چند درصد از مردم آمریکا مخالف عملیات نظامی علیه ایران هستند؟

به گزارش دکتر برای تو، ایرنا نوشت: مؤسسه نظرسنجی گالوپ روز چهارشنبه گزارش داد که 78 درصد مردم آمریکا صریحاً مخالف جنگ با ایران هستند و از تلاشهای غیر نظامی برای تعامل با ایران پشتیبانی می نمایند. 65 درصد مردم آمریکا نیز در مورد شتاب زدگی ترامپ در استفاده از نیروی نظامی ابراز نگرانی نموده اند.

چند درصد از مردم آمریکا مخالف عملیات نظامی علیه ایران هستند؟

تارنمای مؤسسه نظرسنجی گالوپ گزارش داد: این جامعه 78 درصدی از پرسش شوندگان، گفته اند که تمایل دارند بحران میان ایالات متحده و ایران با استفاده از ابزارهای دیپلماتیک و مالی حل و فصل گردد و تنها اقلیت اندکی یعنی 18 درصد آمریکایی ها موافق انجام عملیات نظامی علیه ایران هستند.

بر اساس این نظرسنجی، تنها 25 درصد جمهوریخواهان و 11 درصد دموکرات ها موافق استفاده از عملیات نظامی علیه ایران هستند.

42 درصد پاسخ دهندگان نیز در پاسخ به سوال دیگری، معتقدند که در صورت ناموفق بودن روش های دیپلماتیک و مالی، آمریکا باید متوسل به عملیات نظامی گردد.

این نظرسنجی در نیمه دوم ماه ژوئیه(تیر) صورت گرفته است.

حدود 15 ماه پیش آمریکا در اقدامی یک جانبه از برجام خارج شد. برخلاف تصور کاخ سفید، ترامپ با خارج کردن آمریکا از توافق هسته ای، کاری کرد که جامعه دنیای و به ویژه شرکای اروپایی آن بخش عمده ای از توجه خود را روی حفظ توافق هسته ای متمرکز نمایند.

ایران با ماندن در برجام و بهره گیری از ظرفیتهای آن، روابط دیپلماتیک خود را تقویت و کوشش نموده و توانسته اعتبار ایران را در عرصه دنیای بهبود بخشد؛ به همین دلیل نگرانی های امروز آمریکا خریداری در جامعه دنیای ندارد. در مرحله بعد، آمریکا به تهدید نظامی روی آورد. اما ایستادگی ایران و ناتوانی آمریکا در جلب نظر متحدان سنتی واشنگتن برای همکاری در گزینه نظامی، وقوع جنگ احتمالی بین ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران را بسیار کمرنگ کرد.

مؤسسه گالوپ از معتبرترین موسسات نظرسنجی در دنیا است. جورج هاوس گالوپ یکی از متخصصان استفاده از روش های آماری در مطالعه افکار و عقاید عمومی، در 27 دسامبر 1935 مؤسسه استخراج عمومی را بنیاد نهاد که به نام خود وی، گالوپ خوانده می گردد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 301

به "چند درصد از مردم آمریکا مخالف عملیات نظامی علیه ایران هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند درصد از مردم آمریکا مخالف عملیات نظامی علیه ایران هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید