برترین عکس های مسابقه عکاسی نجوم سال 2020

به گزارش دکتر برای تو، این مسابقه اکنون در دوازدهمین سال خود، عکاسانی از 70 کشور مختلف را جذب نموده است که در مجموع بیش از 5200 تصویر را به مسابقات ارسال نموده اند. کیفیت بالای لیست نامزدها به این معنی است که داوران سال جاری کار سختی خواهند داشت. از عکس های پر جنب و جوش شفق های قطبی تا سحابی های دور و عکسهای باورنکردنی از خورشید، این لیست طیف گسترده ای از عکاسی نجوم را نشان می دهد.

برترین عکس های مسابقه عکاسی نجوم سال 2020

دکتر امیلی درابک، یکی از داوران این مسابقات، می گوید: نجوم یکی از در دسترس ترین علوم است و همه می توانند به یکباره به آسمان شب نگاه نمایند و اینکه چه چیزی در این کیهان وجود دارد را کاوش نمایند. عکاسی نجوم مانند پلی بر روی شکاف بین هنر و علم است و زیبایی طبیعی دنیا را برجسته می نماید. هدف از مسابقه عکاسی نجوم، استفاده از این عکس های قدرتمند از فضا برای درگیر کردن عموم مردم با سوالات بزرگی است که علم در صدد پاسخ دادن به آن است، از معماهای داخلی یک کهکشان گرفته تا چگونگی شکل گیری منظومه شمسی ما. این مسابقه سال جاری همچنین دو جایزه ویژه دارد. جایزه آنی ماندر برای نوآوری در تصویر و جایزه سر پاتریک مور برای بهترین تازه وارد است.

برندگان مسابقه عکاس نجوم رویال ابزرواتوری در تاریخ 10 سپتامبر سال 2020 اعلام می شوند. برنده کلی 10هزار پوند (حدود 12هزار دلار) دریافت می نماید و برندگان هر دسته نیز 1500 پوند (تقریبا 1880 دلار) دریافت می نمایند. اثار تمام برندگان و نامزدها در یک نمایشگاه ویژه که از اکتبر سال 2020 شروع می گردد نمایش داده خواهند شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1149

به "برترین عکس های مسابقه عکاسی نجوم سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین عکس های مسابقه عکاسی نجوم سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید