اتوبوس BRT کم داریم؟

به گزارش دکتر برای تو، معاون حمل و نقل شهرداری تهران در خصوص کمبود اتوبوس در خطوط بی آر تی توضیحاتی را ارائه کرد.

اتوبوس BRT کم داریم؟

مجتبی شفیعی در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص کمبود اتوبوس در خطوط بی ار تی با بیان اینکه اتوبوس در این خطوط کم نیست، گفت: مسئله اصلی که حس کمبود اتوبوس را ایجاد نموده نحوه بهره برداری است.

وی با بیان اینکه در بعضی خطوط وارد کردن خودروهای شخصی به خطوط ویژه بی آر تی سبب اختلال در خدمات رسانی می گردد، اضافه نمود: مخصوصا در خیابان ولیعصر شاهد هستیم، پلیس در ساعات اوج ترافیک اجازه ورود خودروها به خطوط ویژه را می دهد که معمولا در این ساعات نیز ایستگاه ها مملو از مسافر است و این اختلال در تردد اتوبوسها ممکن است این تصور را ایجاد کند که با کمبود اتوبوس روبه رو هستیم.

شفیعی با اشاره به اینکه زمان بندی اعزام اتوبوس ها بهینه سازی نشده و سیستم اعزام سنتی و دستی است، گفت: سیستم اعزام باید مکانیزه گردد چراکه اتوبوسها باید بین خطوط خلوت و شلوغ جابجا گردد؛ به گونه ای که در بعضی خطوط در بعضی ساعات مسافر زیاد است؛ اما در مقابل می بینیم که در همان ساعت، اتوبوس در خطوط خلوت دیگر ، خالی تردد می نماید که باید اصلاح گردد.

وی با بیان اینکه مدیریت سیستم زمان بندی اعزام اتوبوس ها به صورت دستی و تماشا اپراتور است، اظهار داشت: در جهان این شیوه منقضی شده و ما در صدد هستیم که در بحث نرم افزاری سامانه به روزرسانی گردد.

شفیعی ادامه داد: کمبود تعداد ناوگان حاد نیست اماپایین بودن کیفیت خدمات به خاطر فرسودگی است که در بحث اورهال اتوبوسها به این خطوط نیز توجه می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1909

به "اتوبوس BRT کم داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتوبوس BRT کم داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید