اتحادیه اروپا و ناتو در مسئله کوزوو ورود نمایند

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه در سخنانی با اشاره به تشدید تنش ها میان صربستان و کوزوو، از اتحادیه اروپا و ناتو خواست تا پریشتینا را وادار به تخلیه نیروهایش از شمال کوزوو کند.

اتحادیه اروپا و ناتو در مسئله کوزوو ورود نمایند

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص بیان کرد: ما نگران بحران در حال گسترشی هستیم که در کوزوو مشاهده می کنیم.

وی در بیانیه ای که به وسیله وزارت خارجه روسیه منتشر شد، تاکید نمود: امروز تعیین است که شرایط هر لحظه در حال بدتر شدن است، بار دیگر تاکید می کنیم که نیروهای ناتو و اتحادیه اروپا در کوزوو با استفاده از اختیارات خود جلوی این مشکل را گرفته و مسئولیت کامل محافظت از غیرنظامیان و برقراری صلح و امنیت را بر عهده بگیرد.

زاخارووا تأکید کرد: وقت آن رسیده تا با تمام قوا کوزوو را وادار به عقب کشیدن نیروهای امنیتی خود از شمال این کشور نموده و نگذاریم این شرایط به درگیری آشکار تبدیل گردد.

به گزارش فایننشال تایمز، تنش ها در مرز میان کوزو و صربستان در روزهای اخیر زمانی تشدید شد که گروهی از صرب ها با به آتش کشیدن یک دفتر دولتی به ممنوعیت ورود خودروهای دارای پلاک صربستان به کوزوو اعتراض کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1831

به "اتحادیه اروپا و ناتو در مسئله کوزوو ورود نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا و ناتو در مسئله کوزوو ورود نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید