تیم بانوان خراسان شمالی به لیگ دسته یک چوب کشی راه یافت

به گزارش دکتر برای تو، خبرنگاران/خراسان شمالی سرپرست هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی خراسان شمالی از مجوز حضور در لیگ دسته یک بانوان خبر داد.

تیم بانوان خراسان شمالی به لیگ دسته یک چوب کشی راه یافت

علی اصغر محمودزاده در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: حوزه ورزش روستایی و بازی های بومی محلی یک حوزه غنی و کمتر شناخته شده در کل کشور است که باتلاش های فدراسیون این فرصت ها و نوع بازی های ورزشی که تماشایی و مفرح هستند ابتدا شناسایی شده و سپس ترویج داده شده اند.

محمودزاده با توجه به مسابقات انتخابی برگزار شده، گفت: ابتدا بانوان و آقایان در شهرستان ها مسابقات انتخابی خود را برگزار و در پنج وزن نفرات برگزیده خود را به مسابقات انتخابی استان آوردند؛ سپس انتخابی استان برگزار گشت و از بین آن ها نفرات برتر گزینش و به مسابقات لیگ چوب کشی کشور اعزام شدند.

محمودزاده ادامه داد: نخستین دوره مسابقات لیگ چوب کشی با حضور 18 تیم در تاریخ 10 و 11 آذرماه به میزبانی اصفهان برگزار گشت. طی این رقابت ها، استان در پنج وزن نماینده داشت که با پیروزی بر فارس، تهران و همدان به جمع هشت تیم نهایی راه یافت.

وی افزود: در روز دوم رقابت ها توانستیم رتبه پنجم را از آن خود کنیم و مجوز حضور در لیگ دسته یک کشور را کسب کنیم.

سرپرست هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی خراسان شمالی گفت: در بهمن ماه سال جاری مسابقات انتخابی انفرادی تیم ملی برگزار خواهد شد که نفرات برتر به مسابقات جهانی اعزام می شوند.

وی در پایان خواستار حمایت واقفین شد و گفت: در پی توجه حوزه وقف و واقفین در زمینه ابزار، میزبانی، فضا و غیره هستیم تا این رشته ورزشی مورد توجه تمامی ورزشکاران، مسئولین و مردم عزیز قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1998

به "تیم بانوان خراسان شمالی به لیگ دسته یک چوب کشی راه یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم بانوان خراسان شمالی به لیگ دسته یک چوب کشی راه یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید