عکس، آمریکا و کانادا توپولوف روس را در آلاسکا رهگیری کردند

به گزارش دکتر برای تو، یک فرماندهی نظامی مشترک آمریکا و کانادا خاطرنشان کرد، جت های جنگنده دو کشور دو فروند هواپیمای شناسایی توپولوف 142 روسیه را در نزدیکی آلاسکا رهگیری کردند.

عکس، آمریکا و کانادا توپولوف روس را در آلاسکا رهگیری کردند

اگر علاقمند به سفر با بهترین سفر به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال رسانه ای شدن تشدید حضور نظامی آمریکا در اروپا با استقرار دو بمب افکن استراتژیک بی-2 در پرتغال(+)، حالا رهگیری دو هواپیمای روس در نزدیکی حریم هوایی آلاسکا در رسانه های غربی خبرساز شده است.

فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (موسوم به نوراد) متشکل از آمریکا و کانادا بیانیه منتشر نموده و در آن از رهگیری دو فروند هواپیمای شناسایی روسیه در نزدیکی آلاسکا اطلاع داده است. به گفته مقام های این دو کشور غربی وظیفه نوراد، دفاع از آسمان آمریکای شمالی است.

نوراد در بیانیه خود از رهگیری دو فروند هواپیمای شناسایی توپولوف 142 در نزدیکی حریم هوایی آلاسکا توسط اف 22 آمریکا و جنگنده های سی-اف 18 کانادا اطلاع داد.

به گفته این مرکز، هواپیمای سوخت رسان کی سی-135 استراتوتانکر و هواپیمای آواکس مدل ای-3 سنتری هم در عملیات روز دوشنبه رهگیری دو هواپیمای روس در منطقه شناسایی پدافند هوایی آلاسکا نقش ایفا کردند.

فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی مدعی است، دو هواپیمای توپولوف 142 وارد حریم هوایی آمریکا یا کانادا نشدند و به مدت 4 ساعت در حریم هوایی بین المللی و 50 مایلی ساحل آلاسکا پرواز کردند.

پرواز هواپیماهای روس در نزدیکی آلاسکا مسبوق به سابقه است و وزارت دفاع روسیه هم بارها در این باره اطلاع رسانی نموده است.

به گفته مسکو، هواپیماهای روس با رعایت قوانین بین المللی به طور مداوم پروازهای گشت زنی بر فراز آب های آزاد منطقه قطب، اقیانوس اطلس، دریای سیاه و اقیانوس آرام انجام می دهند (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 720

به "عکس، آمریکا و کانادا توپولوف روس را در آلاسکا رهگیری کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس، آمریکا و کانادا توپولوف روس را در آلاسکا رهگیری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید