پاکستان از فناوری های جاسوسی نظامی برای ردگیری کنترل ویروس کرونا استفاده می کند

به گزارش دکتر برای تو، دولت پاکستان از نیروهای نظامی و ارتش این کشور در سطح وسیعی برای مقابله با شیوع و همه گیری ویروس کرونا استفاده می کند.

پاکستان از فناوری های جاسوسی نظامی برای ردگیری کنترل ویروس کرونا استفاده می کند

این کشور از قرنطینه کامل و تعطیلی همه کسب وکارها و منع ترددها به سوی محدودیت های هدفمند حرکت کرده و می خواهد هرچه زودتر فعالیت های مالی دوباره از سر گرفته شوند.

به همین دلیل، از یک سیستم نظامی شنود و جاسوسی برای شناسایی موارد ابتلا به ویروس کرونا استفاده می کند. این سیستم جاسوسی که مبتنی بر داده های تلفن همراه است؛ توسط سازمان اطلاعات نظامی پاکستان موسوم به ISI ساخته شده است و در اصل برای ردگیری تروریست ها ساخته و استفاده شده است.

ارتش پاکستان در همه سطحی با دولت برای مبارزه با کووید-19 همکاری می کند. از جمله اینکه ارتش دستگاه های ارتباطات از راه دور و ردگیری اطلاعات در مناطق مختلف را فعال و در اختیار دولت قرار داده است.

کارشناسان نظامی غیر پاکستانی اعتقاد دارند سیستم جاسوسی نظامی ساخته شده توسط ISI به خوبی توسعه داده شده و می تواند هر فردی که از قرنطینه خارج شود را شناسایی و گزارش کند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز هفته گذشته اذعان کرد ISI یک سیستم قدرتمند برای ردیابی و ردگیری در اختیارشان قرار داده است.

همین طور، دولت پاکستان از نیروهای نظامی ارتش برای کنترل شهرها و ترددها، ایست های بازرسی، منع عبور و مرور و فعالیت های دیگر در دوران قرنطینه استفاده می کند. پزشکان ارتش برای کمک به مبتلایان ویروس کرونا اعزام شدند و 5 آزمایشگاه نظامی ارتش نیز با موسسه غیر نظامی National Institute of Health برای افزایش ظرفیت های نمونه گیری همکاری می کنند.

کنترل کرونا در کشوری فقیر

پاکستان تا کنون نزدیک به 12 هزار مورد ابتلا به کروناویروس را ثبت کرده که متاسفانه از این تعداد نزدیک به 253 مورد وفات یافتند. جمعیت این کشور نزدیک به 220 میلیون نفر است و پیش بینی های اولیه انتظار حجم بالاتری از ابتلا و مرگ و میر را برای این کشور داشتند.

البته، نگرانی هایی از بابت عدم صحت آمارها و مخفی نگه داشتن برخی موارد مثبت یا فوت شده وجود دارد. چون پاکستان از نظر سیستم بهداشت و سلامت، مراقبت های بهداشتی و سطح سواد در شرایط خوبی نیست و جمعیت بسیار زیاد آن که عمدتا وضع مالی خوبی ندارند؛ مستعد یک همه گیری با مرگ و میر بالا است.

بیش از یک چهارم این کشور در فقر زندگی می کند و دولت این کشور تمام سعی و تلاش خود را می کند شیوع ویروس کرونا را کنترل و به یک سطح متعادلی برساند تا در نهایت متوقف شود؛ چون در غیر این صورت عواقب بسیار ناگواری در انتظار پاکستانی ها است.

یکی از سیاست های جدید دولت، محدودسازی مناطقی است که آلوده تشخیص داده شدند تا دیگر مناطق بتوانند فعالیت های مالی خود را ادامه دهند. مقامات این کشور از قفل هوشمند، قرنطینه و ردیابی از راه دور برای نقاط مهم و کلیدی در شیوع ویروس کرونا صحبت می کنند و تصمیمی برای قرنطینه کردن تمام کشور ندارند.

در ابتدای شیوع ویروس کرونا در پاکستان، عمران خان مخالفت های زیادی برای تعطیلی کل کشور داشت و اینک ارتش با همه توان و تجهیزات نظامی خود وارد صحنه شده تا به دولت در این زمینه کمک کند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 974

به "پاکستان از فناوری های جاسوسی نظامی برای ردگیری کنترل ویروس کرونا استفاده می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان از فناوری های جاسوسی نظامی برای ردگیری کنترل ویروس کرونا استفاده می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید