این وسیله برای گلدان های شما لازم است!

به گزارش دکتر برای تو، استند گل و گیاه کاربرد بسیاری در زیباتر کردن دکوراسیون داخلی منزل شما داشته و برای پرورش گیاهان نیز بسیار مفید است.

این وسیله برای گلدان های شما لازم است!

با توجه به آپارتمانی شدن زندگی های امروزه و نبود فضای معین برای نگهداری از گل و گیاه، استند می تواند نقطه امن و زیبایی برای پرورش گیاهان آپارتمانی باشد. در این مطلب از خبرنگاران اهمیت استفاده از استند گل و گیاه را آنالیز می کنیم.

اهمیت استفاده از استند گل و گیاه

قرارگیری گیاهان آپارتمانی روی پایه ها و میزهای تزئینی یاری می نماید تا در موقعیت مناسبی برای جذب نور قرار گیرند.

زیباتر کردن دکوراسیون داخلی

اگر تعدادی گل و گیاه در خانه دارید و مایل هستید در دید قرار گیرند، برترین گزینه استفاده از پایه گلدان است. گل ها را با توجه به میزان ای که دارند، روی استندها جای گذاری کنید، بزرگ ترین گل را پشت گل های کوچک تر قرار دهید تا جلوه زیباتری داشته باشند. با قرار دادن گل ها روی استند، علاوه بر اینکه نظم خاصی به محیط داده می گردد، آبیاری آن ها نیز آسان تر خواهد شد.

ایجاد فضای رشد برای گیاهان آویزی

همانطور که می دانید گیاهان آویزی از زیبایی خاصی برخوردار هستند و پرورش آن ها در خانه، دکوراسیون داخلی را خاص و روح بخش می نماید. بیشتر افراد این گیاهان را با استفاده از یک قلاب و گلدان به سقف آویزان می نمایند. ولی بسیاری هم این امکان را ندارند، از این رو استفاده از استند برایشان گزینه مناسبی خواهد بود. با استفاده از استند گل و گیاه برای گیاهان آویزی، دیگر نیازی به اصلاح مداوم آن ها ندارید، زیرا فضای کافی برای رشد دارند.

تمیز نگه داشتن کفپوش و سطوح از اهمیت استفاده از استند گل و گیاه

گلدان های مرطوب می توانند لکه های آبی به جا بگذارند که موجب کثیف شدن سطح خواهد شد. این امر به ویژه در خصوص گلدان های سفالی که با خاک رس ساخته شده و در نتیجه آب را جذب می نمایند، بیشتر صادق است. قرار دادن گیاهان روی استند به تمیز ماندن قفسه، کف و سطح خانه شما یاری می نماید.

فضای رشد مناسب برای گیاهان بزرگ

بعضی از گیاهان سرعت رشد بالایی دارند، از این رو فضای بیشتری می خواهند. این گل ها فضای زیادی اشغال می نمایند که می توانند تا حدودی آزاردهنده باشد. اگر چنین گل هایی در منزل دارید، می توانید از یک گلدان بزرگ شیک به همراه استند مناسب، برای افزایش ارتفاع گیاه از سطح بهره ببرید.

دریافت نور بیشتر از اهمیت استفاده از استند گل و گیاه

اگر خانه شما نور مناسبی ندارد اما عاشق گیاهان آپارتمانی هستید، می توانید با قرار دادنشان روی استند گل و گیاه، آن ها را به پنجره نزدیک کنید تا نور کافی جذبشان گردد. هر میزان که از پنجره دور شوید، نور به شدت تغییر می نماید. قرار دادن گیاهان کوچک تر روی پایه گلدان، در واقع به گیاهان یاری می نماید تا به پنجره نزدیک تر شده و نور مناسبی دریافت نمایند.

نکات تکمیلی

  • استند گلدان فلزی استحکام بیشتری نسبت به سایر استندها دارد، از این رو برای نگهداری گلدان های بزرگ و سنگین کاربردی تر است.
  • برای پوشاندن زاویه های ناقص خانه از استندهای کنجی بهره ببرید تا گوشه های زشت خانه را به برترین نحو طراحی کنید.
  • در سبک دکوراسیون مدرن از استند گل و گیاه به عنوان پارتیشن و دیوار کاذب، برای جداسازی پلان در خانه و محیط کار استفاده می گردد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب 7 عادت زشت در حرف زدن که همین حالا باید ترک کنید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2114

به "این وسیله برای گلدان های شما لازم است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این وسیله برای گلدان های شما لازم است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید