نظر کارشناسان آمریکایی در مورد خودروی چینی!

به گزارش دکتر برای تو، دیجیاتو نوشت: جک E10X درواقع نسخه الکتریکی از هاچ بک کوچک جک یویو (Yueyue) است که ابتدا در چین و سپس در مکزیک به فراوری رسید.

نظر کارشناسان آمریکایی در مورد خودروی چینی!

جک E10X که در بعضی منابع با نام سهول E10X معرفی شده، یکی از خودروهای برقی معرفی شده برای حضور در بازار ایران است. این خودرو همچنان در مرحله معرفی برای عرضه به بازار ایران به جای مانده است، اما در سوی دیگر دنیا، مشتریان مکزیکی قادر به خرید و استفاده از این هاچ بک کوچک و برقی جک هستند.

به علت همسایگی دو کشور ایالات متحده و مکزیک و بعلاوه نزدیکی بازارهای این دو کشور، خودرونویسان آمریکایی در خصوص جک E10X کنجکاو شده اند. ازاین رو، گروهی از خودرونویسان آمریکایی به مکزیک سفر نموده اند تا هاچ بک تازه و الکتریکی جک را از نزدیک مشاهده نمایند.

به گفته روزنامه نگاران آمریکایی، سهول E10X شانسی برای ورود به بازار آمریکا ندارد، اما در مکزیک موردتوجه مشتریان قرار گرفته است. رانندگی با این خودرو در شهرهای شلوغ و بزرگی مانند مکزیکوسیتی بسیار لذت بخش است و حس دلچسبی را به راننده القا می نماید. خودروی چینی و ارزان قیمت جک همان چیزی است که مشتریان مکزیکی احتیاج دارند. این خودرو یک ماشین الکتریکی کوچک ارزان با قیمتی کمتر از 24 هزار دلار است.

جک E10X، نسخه الکتریکی یک هاچ بک بنزینی

جک E10X درواقع نسخه الکتریکی از هاچ بک کوچک جک یویو (Yueyue) است که ابتدا در چین و سپس در مکزیک به فراوری رسید. پیشرانه الکتریکی این خودرو حداکثر 60 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور آزاد می نماید. نیروی این موتور نیز به وسیله یک باتری 31.4 کیلووات ساعتی تأمین می گردد. برد هاچ بک برقی جک حدود 200 مایل یا 320 کیلومتر برآورد شده است.

درون کابین خودرو همه چیز به صورت ساده در کنار یکدیگر چیده شده است تا راننده به سرعت با ادوات کابین ارتباط برقرار کند. طراحان جک با اضافه کردن بافت هایی شبیه به توپ گلف روی داشبورد و استفاده از پنل های هم رنگ بدنه در کنسول میانی، فضای داخلی را آرایش نموده اند. کابین این خودرو محیط کافی برای چهار سرنشین بزرگسال و لوازم آن ها را در سفرهای درون شهری مهیا می نماید.

مزایا و معایب سهول E10X

ابعاد کوچک جک E10X و فرمان تیز آن باعث می گردد تا تردد و پارک کردن با این خودرو در فضاهای درون شهری آسان باشد؛ بااین حال، نباید انتظارات زیادی از یک خودروی شهری با قوای فنی الکتریکی داشته باشید. سواری این خودرو به علت سیستم تعلیق ساده آن، خشک و خشن است. سیستم ترمز احیانماینده که جزئی جدایی ناپذیر از خودروهای برقی است، در جک E10X عملکرد منظمی ندارد. ازاین رو، گاهی اوقات باید با فشار و دقت بیشتری پدال ترمز را فشار دهید. سقف سرعت هاچ بک جک نیز 108 کیلومتر بر ساعت است، بنابراین نباید با این خودرو تردد زیادی در آزادراه ها داشته باشید.

بزرگ ترین مشکل جک E10X دسترسی سخت به جایگاه های شارژ در شهرهای مکزیک است. حتی بعضی هتل ها در مکزیک نیز ایستگاه شارژ ندارند و تنها محل ممکن برای پُرکردن باتری خودرو مراجعه به جایگاه های شارژ عمومی است.

رقبای جک E10X در مکزیک فراوان هستند، اما تمامی آن ها با قیمت بیشتری نسبت به این خودرو فروخته می شوند. کیا نیرو، شورولت بولت و نیسان لیف بعضی از خودروهای برقی کوچک، ارزان و شناخته شده در بازار دنیای هستند. بااین حال، رقیب اصلی هاچ بک جک از دیگر برند چینی است. بی وای دی یوآن پلاس یک کراس اوور کوچک الکتریکی است که می تواند توجه بخشی از مشتریان جک را نسبت به خود جلب کند. بااین حال، مشتریان مکزیکی به هاچ بک برقی جک روی خوش نشان داده اند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 مهر 1402 بروزرسانی: 24 مهر 1402 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2311

به "نظر کارشناسان آمریکایی در مورد خودروی چینی!" امتیاز دهید

4 کاربر به "نظر کارشناسان آمریکایی در مورد خودروی چینی!" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر کارشناسان آمریکایی در مورد خودروی چینی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید