رئیس رسانه ملی: صدا و سیما خانه مستندسازان است

به گزارش دکتر برای تو، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس رسانه ملی در اختتامیه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند با تاکید بر اینکه صدا و سیما به حضور مستندسازان افتخار می نماید، مستند را تحقق گر شعار های سازمان صدا و سیما در دوره نو دانست.

رئیس رسانه ملی: صدا و سیما خانه مستندسازان است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای پیمان جبلی در مراسم اختتمایه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند گفت: درباره مستند هر چه بگوییم به همان مقدار سخت است که بخواهیم درباره واقعیت بگوییم چرا که واقعیت بی انتها و بی کران است و اهمیت صحبت کردن از مستند نیز که دریایی است بی کران و از ابعاد گوناگون به یک موضوع نگاه می نماید، به همان مقدار مهم است.

وی اضافه کرد: می خواهم درباره اهمیت مستند و مستند سازی در سازمان صدا وسیما تحت دو عنوان و سرفصل که شعار دوره نو این سازمان است حرف بزنم، دوره نوی که مبنای رسانه ملی هویت و عدالت است هویت محوری و عدالت گستری هم که نتیجه تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی و هم چشم اندازی است به اینده این پدیده مبارک و ارزشمند در جامعه ای بی نظیر که همان جامعه با مردمی سرافراز است.

آقای جبلی گفت: هم هویت و هم عدالت خلاصه زندگی مردم ما در دوران معاصر است، دوره ای که ایران و فرهنگ آن و اسلام را بازنمایی می نماید و چشم امید جامعه به محقق شدن و دیده شدن مصادیق عدالت است که هم نگاه به گذشته دارد و هم آینده.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: بنابراین از تقاطع مستند و شعار نو رسانه ملی می توان برداشت کرد که مستند به هر دو حوزه می تواند نگاه کند، هم نگاه دقیق به گذشته و هم آینده و هم نگاه مطالبه گر و هم نگاه عدالت محور.

وی گفت: مستند محدود به یک ژانر و سرفصل نیست و در هنر های مختلف تجلی پیدا می نماید، در هر عرصه ای مستند در حال جستجو است، مستند ساز چشم بینا و وفادار جامعه و مردم است، دیدبان صادقی است که به خوبی می بیند و کشف می نماید و می تواند نمایش بدهد.

رئیس رسانه ملی چهار جایگاه را که رهبر معظم انقلاب برای صدا و سیما عنوان نموده اند در جمع مستند سازان ذکر کرد و گفت: به غیر از تعبیری که همواره برای رسانه داشتیم و آن دانشگاه است که رهبری انقلاب هم به آن اشاره نموده اند؛ سه توصیف دیگر عبارت است از: آسایش چشم و روح، قرارگاه پراکندن امید و نشاط در جامعه و آوردگاه مبارزه و مقابله با امواج تحریف و فتنه گری.

آقای جبلی اضافه کرد: این عبارت که رهبری بیان کردند هر چهار جایگاه و موقعیت به گونه ای است که مستند ساز می تواند در آن حضور داشته باشد و جایی است که او در حال فعالیت و هنر نمایی است هم در رادیو و تلویزیون از تاریخ، فرهنگ و تمدن و رویداد ها می گوید هم در جایگاه قرارگاه پراکندن امید و نشاط و جستجو در لایه های پنهان و از چشم دور مانده که ممکن است ما به سادگی نبینیم، قرار می گیرد و هم در جایگاه آوردگاه مبارزه با تحریف و فتنه گری.

رئیس رسانه ملی گفت: چه بسیار مستندسازانی که جان خود را در این راه گذاشتند و تبدیل شدند به شهدایی که برای مبارزه با امواج فتنه گری جان خود را گذاشتند؛ یادشان را گرامی می داریم که برای مقابله با تحریف و فتنه گری مبارزه کردند و هم در جایگاه ارزشمند آسایشگاه چشم و روح و نشان دادن زیبایی ها حاضر شدند.

وی توضیح داد: لذا هر چهار جایگاه که از لسان رهبری آمده، جایی است که مستند ساز در قلب آن قرار گرفته است، میزبان، صاحب خانه و صاحب ایده است.

وی ضمن تشکر از تمام کسانی که در پنجمین دوره این جشنواره مستند تلویزیونی شرکت و آن را برگزار کردند، اضافه کرد: صدا و سیما خانه شما مستندسازان و جایگاهی است که به بودن شما افتخار می نماید و با شادابی آغوش رسانه ملی را به روی شما باز نگه داشته است، شما هستید که به رسانه ملی عزت خواهید داد و به عنوان نگاه بینا عملکرد حقیقت را دنبال و بازگو می کنید.

وی در انتها برای مستند ساز پیشکسوت نادر طالب زاده که هم اکنون دچار کسالت و در بیمارستان بستری است، آرزوی شفای عاجل کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2109

به "رئیس رسانه ملی: صدا و سیما خانه مستندسازان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس رسانه ملی: صدا و سیما خانه مستندسازان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید