جشنواره نوجوان خوارزمی بهترین بستر برای تحقق برنامه درسی ملی است

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران، طیب سالاروندیان ظهر پنجشنبه در مراسم رونمایی از پوستر و افتتاحیه پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی که در دبیرستان نمونه دولتی امام شافعی ناحیه یک سنندج برگزار گردید، از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راهی نام برد که همه عرصه های آموزشی و تربیتی را در شش ساحت در خود جای داده است.

جشنواره نوجوان خوارزمی بهترین بستر برای تحقق برنامه درسی ملی است

وی با بیان اینکه ساحت اقتصادی و حرفه ای یکی از مهمترین ساحت های سند تحول بنیادین است، اظهارداشت: اجرای جشنواره نوجوان خوارزمی در مدارس در راستای تحقق این ساحت است.

رئیس اداره آموزش متوسطه اول آموزش و پرورش کردستان جشنواره نوجوان خوارزمی را بهترین بستر برای تحقق برنامه درسی ملی دانست و اضافه نمود: اجرای این جشنواره موجب غنی سازی برنامه درس ملی شده و گفتمان سازنده دانش را در شش محور به خوبی معرفی می نماید.

سالاروندیان با بیان اینکه در جشنواره نوجوان خوارزمی به ارزش ها، هویت و افتخارات ملی توجه شده است، ارتقای مهارت اجتماعی و ارتباطی، قانون مداری و یادگیری مهارت ها و در نهایت پرورش اعتماد به یکدیگر را از مهمترین تاثیرات برگزاری این جشنواره مطرح نمود.

وی با بیان اینکه رویکرد جشنواره نوجوان خوارزمی، کارآفرینی است، یادآور شد: باید از حافظه محوری به سمت مهارت آموزی حرکت کنیم و دوره اول متوسطه به عنوان دوره هویت یابی است و استعدادیابی و شناسایی علایق و سلایق دانش آموزان در این دوره بسیار مهم است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 107

به "جشنواره نوجوان خوارزمی بهترین بستر برای تحقق برنامه درسی ملی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره نوجوان خوارزمی بهترین بستر برای تحقق برنامه درسی ملی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید