جارویی که ایرپادها را از ریل های قطار برمی دارد

به گزارش دکتر برای تو، شرکت پاناسونیک یک جاروی مخصوص برای نجات ایرپادهایی که از گوش مسافران مترو و قطار به میان ریل ها می افتد، ساخته است.

جارویی که ایرپادها را از ریل های قطار برمی دارد

از دست دادن یک یا هر دو هدفون بی سیم(ایرپاد) در مسیرهای مترو یا قطار به یک معضل معمول تبدیل شده است، اما شرکت پاناسونیک راهی برای بازیابی آنها اندیشیده است.

این شرکت با همکاری گروه راه آهن JR East ژاپن یک دستگاه خلاء بی سیم ساخته است که می تواند به سرعت این هدفون های بیسیم را از میان سنگ ریزه های بستر ریل های قطار جمع کند.

همانطور که مطبوعات ژاپن اشاره نموده اند، مسئولان راه آهن معمولاً از یک ماشین گیرنده مکانیکی برای برداشتن اشیاء گمشده و درون ریل افتاده مانند کفش یا وسایل بزرگتر استفاده می نمایند. اما ایرپادهای بیسیم به قدری کوچک هستند که بین سنگ ریزه ها گم می شوند و گاهی یافتن و برداشتن آنها تقریباً غیرممکن می گردد.

اما این جارو با استفاده از لوله هایی که به اندازه انگشتان دست انسان هستند، می تواند ایرپادها را از میان سنگ ها و فضاهای تنگ و کوچک بمکد، سپس آنها را بدون اینکه مانند جارو برقی به درون خود راهنمایی کند، در جای خود نگه می دارد.

شرکت JR East می گوید که بین ماه های ژوئیه تا سپتامبر تعداد 950 حادثه افتادن ایرپاد در 78 ایستگاه قطار داشته است. این ایربادها معمولا بعد از حرکت آخرین قطارهای روز برداشته می شوند که به گفته کارگران، کار سنگین و دشواری است.

این مشکل فقط به ژاپن محدود نمی گردد، در ایالات متحده، به ویژه نیویورک نیز به طور گسترده وجود دارد. یکی از کارگران متروی نیویورک به نیویورک پست گفت: این مسئله همواره اتفاق می افتد. هفته گذشته من مجبور شدم یک مرد را که قصد داشت برای برداشتن ایرپاد خود به میان ریل ها برود، متوقف کنم.

اکنون با ابداع این مکنده توسط شرکت پاناسونیک به نظر می رسد فرایند امور تسهیل گردد و مردم نیازی به صبر کردن و مراجعه در روز بعد برای تحویل دریافت ایرپادهای خود نداشته باشند، چرا که پس از عبور قطار می توان به راحتی ایرپادهای افتاده را برداشت.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1315

به "جارویی که ایرپادها را از ریل های قطار برمی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جارویی که ایرپادها را از ریل های قطار برمی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید