جوسازی ها برای تصاحب فرکانس ها، علمی نیست؛ تقسیم فرکانس 700 و 800 به زور مُشت و بازو حل نمی شود

به گزارش دکتر برای تو، وزیر اسبق وزارت ارتباطات گفت: جوسازی رسانه ای علیه فرکانس های صدا و سیما، بحث علمی نیست و دعوای به زور مُشت و بازو است.

جوسازی ها برای تصاحب فرکانس ها، علمی نیست؛ تقسیم فرکانس 700 و 800 به زور مُشت و بازو حل نمی شود

سید محمد غرضی وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت وگو با خبرنگار ، درباره حواشی ایجاد شده پیرامون فرکانس های 700 و 800 مگاهرتز صدا و سیما، با اشاره به اینکه جِدال صدا و سیما و وزارت ارتباطات، موضوعی قدیمی و چند ساله است، بیان نمود: از قدیم بود که وقتی یک کار دو مدیر داشته باشد، خراب می شود و مدیریت بر منابعی که نیاز بشر است یک مجری قانون می خواهد. جنگ بین صدا و سیما و وزارت ارتباطات از سال های پیش وجود داشته و همچنان نیز ادامه دارد.

وی در ادامه با تاکید بر این موضوع که مردم بین ادعای وزارت ارتباطات نسبت به صدا و سیما، سودی نخواهند برد، گفت: فرکانس هر کشور یکی از منابع مهم آن مملکت است و همه دستگاه ها به آن نیاز دارند و اگر هر بخشی در استفاده از آن کوتاهی کند، دودش به چشم مردم می رود.

وزیر اسبق وزارت ارتباطات یادآور شد: فرکانس یکی از منابع الهی است و هر دستگاه می تواند هزار صفحه دلیل برای استفاده از آن بیان کند، اما یکی از موضوعات مهم به کارگیری درست آن در راستای احقای حق مردم و مدیریت صحیح آن است. به زور نمی شود فرکانسی را تصاحب کرد و باید اَدله ای علمی برای استفاده از آن گفت که متاسفانه چنین مسئله ای مصداق علمی ندارد و طرح دعوا به زور مُشت و بازوست.

غرضی در ادامه در خصوص طرح مسئله سرعت اینترنت کشور و اظهارات اخیر وزارت ارتباطات، گفت: کُندی سرعت اینترنت مصداق هزار اصول مدیریتی است که به ضرر کشور است. در واقع از یک باند به صورت موقت می شود بارها استفاده کرد یا آن را به بخش های دیگر منتقل کرد، همچنین می شود با استفاده از فیبر نوری این جبران کاهش سرعت اینترنت را فراهم کرد. در واقع افزایش سرعت اینترنت به خیلی از مسائل فنی و مدیریتی مربوط می شود که شاید موضوع فرکانس جزء کوچکی از آن باشد.

وی ادامه داد: باید در نظر داشته باشیم که جنگ بین وزارت ارتباطات و رسانه ملی حل نمی شود و فقط باید هر دو دستگاه در جلسه ای مشترک برنامه ای مدون تدوین کنند تا به شکل موقتی این غائله ختم شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت مشانیر گفت: سال هاست که شبکه های مخابراتی کشور موازی کاری می کنند و وجود عدم تمرکز مدیریتی باعث شده تا هرکس با استفاده از این فرکانس ها به فکر درآمدزایی خودش باشد و از این منبع الهی سوء استفاده کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 952

به "جوسازی ها برای تصاحب فرکانس ها، علمی نیست؛ تقسیم فرکانس 700 و 800 به زور مُشت و بازو حل نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوسازی ها برای تصاحب فرکانس ها، علمی نیست؛ تقسیم فرکانس 700 و 800 به زور مُشت و بازو حل نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید