476 فرصت اشتغال با صدور 13 مجوز احداث تأسیسات گردشگری در استان مرکزی ایجاد شد

به گزارش دکتر برای تو، دومین جلسه کارگروه تخصصی گردشگری در امسال به ریاست مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی سه شنبه 26 تیر برگزار گردید.

476 فرصت اشتغال با صدور 13 مجوز احداث تأسیسات گردشگری در استان مرکزی ایجاد شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در این جلسه گفت: بوم گردی و اثرات مالی آن باید برای روستاییان استان تشریح گردد و زمینه بهره مندی از مزایای بوم گردی فراهم آید تا مهاجرت روستاییان به شهرها که از مهم ترین مسائل اجتماعی در نقاط مختلف کشور است، تا حدودی مرتفع گردد چرا که این مهم توسعه مناطق حاشیه نشین را دامن می زند، بنابراین باید برای مقابله با این پدیده از هر ابزاری استفاده کرد.

او اضافه کرد: با استقبالی که امروز از حوزه گردشگری شده، بعضی از نقاط استان به عنوان هسته های این صنعت معین شده اند. به همین دلیل تعدادی از پروژه هایی که امروز با صدور مجوزهای آنها موافقت شد در منطقه نمونه گردشگری نظم آباد اراک بود.

زندیه وکیلی اضافه کرد: در این منطقه اقبال خوبی به توسعه زیرساخت های گردشگری پیدا شده به همین دلیل یک مشاور برای مطالعه این منطقه انتخاب شده تا در نهایت بتوانیم مطابق با ظرفیت های اکولوژیک این منطقه مجوزهایی را برای گردشگری صادر کنیم. اگر در یک منطقه به صورت پراکنده و بدون مطالعه کارهایی انجام گردد، می تواند منطقه را با نازیبایی هایی در آینده روبرو سازد. به همین منظور تصمیم گرفته شد که مطالعه تکمیلی در این زمینه انجام گردد.

سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: آنالیز های مقدماتی ظرفیت های موجود برای گردشگری در مناطق مختلف استان مرکزی صورت گرفته و در نتیجه ظرفیت های موجود برای اجرای طرح تجزیه و تحلیل شده است. نقاط قوت و ضعف٬ تهدیدها و فرصت ها براساس اهداف راهبردها و برنامه های توسعه به شکل مدون گردآوری شده است. بسیاری از سرفصل ها مانند ویژگی های فرهنگی، مالی، اجتماعی، زیست محیطی، مخاطرات طبیعی، اقلیمی در راستای اقتصاد گردشگری منطقه و وضعیت موجود و آینده از الزامات محسوب می گردد زیرا هر طرح توسعه بدون آنالیز امکانات زیربنایی و زیرساختی امکان پذیر نیست.

او اضافه کرد: منطقه نظم آباد یکی از نقاط موجود در شهر اراک است که با دارا بودن بافت روستایی، کوچه باغ های بکر، هماهنگی و تداخل دره و کوه های محصور در یک روستا، مجموعه مناسب گردشگری را در ارتفاعات اطراف شهر ایجاد نموده از این رو طرح مطالعات اولیه توسعه زیرساخت های گردشگری این منطقه صورت گرفته که برای تکمیل به مهندس مشاور ارجاع داده شد.

حسینی خاطر نشان کرد: در این جلسه با صدور مجوز 13 اقامتگاه، مجتمع گردشگری و سفره خانه سنتی موافقت شد تا پس از راه اندازی این واحدها برای 476 نفر اشتغال مستقیم ایجاد و سرمایه گذاری در حدود 400 میلیارد ریال در شهرستان های استان شروع گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 252

به "476 فرصت اشتغال با صدور 13 مجوز احداث تأسیسات گردشگری در استان مرکزی ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "476 فرصت اشتغال با صدور 13 مجوز احداث تأسیسات گردشگری در استان مرکزی ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید