یونکر: ترس خروج از یورو توافق با یونان را ممکن ساخت

به گزارش دکتر برای تو، خبرنگاران: رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا ترس از عواقب غیر قابل پیش بینی خروج یونان از منطقه یورو را عامل دستیابی به توافق در مناقشات بر سر بدهی ها با این کشور دانسته و درباره از بین رفتن همبستگی در اتحادیه اروپا هشدار داد.

یونکر: ترس خروج از یورو توافق با یونان را ممکن ساخت

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در مصاحبه با روزنامه بلژیکی لوسویر تاکید نمود که ترس از عواقب غیر قابل پیش بینی خروج یونان از منطقه یورو توافق در مناقشات بر سر بدهی ها با این کشور را ممکن ساخت.

وی اضافه کرد: ما از وقوع بدترین سناریو جلوگیری نکردیم به این دلیل که خیلی باهوش بودیم بلکه به این دلیل که ما ترس داشتیم. این ترس بود که توافق با یونان را امکان پذیر ساخت.

یونکر همچنین این انتقاد را وارد کرد که در اتحادیه اروپا شکست همبستگی خود را نه تنها در موضوع یونان بلکه در موضوعات دیگری مانند مهاجران نشان می دهد. وی با نگاهی به آینده این شرایط را بسیار نگران کننده ارزیابی کرد.

این مقام اروپایی همچنین توضیح داد که خروج یونان از منطقه یورو یک راه چاره مطلوب نیست و تنها در صورت شکست مذاکرات این مسئله دوباره مطرح می گردد.

چندی پیش رهبران حوزه یورو بعد از مدتها چانه زنی برای آغاز مذاکرات بر سراعطای سومین بسته یاری اقتصادی جهت حفظ یونان در منطقه یورو با این کشور به توافق رسیدند.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 918

به "یونکر: ترس خروج از یورو توافق با یونان را ممکن ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونکر: ترس خروج از یورو توافق با یونان را ممکن ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید