درد عضلانی، نشانه ویروس کرونا نیست

به گزارش دکتر برای تو، یک متخصص ارتوپد گفت: درد های اسکلتی- عضلانی نشانه ویروس کرونا نیست؛ بلکه این عارضه به دنبال درگیری تمام قسمت های بدن بروز می نماید.

درد عضلانی، نشانه ویروس کرونا نیست

ذبیح الله حسن زاده متخصص ارتوپد، جراح زانو، فلوشیپ آرتروپلاستی و تروما در گفت وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: بیماری کرونا بعد از مرحله نهفتگی وقتی بروز می نماید، شامل علامت های شایع تنفسی، در برخی موارد علائم گوارشی همراه با علائم نادر یا کم شایع استخوان و مفاصل است.

او اضافه کرد: میالژی یا درد عضلات و کوفتگی، خستگی، احساس ناراحت بودن و بی قراری در دست و پای افراد گاهی اوقات نشانه ای از بیماری های ویروسی است، اما نمی توان گفت فردی که این علائم را دارد حتما به ویروس کرونا مبتلاست، شاید دچار بیماری های ویروسی دیگری شده باشد که باید با مراجعه به پزشک مربوطه سلامت خود را بسنجد.

حسن زاده توضیح داد: بنابراین ویروس کرونا شایع ترین علائمی مانند علائم دستگاه تنفس فوقانی یا تحتانی مانند سرفه، سرفه های خشک و تب است که بالا 88 یا 90 درصد در افراد وجود دارند.

این متخصص ارتوپد با بیان اینکه مبتلایان به کرونا در علائم گوارشی مانند تهوع، اسهال و استفراغ نادر تر هستند، گفت: در روز های چهارم یا پنجم که اوج بیماری است، بیمار دچار علائم اسکلتی- عضلانی می گردد که معمولا با مسکن های سبک و استراحت نسبی بهبود می یابند.

حسن زاده ادامه داد: درد های اسکلتی- عضلانی علامت بیماری کرونا نیست؛ بلکه این عارضه به دنبال درگیری تمام قسمت های بدن بروز می نماید و باید بدانیم که کوفتگی و درد علائم مشترک بیماری های ویروسی مانند آنفلوانزا و ویروس های دیگر دستگاه تنفسی فوقانی یا تحتانی می توانند، باشند.

این متخصص ارتوپد تاکید نمود: بدن درد، ملاکی قطعی برای تشخیص ویروس نخواهند بود. این درد ها حتما باید در کنار سایر علائم مثل ضعف، بی اشتهایی، تب، سرفه و ... قرار بگیرند.

او گفت: علائم شایع بیماری کرونا تب، سرفه های خشک و تنگی نفس هستند که پزشک باید بتواند آن ها را تشخیص دهد.

باید با کرونا زندگی مسالمت آمیز داشته باشیم/ امروز شاهد افزایش سفرهای بین استانی بودیم

حسن زاده در انتها گفت: بهترین روش پس از مشاهده علائم شبیه به کرونا این است که در خانه بمانید و استراحت کنید و در صورتی که بهبود نیافتید حتما به بیمارستان مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که در زمان استراحت تمام نکات بهداشتی را رعایت کنید تا منجر به ابتلا سایر اعضای خانواده به آلودگی نشوید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 980

به "درد عضلانی، نشانه ویروس کرونا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درد عضلانی، نشانه ویروس کرونا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید