خبرنگاران بازسازی بخشی از مجموعه دولتخانه صفوی قزوین سال جاری انجام می گردد

به گزارش دکتر برای تو، قزوین - خبرنگاران - مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی کشور در بازدید از دولتخانه صفوی قزوین، گفت: پیش بینی های لازم برای تملک، خواناسازی، حفاظت و بازسازی بخشی از این مجموعه تاریخی سال جاری به انجام خواهد رسید.

خبرنگاران بازسازی بخشی از مجموعه دولتخانه صفوی قزوین سال جاری انجام می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

سیدهادی احمدی روئینی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از دولتخانه صفوی قزوین، گفت: در رابطه با جزییات بازسازی و همچنین ادامه کاوش های باستان شناسی این مجموعه ارزشمند تاریخی همفکری های لازم به انجام رسیده و امیدواریم با توجه به اعتبار پیش بینی شده بتوانیم در نخستین فرصت عملیات اجرایی آن را شروع کنیم.

وی با اشاره به بازدید از مجموعه تاریخی - فرهنگی سعدالسلطنه نیز توضیح داد: با توجه به ارسال پرونده این مجموعه ارزشمند برای ثبت در فهرست میراث جهانی و قرار بازدید ارزیابان یونسکو برای بازدید از آن در امسال، همفکری لازم با مجموعه شهرداری و میراث فرهنگی در مورد نیازها و انجام اقدامات لازم برای بهتر شدن شرایط آن در زمان بازدید اجرا شده است.

روئینی، از تدوین ضوابط اختصاصی بافت تاریخی شهر قزوین در اولین جلسات شورای بافت کشور در سال 1400 اطلاع داد و یادآور شد: معین و تکلیف و تدوین ضوابط اختصاصی بافت تاریخی قزوین در اولویت جلسات شورای فنی کشور در امسال خواهد بود تا جایی که علاوه بر حفظ اصالت و هویت تاریخی این شهر، واقعیت های توسعه امروزی در آن لحاظ شده و مبتنی بر این ضوابط باشد و امیدواریم با تدوین این طرح در اسرع وقت هم مردم از بلاتکلیفی خارج شوند و هم اینکه فشار ناشی از مسائل این محدوده برروی اداره کل کاهش یابد.

مدیرکل دفتر حفظ و احیاء بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی کشور با اشاره به طرح بازسازی مسجد جامع عتیق قزوین، گفت: طی سال های اخیر یک تیم بازسازی با همکاری موسسه بین المللی ایسکارسا برای طرح بازسازی مسجد جامع تجهیز شده بود و قرار بود کار اجرایی آن با حضور ناظران ایسکارسا شروع گردد که متاسفانه به دلیل شرایط ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

به گفته وی، در حال حاضر نیز طرح بازسازی این مسجد توسط مشاور طرح در استان آماده شده و بعد از تعطیلات نوروزی به تهران ارسال می گردد که امیدواریم با آنالیز و تصویب طرح در شورای فنی میراث فرهنگی کشور و معین و تکلیف اختلاف نظرهایی که در مورد مقاوم سازی بخش هایی از این بنا، به ویژه گنبدخانه وجود دارد علی رغم تنگناهای اعتباری موجود بتوانیم عملیات اجرایی بازسازی آن را نیز شروع کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1536

به "خبرنگاران بازسازی بخشی از مجموعه دولتخانه صفوی قزوین سال جاری انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازسازی بخشی از مجموعه دولتخانه صفوی قزوین سال جاری انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید