60 درصد دانه های روغنی در گلستان و مازندران فراوری می گردد

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران، محمد جعفری ظهر یکشنبه در مصاحبه با خبرنگاران، بازاریابی محصولات کشاورزی را از جمله وظایف برشمرد و گفت: بخش زیادی از محصولات کشاورزی تحت پوشش یارانه هستند و دولت خرید تضمینی را در کالای استراتژیک مدنظر قرار داده است.

60 درصد دانه های روغنی در گلستان و مازندران فراوری می گردد

وی خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی و خرید توافقی برنج را از جمله مسئولیت ها ذکر کرد و اضافه کرد: در حال حاضر ضریب خودکفایی روغن و دانه های روغنی از اهمیت زیادی برخوردار است و میزان خودکفایی باید به 25 درصد طبق برنامه افزایش یابد.

وی اظهار کرد: سال قبل در مازندران و گلستان 70 هزار تن دانه روغنی خریداری شد و این میزان در امسال به دو برابر رسیده است.

جعفری ادامه داد: امسال 31 هزار تن دانه روغنی در مازندران و مابقی در گلستان خریداری گردیده است و میزان ارزش ریالی محصول کلزا در مازندران 85 میلیارد تومان بوده و 100 درصد بهای آن پرداخت گردیده است.

وی با بیان اینکه 60 درصد دانه روغنی کشور در گلستان و مازندران خریداری می گردد توضیح داد: دانه روغنی خریداری گردیده توسط شرکت غله تبدیل به روغن گردیده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور یادآور شد: در حال حاضر90 درصد روغن کشور از طریق واردات تامین می گردد و امیدواریم با توجه به اقلیم منطقه، کشت دانه های روغنی افزایش یابد.

وی درباره خرید تضمینی گندم نیز گفت: امسال رکورد خرید گندم در کشور شکسته شد و حدود 9 میلیون و 200 هزار تن گندم در کشور خریداری گردیده است.

جعفری ادامه داد: در مازندران میزان خرید گندم 15 درصد کمتر شد و در امسال 87 هزار تن گندم به ارزش 114 میلیارد تومان خریداری و 60 درصد بهای گندم به کشاورزان پرداخت گردیده است.

وی اضافه کرد: کوشش دولت بر این است تا خاتمه شهریورماه مابقی وجه گندم را به کشاورزان پرداخت کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آبان 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 3

به "60 درصد دانه های روغنی در گلستان و مازندران فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 درصد دانه های روغنی در گلستان و مازندران فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید