برف، باران و کولاک در نقاط مختلف کشور ، بارش شدید در این 6 استان ، بارش برف و باران در تهران تا کی ادامه دارد؟

به گزارش دکتر برای تو، سازمان هواشناسی از بارش برف و باران، کولاک و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور اطلاع داد.

برف، باران و کولاک در نقاط مختلف کشور ، بارش شدید در این 6 استان ، بارش برف و باران در تهران تا کی ادامه دارد؟

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد که امروز دوشنبه (10 بهمن) سامانه بارشی در غالب منطقه ها کشور به جز جنوب و جنوب شرق فعال است. در منطقه ها مرتفع و سردسیر بارش برف و در منطقه ها گرمسیر باران گاهی رعدوبرق رخ می دهد. در شمال شرق، شرق و سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ می دهد و در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب لرستان، شمال و شرق خوزستان، غرب کردستان و کرمانشاه بارش ها شدت خواهد داشت.

سه شنبه (11 بهمن) گستره بارش علاوه بر این منطقه ها در شمال بوشهر و فارس نیز پیش بینی می گردد. در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، لرستان، ایلام، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، همدان، مرکزی، شمال استان های قزوین، بارش شدت خواهد داشت.

طی 2 روز آینده وزش باد همراه با کاهش نسبی دما و کولاک برف در نواحی کوهستانی زاگرس و البرز مرکزی رخ می دهد.

چهارشنبه (12 بهمن) در شمال غرب و غرب سواحل خزر بارندگی کاهش می یابد و در سایر منطقه ها ذکر شده این شرایط ادامه خواهد داشت. در استان های چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب لرستان، شمال شرق خوزستان، شمال بوشهر و برخی منطقه ها خراسان رضوی بارش شدت خواهد داشت.

پنج شنبه (13 بهمن) در استان های مرزی واقع در شمال غرب و غرب کشور بعلاوه در بوشهر، فارس، کرمان، یزد، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، منطقه های از خراسان رضوی و در ارتفاعات البرز بارش رخ می دهد.

آدینه (14 بهمن) در برخی منطقه ها واقع در شمال غرب و استان های خراسان رضوی و جنوبی رگبار پراکنده رخ می دهد و سامانه بارشی از شرق کشور خارج می گردد.

دوشنبه در منطقه های از جنوب غرب، شمال فارس، غرب کرمان و جنوب یزد، سه شنبه در برخی منطقه ها جنوب غرب، غرب، مرکز، دامنه های جنوبی البرز به تدریج شرق و جنوب شرق کشور و چهارشنبه در برخی منطقه ها جنوب، غرب، مرکز، جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد.

دوشنبه و سه شنبه شمال خلیج فارس و چهارشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

شرایط جوی تهران طی 2 روز آینده

آسمان تهران فردا (11 بهمن) ابری در برخی ساعات بارش برف و باران و وزش باد با حداقل دمای 2 و حداکثر دمای 6 درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (12 بهمن) ابری در صبح بارش پراکنده برف و باران به تدریج کاهش ابر و در شب همراه با غبار محلی با حداقل دمای 1 و حداکثر دمای 9 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1401 بروزرسانی: 13 بهمن 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2219

به "برف، باران و کولاک در نقاط مختلف کشور ، بارش شدید در این 6 استان ، بارش برف و باران در تهران تا کی ادامه دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برف، باران و کولاک در نقاط مختلف کشور ، بارش شدید در این 6 استان ، بارش برف و باران در تهران تا کی ادامه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید