ایلان ماسک شرکت نو تاسیس کرد!

به گزارش دکتر برای تو، دیجیاتو نوشت: این شرکت ماه گذشته میلادی به ثبت رسیده است و درحال حاضر مدیریت آن بر عهده خود ایلان ماسک است.

ایلان ماسک شرکت نو تاسیس کرد!

ایلان ماسک که یکی از هم بنیان گذاران OpenAI، سازنده چت بات ChatGPT محسوب می گردد، یک شرکت هوش مصنوعی تازه تأسیس نموده است که X.AI نام دارد. طبق اطلاعات ثبت شده برای این شرکت، درحال حاضر مدیریت آن بر عهده خود ایلان ماسک است.

طبق گزارش وال استریت ژورنال و اسناد موجود در استان نوادا، این شرکت در ماه گذشته میلادی تأسیس شده است. مدیریت X.AI بر عهده ایلان ماسک است و جرد بیرچال، مدیر دفتر خانوادگی ماسک به عنوان یکی از مدیران این شرکت فعالیت می نماید. طبق اسناد، این شرکت در تاریخ 9 مارس 2023 (18 اسفندماه 1401) به ثبت رسیده است.

ایلان ماسک با شرکت هوش مصنوعی تازهش به جنگ OpenAI می رود

مدتی بود که شایعات به تأسیس یک شرکت هوش مصنوعی تازه به وسیله ایلان ماسک اشاره می کردند. در این میان گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه ماسک هزاران پردازشگر گرافیکی (GPU) برای یک محصول هوش مصنوعی خریداری نموده است. اگرچه گفته شده بود که این GPUها برای پروژه هوش مصنوعی توییتر مورد استفاده قرار می گیرند، اما ظاهراً برای شرکت تازه ماسک هستند یا حداقل بخشی از آن ها برای X.AI کنار گذاشته شده اند.

بعلاوه گزارش دیگری از قصد ماسک برای تأسیس یک شرکت برای رقابت با OpenAI اطلاع داد. حتی گفته می گردد ماسک برای تأسیس این شرکت تازه در پی دریافت سرمایه از سهام داران تسلا و اسپیس ایکس بوده است.

بدون شک OpenAI با ChatGPT و مدل های زبانی GPT محبوب ترین شرکت هوش مصنوعی حال حاضر جهان محسوب می گردد. البته ماسک یکی از بنیان گذاران OpenAI است که چند سال پیش از این شرکت جدا شد. پس از محبوبیت ChatGPT، انتقادهای ماسک از OpenAI افزایش یافت و کار به جایی رسید که همراه سایر فعالان جهانی فناوری مانند استیو وزنیاک، هم بنیان گذار اپل نامه ای سرگشاده برای توقف توسعه هوش مصنوعی منتشر کرد.

اما حالا به نظر می رسد ماسک می خواهد با شرکتی تازه به جنگ OpenAI برود، هرچند رقابت با سازنده ChatGPT چندان راحت نخواهد بود؛ مخصوصاً اینکه حالا مایکروسافت سرمایه گذار اصلی آن محسوب می گردد و می خواهد در تمام محصولاتش از هوش مصنوعی آن استفاده کند. در سوی دیگر هم گوگل و متا قرار دارند که مدت هاست روی هوش مصنوعی و مدل های مختلف کار می نمایند.

درحال حاضر به طور دقیق نمی دانیم ایلان ماسک چه برنامه هایی برای این شرکت هوش مصنوعی تازه دارد، بااین حال با توجه به محبوبیت ChatGPT، توسعه و انتشار یک چت بات قدرتمند چندان دور از فکر نیست. بعلاوه این احتمال وجود دارد که محصولات پیشرفته به وسیله OpenAI در تمام شرکت های تحت مدیریت ایلان ماسک ازجمله توییتر و تسلا مورد استفاده قرار بگیرند.

درنهایت بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که نام شرکت X.AI در راستای شرکت X یا سوپر اپلیکیشن X مدنظر ایلان ماسک واقع شده است. حتی چند روز پیش معین شد که شرکت توییتر دیگر وجود خارجی ندارد و با X Corp ادغام شده است.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 فروردین 1402 بروزرسانی: 26 فروردین 1402 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2247

به "ایلان ماسک شرکت نو تاسیس کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک شرکت نو تاسیس کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید