گوگل نقاط شیوع کرونا را پیش بینی می نماید

به گزارش دکتر برای تو، با توجه به اینکه جهان در معرض بیماری همه گیر ویروس کرونا واقع شده است، جای تعجب نیست که دکتر گوگل کار مضاعفی به دلیل جستجوی افراد برای درک ناراحتی خود داشته باشد.

گوگل نقاط شیوع کرونا را پیش بینی می نماید

به تازگی تحقیقی در ایالات متحده صورت گرفته است که رابطه بین افزایش میزان جستجوی گوگل برای بعضی علائم و شناسایی نقاط بحرانی ابتلا به کووید-19 در یک ماه بعد را بیان می نماید.

این تحقیق توسط بیمارستان عمومی ماساچوست با استفاده از ابزار گوگل ترندز (Google Trends) برای مطالعه فرایند جستجو بر اساس ایالت در بازه زمانی 20 ژانویه تا 20 آوریل امسال صورت گرفته است.

نتایج تحقیق نشان داد که جهش در جستجوی گوگل برای بعضی علائم پیش بینی کننده با شیوع ویروس کرونا در بعضی مناطق مرتبط است.

محققان دریافتند افزایش میزان جستجو در خصوص ناراحتی های گوارشی با افزایش موارد ابتلا به کووید-19در هفته های بعدی همراه بود.

نتایج این تحقیق نشان داد که جستجوها برای از دست دادن حس چشایی و از دست دادن اشتها بیشترین ارتباط را با افزایش موارد کووید-19در ایالات با شیوع بالا داشته است.

این مورد در نیویورک، نیوجرسی، کالیفرنیا، ماساچوست و ایلینوی بود. همه ایالت ها سه تا چهار هفته پس از افزایش جستجوها موارد ابتلا بالا را اعلام کردند.

کایل استالر، مدیر آزمایشگاه تحرک دستگاه گوارش ماساچوست ژنرال و محقق این تحقیق اظهار کرد: فاصله زمانی بین حجم جستجو و افزایش ابتلا به کووید-19 در سه تا چهار هفته همبستگی زیادی وجود دارد.

بنابراین، جستجو برای علائم گوارشی قبل از افزایش کووید-19 گزارش شده با این روش قابل پیش بینی است.

وی اضافه کرد: داده های ما اهمیت علائم گوارشی را به عنوان پیش بینی کننده بالقوه عفونت کووید-19 تاکید می نماید و نشان می دهد که گوگل ترندز (Google Trends) ممکن است ابزاری ارزشمند برای پیش بینی بیماری های همه گیر باشد.

روش استفاده از فرایند جستجوی گوگل برای پیش بینی شیوع بیماری قبلا برای ردیابی شیوع آنفلوآنزا استفاده شده است. در این حالت، فاصله زمانی یک تا دو هفته بین افزایش در جستجوهای علائم و شیوع نشان داده شده بود.

نتایج این تحقیق در نشریه Clinical Gastroenterology and Hepatology منتشرشده است.،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1230

به "گوگل نقاط شیوع کرونا را پیش بینی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل نقاط شیوع کرونا را پیش بینی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید