حمایت از محصولات دانش بنیان راه چاره کاهش وابستگی به واردات

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران، علی جهانگیری در نشست مشترک با هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر حضور پررنگ خانه صنعت در نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی گفت: این حضور می تواند به نظم بخشی به ارائه نیازهای فناورانه انجمن های مختلف یاری کند.

حمایت از محصولات دانش بنیان راه چاره کاهش وابستگی به واردات

وی ادامه داد: در طول برگزاری نمایشگاه ربع رشیدی در سال های متولی به این نتیجه رسیدیم که تنها با تکیه بر معرفی دانش و فناوری نمی توان در این عرصه موفق بود ازاین رو در کنار توجه به بخش عرضه سال جاری مصمم هستیم تا بخش تقاضا نیز با معرفی احتیاجهای فناورانه در این نمایشگاه حاضر گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور گفت: امروز به صورت قطع و یقین نمی توان در خصوص زمان گذر از این برهه صحت کرد ازاین رو ما باید خود را برای روبرو شدن با شرایط معمولی و حتی نامناسب نیز آماده کنیم.

جهانگیری، اظهار داشت: امروز فضای کسب وکارها تغییر نموده است و متاسفانه ما آن گونه که بایدوشاید نتوانسته ایم در مسیر کسب وکارهای جدید ورود مناسبی داشته باشیم.

وی با اشاره به سابقه درخشان استان آذربایجان شرقی در عرصه صنعت گفت: این استان سابقه خوبی در امر فراوری و صنعت دارد و انتظار داریم سرمایه گذاران صنعتی ما امروز همسو با روینمودهای جدید با سرمایه گذاری در عرصه فناوری روز جهان همراه فرزندان توانمند کشور باشند.

وی، با تأکید بر ضرورت کاهش احتیاج کشور به واردات گفت:امروز دیگر واردات برخی از مواد اولیه نه تنها مقرون به صرفه نیست بلکه باعث ضرر و زیان هایی نیز می گردد ازاین رو با فراوری این محصولات در داخل می توانیم ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور به اشتغال زایی نیز یاری کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی، اعطای تسهیلات مختلف اشتغال زایی از سوی دولت باوجود مسائل مالی را نیز یادآور شد و گفت: دولت باوجود تمام تنگناها موضوع اشتغال را به جد پیگیر بوده و دراین بین حمایت از فراوری و اعطای این تسهیلات به کارآفرینان واقعی به صورت جدی مدنظر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 40

به "حمایت از محصولات دانش بنیان راه چاره کاهش وابستگی به واردات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از محصولات دانش بنیان راه چاره کاهش وابستگی به واردات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید