جلوگیری از ورود 900 تن مواد مخدر به بازار مصرف

به گزارش دکتر برای تو، رییس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: تا به امروز نزدیک به 900 تن انواع مواد مخدر توسط غیورمردان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی کشف و از ورود این میزان مواد مخدر به بازار مصرف جلوگیری شده است.

جلوگیری از ورود 900 تن مواد مخدر به بازار مصرف

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از ایرنا، سردار مجید کریمی روز سه شنبه در مراسم افتتاح سراسری مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در 24 استان با بیان اینکه اعتیاد مهم ترین آسیب اجتماعی در کشور است، اضافه نمود: در گذشته بیشتر عرصه مبارزه با مواد مخدر را موضوعات قهری و برخوردهای پلیسی می دیدند اما این روزها شاهد هستیم در همه عرصه ها از پیشگیری تا درمان و صیانت، دستگاه های مختلف سهم خود را ایفا می نمایند و نقش موثر پررنگی در مبارزه با این بلیه شوم دارند.

وی اعلام کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر به عنوان اولین وظیفه ای که به عهده دارد برخورد با قاچاق و ورود مواد مخدر است که از نقطه صفر مرزی آغاز می گردد و تا داخل شهرها و جاده های مواصلاتی ادامه پیدا می نماید. امروز نزدیک به 900 تن انواع مواد مخدر توسط غیورمردان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی کشف شده و این موضوع از آنجا اهمیت دارد که این 900 هزار کیلوگرم از ورود آن به بازار مصرف جلوگیری شده و از اینکه دسترسی به مواد مخدر به سهولت انجام گردد، پیشگیری کردیم هرچند که همچنان مسائلی را با آن روبرو هستیم و درصدد رفع کردن نقیصه های موجود با یاری تمام دستگاه ها با حمایت های ستاد مبارزه با مواد مخدر و دولت هستیم.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: جمع آوری معتادان همواره جزء دغدغه ها و مطالبات مردم بوده است که واقعا هم به حق هست. بعضی از نقاط شهری متاسفانه به عنوان نقاط آلوده مطرح است که مصرف و توزیع مواد مخدر در این اماکن انجام می گردد. با حمایت های قوه قضائیه و پیگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر، قانون جدید در دست پیگیری و تدوین است که امیدواریم بعد از تصویب این قانون، بخش زیادی از این مسائل و مسائل در حوزه معتادان و خرده فروشان مواد مخدر حل خواهد شد.

سردار کریمی اضافه نمود: آنچه که به عنوان دغدغه مطرح است و باید توجه بیشتری به آن گردد، حمایت از خانواده آسیب دیده ها و بزه دیده است. آنهایی که سرپرست خانواده شان به عنوان مجرم مواد مخدر در زندان به سر می برند یا به عنوان معتاد در گوشه خیابان رها هستند یا در مراکز بهزیستی در حال درمان هستند.

وی تاکید نمود: باید برنامه های ویژه ای برای این خانواده ها در نظر گرفته گردد هرچند که سازمان بهزیستی، کارهایی در این زمینه انجام داده است. حرفه آموزی و کارآموزی نیز نقش مهمی در این حوزه دارد و باید برای صیانت بعد از خروج زندان را فکری برای آن کنیم که افرادی که با هزینه های گزاف از بیت المال درمان و پاک می شوند بلافاصله بعد از خروج از اعتیاد به دامان اعتیاد بازنگردند. امیدواریم چهره شهر را پاک کنیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1474

به "جلوگیری از ورود 900 تن مواد مخدر به بازار مصرف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از ورود 900 تن مواد مخدر به بازار مصرف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید