خشم چین از تصمیم آمریکا برای فروش ناوچه به تایوان

به گزارش دکتر برای تو، چین ناراحتی و خشم خود را از موافقت وزارت خارجه آمریکا برای فروش دو فروند ناوچه نیروی دریایی این کشور به تایوان به ارزش 190 میلیون دلار اعلام نموده است.

خشم چین از تصمیم آمریکا برای فروش ناوچه به تایوان

با سفر به چین با تور سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، موافقت وزارت حارجه آمریکا برای فروش 2 فروند ناوچه نظامی به تایوان در شرایطی است که تنش ها در دریای جنوبی چین به شدت افزایش یافته است.

چین تحت هر شرایطی تایوان را یکی از استان های خود به شمار می آورد که باید حتی با زور هم شده تحت کنترل پکن باشد. نیروهای ملی گرا پس از شکست در جنگ 1949 میلادی به تایوان گریختند.

فروش تسلیحات نظامی آمریکا به تایوان معمولا با مخالفت شدید چین روبرو می گردد ولی این مساله در نهایت منجر به لطمه بلند مدت به روابط چین و آمریکا یا چین و تایوان نشده است.

هونگ لی سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید نمود: پکن اعتراض خود را به آمریکا بیان کرده است. آمریکا گفته است که در شرایط کنونی هیچ برنامه ای برای فروش تسلیحات به تایوان نداشته و هنوز در این باره توضیحی نداده است. موضع چین در قبال فروش تسلیحات آمریکا کاملا ثابت، شفاف و قاطع است.

وزارت دفاع تایوان بیان کرده است که فروش این ناوچه ها بخشی از قراردادی است که سال گذشته به امضا رسیده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز با انتشار بیانیه ای بیان کرد: فروش این تجهیزات و حمایت از تایوان، تاثیری بر تعادل نظامی در منطقه نخواهد داشت.

تصمیم آمریکا برای فروش تسلیحات به تایوان در شرایطی است که چین جنگنده ها و موشک های خود را در بعضی از جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین مستقر کرده است. چین همین طور میخواهد میزان هزینه های نظامی خود را سال جاری 7 تا 8 درصد افزایش دهد.

آمریکا اقدام چین در استقرار سامانه موشکی را تلاشی برای نظامی کردن منطقه توصیف کرده است. چین نیز بارها آمریکا را به نظامی کردن منطقه متهم کرده و بر این باور است که گشت های ناوهای جنگی و هواپیماهای جنگنده آمریکا موجب افزایش تنش در منطقه و نگرانی ها نسبت به ثبات دریای جنوبی چین شده است.

آمریکا همچنین با اقدامات تحریک آمیزی مثل نزدیک کردن کشتی های جنگی خود به جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، عملا قصد تحریک پکن را داشته است.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 662

به "خشم چین از تصمیم آمریکا برای فروش ناوچه به تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم چین از تصمیم آمریکا برای فروش ناوچه به تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید