچه سریعتر به درگیری ها در این کشور پایان داده و به راه حل سیاسی دست یابند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتینک روسیه، وزارت خارجه این کشور طی بیانیه ای که چهارشنبه شب منتشر شد، اعلام کرد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه بعد از دیدار با هیأتی از دولت وفاق ملی لیبی در مسکو، بر اهمیت توقف فوری درگیری ها در این کشور تأکید کرده است.

این هیأت قبل از ظهر امروز چهارشنبه وارد مسکو شد و با مقامات روس از جمله لاوروف در مورد آخرین تحولات لیبی رایزنی و گفت وگو کرد.

وزیر خارجه روسیه طی این دیدار بر اهمیت حصول گفت وگوی فراگیر با مشارکت همه نیروهای سیاسی و گروه های اجتماعی پیشگام لیبی تأکید کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، موضوع آزادی دو شهروند روس زندانی شده در طرابلس موضع دیگری بود که مسکو اعلام کرده در دیدار امروز دو طرف بدان پرداخته شده است. وزارت خارجه روسیه ابقای این دو زندانی در زندان های لیبی را مانع اصلی در برابر گسترش تدریجی همکاری دوجانبه بین دولت وفاق ملی و مسکو دانسته است.

لیبی بعد از فروپاشی نظام معمر القذافی در سال 2011 تا به امروز دارای دو دولت (دولت وفاق ملی و دولت طُبرُق) و دو ارتش است که طی این سال ها با جذب نیروهای داخلی و حمایت کشورهای منظقه با یکدیگر درگیرند. مصر، امارات، عربستان سعودی، فرانسه، قبرس جنوبی و روسیه از دولت طبرق و حفتر و در مقابل نیز، ترکیه، قطر و ایتالیا و سازمان ملل از دولت وفاق ملی (مستقر در طرابلس) حمایت می کنند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1067

به "روسیه خواستار توقف جنگ در لیبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه خواستار توقف جنگ در لیبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید