گوترش و پمپئو درباره کره شمالی و خاورمیانه گفت و گو کردند

به گزارش دکتر برای تو، نیویورک- خبرنگاران- دبیرکل سازمان ملل متحد با سفر به واشنگتن با وزیر خارجه آمریکا درباره ونزوئلا، کره شمالی و خاورمیانه گفت و گو کرد.

گوترش و پمپئو درباره کره شمالی و خاورمیانه گفت و گو کردند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، دفتر سخنگوی آنتونیو گوترش عصر پنج شنبه با اعلام این خبر اضافه نمود: دبیرکل با مایک پمپئو درباره همکاری قوی بین آمریکا و سازمان ملل متحد گفتگو کرد.

در بیانیه این دفتر آمده است: دو طرف درباره یمن و ونزوئلا و همچنین کوشش برای پیشگیری و حل مناقشات در آفریقا و خاورمیانه بحث و آنالیز کردند.

بر این اساس، دبیرکل سازمان ملل متحد هم آخرین اقدامات صورت گرفته درباره اصلاحات سازمان ملل را ارائه داد و تشویق کرد تا تعامل و پشتیبانی آمریکا از این برنامه ادامه یابد.

دیدار گوترش با جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ هم دیگر برنامه دبیرکل سازمان ملل متحد در سفر به واشنگتن بوده است.

در اطلاعیه ای که دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم درباره این دیدار منتشر نموده، آمدهاست که مایک پمپئو در این دیدار نگرانی های خود را درباره آنچه که فعالیت های غیر سازنده و مخرب ایران در سراسر منطقه خاورمیانه نامیده شده که کوشش های سازمان ملل برای حل این درگیری را تضعیف می نماید، ابراز نموده است.

دیدار گوترش و پمپئو در شرایطی انجام می گردد که قرار است کمیته کره شمالی روز پنج شنبه گزارش خود را درباره تحریم های این کشور به شورای امنیت ارائه دهد.

وزیر خارجه آمریکا روز گذشته میزبان این گروه بود و با آنها درباره آخرین یافته های گزارش و شاید اعمال نظر درباره آن دیدار داشت. ارائه این گزارش به شورای امنیت که با حضور استیون بیگن نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی انجام می گردد در شرایطی است که دیدار نهم اسفندماه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بدون موفقیت در هانوی پایتخت ویتنام برگزار گردید.

اروپام*1429

منبع: ایرنا
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 152

به "گوترش و پمپئو درباره کره شمالی و خاورمیانه گفت و گو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش و پمپئو درباره کره شمالی و خاورمیانه گفت و گو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید