شفر: بازیکنی بیرون زمین نظم نداشته باشد داخل زمین هم رعایت نمی کند

به گزارش دکتر برای تو، من به عنوان سرمربی استقلال حرف می زنم. استقلال یک باشگاه معمولی نیست و همه باید در یک مسیر باشند و برای رسیدن به موفقیت کوشش نمایند.

شفر: بازیکنی بیرون زمین نظم نداشته باشد داخل زمین هم رعایت نمی کند

به گزارش خبرنگاران ،وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل ماشین سازی تبریز گفت:ما فردا با تیم بسیار خوبی بازی داریم و باید با صد در صد تمرکز کار کنیم و بجنگیم. بدون شک کار راحتی نداریم و امیدوارم نتیجه خوبی بگیریم.

مسائل ما را همه می دانند

از میهمان نوازی تبریزی ها تشکر می کنم. ما بازی های آخر ماشین سازی را دیدیم. آنها فوتبال خوبی بازی می نمایند و دنبال ارائه فوتبال خوبی هستند. مسائل ما را همه می دانند. پنج شش نفر از ما جدا شدند و باید شناخت خوبی نسبت به نفرات جدیدی که اضافه شدند، پیدا کنیم. وقتی بازیکنان جدید به تیمی مثل استقلال می آیند کار برای آنها سخت است و باید با اعتمادبه نفس بیشتری در استقلال کار نمایند. به طور مثال بازیکنی در تیمی دیگر بازی می نماید و 500 فالوور دارد، ولی وقتی به استقلال می آید تعداد فالوور هایش 150 هزار نفر می گردد. همان طور که در آلمان بازیکنی که در تیمی مثل فرایبورگ بازی می نماید مسئله ای ندارد، ولی وقتی به بایرن مونیخ می رود شرایطش متفاوت می گردد.

باید بهترین ها را پیدا کنیم و به زمین بفرستیم

من همیشه به بازیکنان یاری و هدایت می کنم که چه کاری انجام دهند.البته نه فقط به عنوان مربی، بلکه به عنوان یک معلم. برای بازی های ما مقابل پرسپولیس، السد و سایر بازی های بین المللی مان نزدیک به 100 هزار نفر به استادیوم آمدند.در فوتبال ایران بازیکنی که به استقلال می آید، مثل بازیکنی که از یک تیم کوچک تر به بارسلونا می رود احتیاج به زمان دارد و شاید ضروری است که گاهی استراحت کند. برای بازی فردا ما باید بهترین ها را پیدا کنیم که به زمین بفرستیم. دوباره می گویم حریف ما تیم خیلی خوبی است.

اگر کسی در بیرون زمین نظم را رعایت نکند در زمین هم نمی تواند رعایت کند

شفر در پاسخ به این سؤال که آیا بازیکنان در تیم استقلال با اعتراض فیکس می شوند؟،گفت:من شنیده بودم تبریز به خاطر فرش های خوبی که دارد، مشهور است.من قبلاً هم گفتم ایران به خاطر نفت، فرش و خاویار و شایعات زیادی که دارد، معروف است. شایعات مهم نیست. ما یکی از مهمترین مسائلی که با آن روبه رو می شویم، همین شایعات است، اما چیزی که من می گویم واقعیت دارد. فصل قبل مهمترین دلیلی که باعث موفقیت مان شد کار تیمی و نظم تیمی بود. همه اشتباه می نمایند، ولی اشکالی ندارد، نظم در تیم ما مهم است.همه ما مثل خانواده هستیم و اگر کسی در بیرون زمین نظم را رعایت نکند در زمین هم نمی تواند رعایت کند.

حسینی از همه عذرخواهی کرد

اگر همه ما در یک مسیر نباشیم و به سمت یک هدف حرکت نکنیم نمی توانیم به آن چیزی که می خواهیم برسیم. درباره حسین حسینی من می دانم که چطور شد بازی کرد. ما همه مثل خانواده هستیم، شما وقتی مسئله ای در خانواده تان به وجود می آید به بیرون از خانه منتقل نمی کنید. من می توانم بگویم که حسینی در داخل تیم با همه صحبت کرد و از همه عذرخواهی کرد. این نکته بسیار مهمی است. سایر بازیکنان هم وقتی نظم نداشته باشند طبیعی است که از تیم خارج باشند. من به عنوان سرمربی استقلال حرف می زنم. استقلال یک باشگاه معمولی نیست و همه باید در یک مسیر باشند و برای رسیدن به موفقیت کوشش نمایند.

تیم ملی بزرگ ترین شانس را برای قهرمانی دارد

فکر می کنم که لیگ از سال گذشته که من به اینجا آمدم، خیلی بهتر شده است. خیلی از تیم ها سیستم بازی شان را عوض کردند و پرسینگ بهتری انجام می دهند و خیلی از تیم ها شرایط تمرینات شان در اردوی پیش فصل تغییر نموده است. چیزی که می گویم شاید خیلی ها خوش شان نیاید و آن هم این است که گاهی اوقات رفتار خشنی است که از برخی طرفداران می بینیم. همه باید دست به دست هم بدهیم که این موضوع را حل کنیم.در مورد تیم ملی فوتبال ایران باید بگویم، وقتی پرسپولیس و استقلال به نیمه نهایی می رسند این برای فوتبال ایران بسیار خوب است و شاید اگر ذوب آهن به استقلال نمی خورد سه تیم از چهار تیم نهایی غرب آسیا ایرانی می شدند. با این شرایط فکر می کنم ما شانس شماره یک و بزرگ ترین شانس برای قهرمانی در جام ملت های آسیا را داریم.

بازیکنان ایرانی احتیاج به الگویی مانند امید ابراهیمی دارند نه مسی و رونالدو

بازیکنان هم قدم به قدم دارند بهتر می شوند. شما در جام جهانی بازیکنانی مثل امید ابراهیمی، مجید حسینی و بیرانوند را دیدید که از خیلی از لژیونر ها بهتر بودند. خیلی از بازیکنان ایرانی نیز احتیاج به الگوی ایرانی دارند، نه مسی و رونالدو بلکه احتیاجی به الگویی مانند ابراهیمی است. ما شانس خوبی داریم و باید این شانس را با حضور بازیکنان داخلی حفظ کنیم. ما برابر السد نیز بعد از اینکه گل دوم را زدیم، مدیر السد کاملاً عصبی بود و اگر 10 نفره نمی شدیم، می توانستیم برنده باشیم.السد هر چند در خانه بازی می کرد و بازیکنان نامداری مثل ژاوی و گابی داشت، اما بهتر از ما نبود. فوتبال از سال گذشته در ایران بهتر است و همه تیم های حاضر در لیگ بهتر شدند.

در تیم ما همه باید نظم تیمی را رعایت نمایند

وی در ادامه صحبت های خود در واکنش به عدم حضور چشمی و اسماعیلی در لیست سفر استقلال به تبریز، گفت: من درباره نظم تیمی صحبت کردم و این سؤال نیز درباره نظم تیمی است. ما در تمرین 26-27 بازیکن شامل بازیکن جوان، امید و ملی پوش داریم که همه باید نظم تیمی را رعایت نمایند.

در تیم ما مانند یک خانواده نظم شماره یک است

استقلال در سرانجام در پاسخ به این سؤال که مشکل آنها انضباطی است، گفت: بله، این موضوع مربوط به نظم تیمی است. در گذشته نیز چنین مسائلی مانند قضیه نورافکن و قائدی داشتیم و یکی از آنها به اروپا رفت و دیگری وضعیت خوبی دارد.قبل تر نیز من اتوئو را داشتم، اما او بعداً پیشرفت کرد.در آلمان نیز این موضوع را داشتم. در تیم ما، مانند یک خانواده نظم شماره یک است و موفقیت نیز شرایطی به دست می آید که همه باهم، باهم و باهم باشند.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 28 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 73

به "شفر: بازیکنی بیرون زمین نظم نداشته باشد داخل زمین هم رعایت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفر: بازیکنی بیرون زمین نظم نداشته باشد داخل زمین هم رعایت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید