10 درصد مردم دنیا به کرونا مبتلا شده اند

به گزارش دکتر برای تو، رئیس بخش فوریتهای پزشکی سازمان بهداشت دنیای فاش کرد که دقیق ترین برآوردها این نهاد بین المللی نشان می دهد که در سرتاسر دنیا از هر ده نفر، دست کم یک نفر به بیماری کووید-19 مبتلا شده است.

10 درصد مردم دنیا به کرونا مبتلا شده اند

با ما همراه باشید و درباره jamalseyyedi بیشتر بدانید.

به نقل از اسپوتنیک، دکتر مایکل رایان رئیس بخش فوریت های پزشکی در سازمان بهداشت دنیای روز دوشنبه به صراحت اعلام کرد که طبق دقیق ترین برآوردهای این نهاد بین المللی، این احتمال وجود دارد که در دنیا از هر ده نفر دست کم یک نفر به بیماری کووید -19 مبتلا شده است.

بنا به گفته دکتر رایان، این رقم برآورد شده بیش از 20 برابر موارد ابتلای تأیید شده در سرتاسر دنیا است.

دکتر رایان که در نشستی با حضور 34 عضو هیأت مدیره سازمان بهداشت دنیای گفت که ارقام مبتلایان در مناطق شهری و روستایی متفاوت است. با این حال، نرخ بالای ابتلاء به این بیماری نشان می دهد که اکثریت قابل توجهی از مردم دنیا همچنان در معرض خطر هستند.

وی همچنین هشدار داد که فرایند تغییر و تحول این بیماری همه گیر ادامه می یابد و اینکه ابزارهای لازم برای جلوگیری از سرایت این بیماری و نجات جان افراد موجود و در دسترس است. این مقام سازمان بهداشت دنیای اعلام کرد که از بسیاری از مرگ ها پیشگیری شده و جان های بسیاری نجات یافته اند.

دکتر رایان همچنین اعلام کرد که جنوب شرقی آسیا، اروپا و شرق مدیترانه شاهد افزایش موارد ابتلاء به کووید -19 هستند؛ در حالی که در آفریقا و غرب اقیانوس اطلس شرایط به مراتب بهتر است. در کل، دنیا در حال حرکت به سمت دوران دشواری است.

این مقام سازمان بهداشت دنیای در ادامه می افزاید: شیوع این بیماری همچنان ادامه می یابد. ابتلاء به این بیماری در بسیاری از نقاط دنیا رو به افزایش است. دقیق ترین برآوردهای کنونی ما نشان می دهد که حدود 10 درصد از جمعیت دنیا ممکن است به این ویروس مبتلا شده باشند.

از سوی دیگر، دکتر مارگارت هریس سخنگوی سازمان بهداشت دنیای می گوید که این برآورد بر مبنای میانگین های بدست آمده از مطالعات آنتی بادی اجرا شده در سرتاسر دنیا انجام شده است. وی همچنین تأکید کرد که ویروس کووید -19 از این فرصت برخوردار است تا در صورت عدم اقدام به موقع برای پیشگیری از آن، به شیوع خود ادامه دهد.

این در حالی است که همزمان با ایراد این اظهارنظرها از سوی دکتر رایان، تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان بهداشت دنیای با لحنی مثبت ادعا کرد که با یک رهبری قدرتمند، این ویروس را می توان به طرز مؤثری مهار کرد. ، مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1252

به "10 درصد مردم دنیا به کرونا مبتلا شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 درصد مردم دنیا به کرونا مبتلا شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید