فوتبال دنیا، فرضیه ها و دلایل کناره گیری غیرمنتظره مدیر اجرایی یوونتوس؛ از ضرر مالی تا ورود زیدان

به گزارش دکتر برای تو، فوتبال دنیا - درباره انتها دور از انتظار دوران کاری مدیر اجرایی موفق باشگاه یوونتوس شائبه ها و دلایل جالبی مطرح شده است.

فوتبال دنیا، فرضیه ها و دلایل کناره گیری غیرمنتظره مدیر اجرایی یوونتوس؛ از ضرر مالی تا ورود زیدان

به گزارش خبرنگاران، درست پس از پیروزی شیرین 3 بر یک شان مقابل ناپولی در بازی خانگی که در آن از میهمان و رقیب اصلی شان عقب افتاده بودند، کام یوونتوسی ها با شنیدن یک خبر غیرمنتظره از سوی مدیر اجرایی شان تلخ شد. جوزپه ماروتا، گفت که 25 اکتبر با خاتمه قراردادش با بانوی پیر، این تیم را ترک می کند.

برای خیلی ها این سؤال پیش آمد که چرا یوونتوس قرارداد مدیر اجرایی که دو سه ماه پیش بازیکنان بزرگی از جمله کریستیانو رونالدو را خرید، تمدید نمی کند، کسی که تنها همین هفته پیش در مراسم معرفی بهترین مدیران صنعت فوتبال دنیا به عنوان مدیر برتر سال انتخاب شد و بالاتر از فران سوریانو مدیر اجرایی منچسترسیتی و خوسه آنخل سانچس قرار گرفت. به همین دلیل شائبه هایی به وجود آمد.

مدیر سابق باشگاه سامپدوریا پس از بازی یوونتوس مقابل ناپولی به شبکه رای اسپورت گفت که رفتن از یووه نه به میل خودش بلکه به تصمیم باشگاه بوده است. او گفت: باشگاه تصمیم گرفته که وارد یک مقطع از اصلاحات اساسی شود. من برای آینده برنامه ای ندارم. فکر می کنم که دست از کار بکشم.

گروه زیادی از رسانه های ایتالیایی گزارش کرده اند که آندره آ آنیلی، رئیس باشگاه یوونتوس، خواسته که ماروتا به دوران کاری اش در تورین خاتمه دهد.

در همین حال چندین دلیل برای این تصمیم او ذکر شده است که یکی از آنها برنامه بانوی پیر برای روی کار آوردن دستیار اصلی ماروتا، فابیو پاراتیچی است، کسی که پیشنهادهای کاری از باشگاه هایی مانند منچستر یونایتد و حتی رم داشته است. به همین دلیل گفته می شود که پاراتیچی جانشین ماروتا خواهد شد.

یک فرضیه جالب دیگر درباره دلیل خودداری یوونتوس از تمدید قرارداد ماروتا، این است که آنیلی به زین الدین زیدان، ستاره سابق یوونتوس که تابستان به دوران مربیگری اش در رئال مادرید خاتمه داد، قول داده است که او را به عنوان مدیر اجرایی جدید یوونتوس استخدام کند. زیدان که سه فصل پیاپی رئال مادرید را قهرمان اروپا کرد، چندی پیش نسبت به بازگشت به تیم سابقش ابراز تمایل کرده بود.

دلیل دیگری که برای برکنار ماروتا ذکر شده، ضرر مالی باشگاه یوونتوس برای اولین بار طی چندین سال اخیر است و به همین دلیل این باشگاه قصد دارد مدیری را روی کار بیاورد که بیشتر روی پیدا کردن راهکارهایی برای درآمد بانوی پیر تمرکز داشته باشد تا خرید و فروش بازیکن، تصمیمی نظیر آنچه میلان با تلاش برای جذب ایوان گازیدیس، مدیر سابق باشگاه آرسنال در سر داشت. جدول رده بندی سری A

این دلیل چندان دور از انتظار هم به نظر نمی رسد به خصوص که ماروتا هم در مصاحبه اش گفت دلیل رفتنش نداشتن اشتراک نظر با آنیلی بوده است.

نشریه کوریره دلواسپورت به نقل از ماروتا نوشته است: من دیگر با رئیس باشگاه آنیلی اتفاق نظر نداشتم. این ناراحت کننده است. تصمیم گرفته شده است و الان باید اعلام شود چون نام من دیگر در لیست اعضای هیئت مدیره باشگاه نیست. این تصمیم از سوی باشگاه یوونتوس است نه فیات (شرکت مادر و مالک باشگاه یوونتوس).

چندی پیش شایعه ای شکل گرفته بود که ماروتا قصد دارد برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ایتالیا کاندیدا شود که البته او این موضوع را قویاً تکذیب کرد. در همین حال سایت توتو مرکاتو وب نوشته است که باشگاه رم برای استخدام ماروتا تمایل دارد چون ظاهراً میان او و طرفداران باشگاه اختلافاتی پیش آمده است، ضمن اینکه باشگاه بارسلونا هم ممکن است او را با یک پیشنهاد کاری وسوسه کند. کوریره دلاسرا، دیگر نشریه ایتالیایی حتی از ناپولی به عنوان دیگر مشتری ماروتا یاد کرده است. او اما همه این اخبار را تکذیب کرد و گفت: چند روز به من فرصت بدهید تا تصمیم بگیریم چه کاری انجام بدهم.

احتمال مشغول به کار شدن ماروتا در خارج از ایتالیا هم وجود دارد به خصوص که دو باشگاه منچستریونایتد و بارسلونا در جستجوی یک مدیر اجرایی موفق هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 45

به "فوتبال دنیا، فرضیه ها و دلایل کناره گیری غیرمنتظره مدیر اجرایی یوونتوس؛ از ضرر مالی تا ورود زیدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال دنیا، فرضیه ها و دلایل کناره گیری غیرمنتظره مدیر اجرایی یوونتوس؛ از ضرر مالی تا ورود زیدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید