بافت تاریخی شهر یزد بازسازی می گردد

به گزارش دکتر برای تو، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، سیدمصطفی فاطمی روز پنج شنبه 29 آبان ماه با اعلام این خبر، اضافه نمود: یکی از شاخصه های باشکوه شهر یزد، برج و باروی آن است که در برگیرنده بخشی از عرصه بافت تاریخی و ثبتی است.

بافت تاریخی شهر یزد بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او با اشاره به لزوم معین محدوده حصار بافت تاریخی و دروازه های قدیمی آن برای بازسازی این حصار، بیان کرد: در مرحله اول عناصر مختلف بارو از جمله دروازه ها، خندق، برج های متصل، منفصل و فصیل بارو، در مرحله بعد منابع و اسناد مکتوب و غیرمکتوب مرتبط با تاریخ شهر یزد، سیر تحول و تغییر برج و بارو مورد آنالیز نهاده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد در ادامه توضیح داد: به منظور احیای قسمت های تخریب شده، بازسازی حصار ایلخانی شروع شد و اکنون در جبهه شمالی، جنوبی، شرقی و غربی چهار کارگاه بازسازی فعال است.

او با شاره به اینکه پس از بازسازی حصار ایلخانی، حصار صفوی نیز بازسازی می گردد، گفت: برای ادامه کار، قرار است برج هایی که در عکس های بافت تاریخی متعلق به سال 1335 تعیین بوده و در اثر گذشت زمان دستخوش تغییر و حذف شده، بازسازی شوند.

فاطمی اظهار کرد: در جریان اجرای این طرح، دروازه های شهر بازسازی شده و ساختار بافت، شکل تاریخی به خود می گیرد و مجموعه بافت تاریخی به صورت یک مجموعه منحصر به فرد در قالب حصاری که قبلا وجود داشته است، درمی آید.

منبع: گردشبان
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1280

به "بافت تاریخی شهر یزد بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بافت تاریخی شهر یزد بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید