خانم های محترم، به باتلاق خوش آمدید!

به گزارش دکتر برای تو، سمیرا شیرمردی، لیگ فوتبال بانوان این فصل بیش از هر زمانی جذاب شده. بازگشت تیم پرطرفدار ملوان بندرانزلی با سرمربیگری مریم ایراندوست و البته حضور بازیکنان تکنیکی مثل سارا قمی باعث شد این فصل شاهد یک لیگ جذاب باشیم. لیگی که با حضور 12 تیم برگزار می گردد و هر هفته، حساسیت بازی هایش بیش از قبل می گردد. اگرچه لیگ فوتبال بانوان ایران این فصل با نظم خاصی برگزار می گردد اما همچنان یک سری کمبودها دارد که باعث شد کیفیت رقابت ها پایین بیاید. کمبودهایی که احتیاج اولیه هر تیمی است اما به آن ظاهرا توجه چندانی نمی گردد. از قرارداد بازیکنان و دیگر اعضای تیم که بگذریم، در هفته های اخیر شاهد بازی تیم ها در زمین های بی کیفیتی هستیم که می تواند به بازیکنان آسیب برساند.

خانم های محترم، به باتلاق خوش آمدید!

در هفته پنجم لیگ برتر، تیم آذرخش تهران در استادیوم راه آهن تهران میزبان ملوان بندرانزلی بود که این بازی در زمینی مثل باتلاق برگزار گردید. زمینی که نه تنها باعث اعتراض اعضای تیم ملوان شد، بلکه صدای اعضای تیم آذرخش تهران را هم درآورد. این بازی فردای یک روز بارانی برگزار گردید اما شرایط زمین آنقدر بد بود که بعد از حدود چند دقیقه، رنگ لباس 2 تیم شبیه هم شده بود. به خاطر اینکه بازیکنان 2 تیم غرق در گل و شل شده بودند و شرایط سختی را می گذراندند. این بازی با نتیجه 8 بر یک به سود ملوان به انتها رسید. با اعتراض هایی که وجود داشت به نظر می رسید دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم اما در هفته هفتم باز هم تکرار شد. آن هم نه یک جا، بلکه در شهرهای مختلف.

البته این بار هم استادیوم راه آهن در اکباتان چنین مسئله ای داشت. در این استادیوم بازی آذرخش و ذوب آهن برگزار می شد که این بار هم زمین کاملا گل آلود بود. آنقدر گل آلود که شبیه به باتلاق می ماند. این بازی هم به سود میهمان به انتها رسید اما سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان وقتی عکس های بازی را دید، نسبت به این میزبانی معترض شد: فوتبال فقط باشگاه داری و تیم داری نیست برای فوتبال باید زیرساخت ها و امکانات مناسبی تهیه کرد و تهیه این زیرساخت ها یکی از وظایف اصلی مدیران محسوب می گردد. تیم فوتبال بانوان ذوب آهن در حالی به مصاف تیم آذرخش رفت که مسابقه دو تیم در یک زمین باتلاقی انجام شد که می توان گفت برگزاری مسابقه در چنین زمینی بی احترامی به بانوان است. بانوان فوتبالیست ایران نه پول زیادی دریافت می نمایند و فقط به عشق این ورزش در فوتبال فعالیت دارند و از نظر فیزیولوژیکی هم بدن آنها نسبت به آقایان ضعیف تر است نباید در چنین زمینی برای فوتبال بانوان مسابقه برگزار کرد. آقای شیرازی رییس هیأت فوتبال تهران چگونه اجازه داده که در چنین زمینی مسابقه برگزار گردد باید شرایط مناسبی برای بانوان ورزشکار به خصوص فوتبالیست های بانوان تدارک دید.

آذری حق داشت معترض باشد چراکه تیم فوتبال بانوان ذوب آهن تا الان در زمینی مناسب میزبان حریفانش بود اما این مشکل فقط مختص آذرخش تهران نیست. این هفته، بازی راهیاب ملل مریوان و همیاری ارومیه هم در شرایط سختی برگزار گردید. این بازی قرار بود مثل دیگر بازی های این هفته از ساعت 10 صبح برگزار گردد اما زمین مریوان، سفیدپوش بود و شرایط بازی نداشت. شاید اگر مسائل اقامت و هزینه های آن در مریوان نبود، این بازی باید با یک روز تاخیر برگزار می شد اما این مسائل باعث شد همه دست به دست هم دهند و با پارو کردن برف ها، زمین بازی را آماده بازی نمایند. بازی سختی که در سرمای سوزان مریوان برگزار گردید. در انزلی شرایط به نسبت بهتر بود. البته دیگر خبری از آن زمین های باتلاقی انزلی نیست اما بارش شدید باران، باعث شد بازی این تیم مقابل شهرداری بم با کمی تاخیر انجام گردد. بازی سختی که با پیروزی میهمان به انتها رسید.

به هر حال چیزی که معین است، لیگ فوتبال بانوان با کمترین امکانات در حال برگزاری است. این مسابقات به گونه ای برگزار می گردد که به نظر می رسد برای برطرف تکلیف است. نه زمین های بازی استاندارد لازم را دارد و نه شرایط برگزاری بازی مناسب است. شاید اگر به لیگ فوتبال بانوان هم توجه بیشتری می شد، هم زمین های بازی شرایط بهتری داشت و هم اینکه تیم ها به دلیل شرایط نامساعد مجبور نبودند تحت هر شرایطی به میدان بروند. احتمالا اگر برای تیم های فوتبال بانوان بهتر هزینه می شد، ممکن بود بازی تیم مریوان و ارومیه با یک روز تاخیر برگزار می شد اما برای اینکه هزینه تیم بالا نرود این اتفاق هم نیفتاد. این در حالی است که 12 تیم در لیگ بانوان حضور دارند و بانوان زیادی عاشق بازی کردن در مستطیل سبز. پس این استعدادها، توجه بیشتری می خواهد تا شاهد درخشش فوتبالیست های زن در رقابت های بین المللی و افتخارآفرینی آن ها باشیم، مثل فوتسال بانوان.

9

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 9 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 121

به "خانم های محترم، به باتلاق خوش آمدید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانم های محترم، به باتلاق خوش آمدید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید