پیشنهاد تکمیل پروژه های مسکن مهر از محل صندوق توسعه ملی

به گزارش دکتر برای تو، خبرنگاران:عضو کمیسیون مالی مجلس با اشاره به نیمه تمام ماندن بخشی از پروژه های مسکن مهر،گفت: دولت برای تکمیل این واحدهای مسکونی باید تدبیری بیاندیشد مثلا از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کنیم تا نگرانی متقاضیان و پیمانکاران طلبکار رفع گردد.

پیشنهاد تکمیل پروژه های مسکن مهر از محل صندوق توسعه ملی

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

ایرج ندیمی در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرنگاران، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات در مسکن مهر در سطح پیمانکاری است، به عبارت دیگر در ارتباط با موضوع به پیمانکاران باید پرداخت هایی داشته باشیم این پرداخت ها باید هم بعد تسهیلاتی داشته باشد هم از محل آورده اشخاص. امابا توجه به این که آورده اشخاص عموما ضعیف است و از سوی دیگر تسهیلات بانک هم به خط قرمز رسیده و بیش از 50 هزار میلیارد تومان پرداخت شده بخشی از پروژه های مسکن مهر نیمه تمام مانده است.

وی با تاکید بر این که باید تدبیری برای تکمیل این پروژه ها گردد، توضیح داد: به تعبیری دیگر باید راهکاری برای سال جدید داشته باشیم به هر صورت مشارکت یا هر روش دیگری پروژه های نیمه تمام تکمیل گردد، چراکه عدم اتمام مسکن مهر موجب ضرر بانک ها و سپرده گذاران می گردد.

وی ادامه داد: آن چیزی که باید مد نظر گیرد شرایط فعلی یعنی طلبکاری پیمانکاران، بانک و ضعف متقاضایان در تکمیل آورده است. بنابراین باید فکری در این رابطه گردد و البته این سخن به معنی تامین از ردیف بودجه نیست. این تامین اعتبار می تواند به صورت تنخواه، اوراق مشارکت، اخذ تسهیلاتی و .... باشد، چون این تدبیر نشد این نگرانی وجود دارد که مسکن مهر به انجام نرسد.

عضو کمیسیون مالی مجلس با اشاره به این که مسکن مهر از جهت مکان یابی هم اشکالات زیادی دارد، اضافه نمود: هرچند قیمت زمین در این طرح به حداقل رسیده، اما قیمت تمام شده به لحاظ تورم افزایش یافت و هزینه اجرا سه برابر سال گذشته شد.

ندیمی با بیان این که این افزایش قیمت با حساب و کتاب های قبلی ناسازگار شد، تاکید نمود: برای اتمام این پروژه ها باید تدبیری اندیشیده گردد تا از نیمه تمام ماندن پروژه ها جلوگیری گردد. مثلا می توان از صندوق توسعه ملی درصدی را به تکمیل پروژه ها اختصاص داد، چراکه مسکن مهر منابع ملی است و ناتمام ماندن آن به ضرر مردم و پیمانکاران است.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 898

به "پیشنهاد تکمیل پروژه های مسکن مهر از محل صندوق توسعه ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد تکمیل پروژه های مسکن مهر از محل صندوق توسعه ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید