اجرای مصوبه خدمات ارزش افزوده موبایل به تعویق افتاد

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رگولاتوری،محمد امامی گفت: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در آخرین جلسه سال 98 با توجه به مصوبه شورای عالی فضای مجازی، الحاقیه ای برای مصوبه 248 درباره ارائه و استفاده از خدمات ارزش افزوده موبایل تصویب کرد.

اجرای مصوبه خدمات ارزش افزوده موبایل به تعویق افتاد

وی با اشاره به وجود برخی چالشها در ارائه خدمات ارزش اضافه نموده و ناآگاهی برخی از مشترکان در مورد شرایط و هزینه های عضویت، روشهای استعلام شرایط عضویت و یا لغو آن اضافه نمود: این موضوع به منظور حمایت از حقوق مشترکین در اسفند سال گذشته در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شد و از 15 اردیبهشت سال 99 لازم الاجرا بود که با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و موانع فنی برای پیاده سازی فرآیندهای مناسب در شبکه اپراتورها برای اجرای مفاد مصوبه، این زمان بندی تا یکماه دیگر تمدید شد.

امامی در تشریح الحاقیه مصوبه مربوط به ارایه خدمات ارزش اضافه نموده گفت: در این مصوبه موضوع اعتبار خدمات ارزش اضافه نموده پیش بینی شده است که براساس آن مشترک می تواند بسته خدمات ارزش اضافه نموده را با قیمت تعیینی خریداری کند و اپراتورها نیز صرفاً به مشترک اجازه می دهند خدمات ارزش اضافه نموده را تا سقف اعتبار تعیین شده فعال کند.

وی شرح داد: هرگونه مبلغی که بابت خدمات ارزش اضافه نموده از مشترکان تلفن ثابت و یا تلفن همراه دائمی یا اعتباری کسر می شود باید از محل اعتبار تعیین شده باشد.

مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری تاکید کرد: دارندگان پروانه هم موظف هستند پس از دریافت درخواست خدمات ارزش اضافه نموده از سوی مشترک، شرح خدمات، هزینه و زمان استفاده از آن را به مشترک اطلاع داده و حداکثر تا سقف اعتبار خدمات ارزش اضافه نموده مشترک، سرویس درخواستی را برای وی فعال کنند.

امامی با اشاره به اینکه هرگونه تمدید یا فعال سازی دوباره اعتبار خدمات ارزش اضافه نموده باید پس از درخواست مجدد از سوی مشترک انجام شود اضافه نمود: دارنده پروانه موظف است پس از انتها اعتبار خدمات ارزش اضافه نموده، پیامکی مبنی بر انتها اعتبار این خدمات برای مشترک ارسال کند و برای مشترکین تلفن ثابت و همراه دائمی به صورت جداگانه صورتحساب صادر کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 998

به "اجرای مصوبه خدمات ارزش افزوده موبایل به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای مصوبه خدمات ارزش افزوده موبایل به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید