انتشار متن گفتگوی جورج فلوید با پلیس ها ، 20 بار تکرار نمی توانم نفس بکشم

به گزارش دکتر برای تو، پلیس آمریکا برای نخستین بار متن گفتگوهای میان جورج فلوید را با پلیس های مینیاپلیس منتشر کرد؛ متنی که نشان می دهد او بیش از 20 بار عبارت نمی توانم نفس بکشم را بر زبان آورده است.

انتشار متن گفتگوی جورج فلوید با پلیس ها ، 20 بار تکرار نمی توانم نفس بکشم

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، آنچه شهروند 46 ساله پلیس در آخرین دقایق و لحظه های زندگی زیر فشار زانوی پلیس سفیدپوست بر زبان آورد، به محور اصلی اعتراض های سیاهان و دیگر شهروندان آمریکا علیه خشونت مرگبار پلیس تبدیل شد. فلوید که حدود 9 دقیقه زیر فشار زانوی افسر پلیس مینیاپلیس تاب آورده بود، بیش از 20 بار به بسته شدن راه تنفس خود اعتراض کرد و هر بار این پاسخ را شنید: همین که می توانی حرف بزنی یعنی اکسیژن به اندازه کافی به تو می رسد.

در پی مرگ فلوید به دلیل ایست قلبی، هر چهار افسر حاضر در محل رخ دادن حادثه از کار برکنار شدند و اندکی بعد بازداشت شدند. حدود 45 روز پس از آن ماجرا، متن کامل گفتگوی شهروند سیاهپوست با پلیس ها بر اساس تصاویر دوربین ثبت نماینده واقعه روز چهارشنبه منتشر و تعیین شد فلوید درست پیش از جان سپردن این چند جمله را گفته است: مادر، دوستت دارم. به فرزندانم بگویید دوستشان دارم. دارم می میرم.

بخشی دیگر از گفتگوی فلوید و التماس هایش به پلیس نشان می دهد او قصد داشته با افسرها همکاری کند و البته حالش هم خوب نبوده است: معده ام درد می نماید. گردنم درد می نماید. همه جای بدنم درد می نماید. لطفا کمی آب یا خوردنی به من بدهید. لطفا من را درون خودروی پلیس نبرد. من از فضاهای بسته وحشت دارم. پیش تر آنچه درباره لحظه های آخر زندگی فلوید گفته شده بود، مربوط به چند ویدئو از رهگذران بود و حتی یک نفر پرسیده بود پلیس ها ضربان قلب او را هم آنالیز نمایند.

مدارک تازه پرونده قتل جورج فلوید حدود 80 صفحه متن گفتگوی او با پلیس ها و 60 صفحه متن گفتگوی تامس لین، یکی از افسران سفیدپوست حاضر در محل کشته شدن فلوید با بازپرس هاست. لین برای روشن تر شدن نقش خود در این قتل خواهان انتشار متن کامل گفتگوها بر اساس دوربین روی لباس پلیس ها شده بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1124

به "انتشار متن گفتگوی جورج فلوید با پلیس ها ، 20 بار تکرار نمی توانم نفس بکشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار متن گفتگوی جورج فلوید با پلیس ها ، 20 بار تکرار نمی توانم نفس بکشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید